Kokoomus ei halua "köyhiä pilaamaan uutta eliittiasuinaluetta"

• Viestiketjun aloittaja Hyvä Kokoomus! :)
  • Ensimmäinen viesti
työn puolesta tiiän
Kaupungin vuokrakämpissä asuu tosiaankin porukkaa laidasta laitaan. On niitä outoja tapauksia, on juoppoja ja narkkareita, mutta paljon myös työssäkäyvää normaalia porukkaa ja vanhuksia. Täälläkin on uudelle ja kalliille asuntoalueelle rakennettu vuokratalon. Siihen asutettiin ns. parempaa väkeä, eli työssäkäyviä ihmisiä, joiden vuokraa sossu ei maksa. Ei ole mitään järkeä antaa uutta ja kallista taloa tuhottavaksi alkoholisteille tai narkkareille.

Lisäksi ei se omistusasuminen suojaa. Naapurissa voi olla jonkun sijoituskämppä, jossa asuu ties kuka.

• Tykkää
Reactions: Aurel ja Echo
kaupunkilainen
Alkuperäinen kirjoittaja työn puolesta tiiän;30357374:
Täälläkin on uudelle ja kalliille asuntoalueelle rakennettu vuokratalon. Siihen asutettiin ns. parempaa väkeä, eli työssäkäyviä ihmisiä, joiden vuokraa sossu ei maksa. Ei ole mitään järkeä antaa uutta ja kallista taloa tuhottavaksi alkoholisteille tai narkkareille.
Googlaapa sosiaalinen segregaatio, se on jokaisen ison kaupungin virallinen politiikka nykyään ongelmatapausten kanssa. Ei saa tehdä asuinalueita, jonne ei laiteta erilaista sakkia, eli myös ongelmatapauksia.

ei mun mielestä mikään puolue ole kaiken kansan puolue vaikka ne kuinka niin väittäis
Jaa miksei ole? Kyllä mun mielestä puolue voi ajaa esim. talouspolitiikkaa, joka kokonaisuudessaan toimii/toimisi parhaiten koko kansan hyödyksi. Tietty määrä esim. rahaa, yrityksiä, kannattavaa työtä jne. pitää olla, jotta on mistä jakaa niin rikkaille kuin köyhillekin.

Kruttialainen
Krutti kiteyttää hyvin kokoomuspolitiikan .
Minä. Mulle. Kaikki heti, muut ilman.
Me ollaan parhaita ja viisaita.

Pankkitilin saldoko kertoo ihmisen älykkyyden?
Itsensä ylentäminen ja muiden alentaminenko on äärimmäistä viisautta?

Mitä on viisaus ja älykkyys ?

Sieg Heil på Kokoomus

Kruttialainen
Ylläolevat vastaukset vain vahvistavat kokkareiden pohjatonta typeryyttä.
Itsensä kehuminen paremmaksi ei tee kenestäkään parempaa kuin muut.

Ja persefinni.. ihan oikeesti lähdet tollaselle linjalle? Jäikö aikuistuminen kesken vai maistuuko keskiolut?

dddd
Itse juuri haen kaupungin vuokra-asuntoa enkä ole mitään noista. Ihan tavallinen työssäkäyvä ihminen.
Kivat sinulle. Toivottavasti sitten kestät myös sen, että naapurisi saattavat huudattaa stereoita yötä myöten, rymyävät kännissä päivät ja illat läpeensä, huumehörhöjen kanssa saa olla varuillaan ja maahanmuuttajat ovat aivan oma lukunsa, kun eivät halua sopeutua suomalaiseen työtätekevään yhteiskuntaan ja järjestyssääntöihin.

Pessimisti
kyllä mun mielestä äänestystilanteessa pitäs tuntea oma viitekehys

se että puolueet väittää olevansa koko kansan puolueita niin sen voi laittaa ihan vaaliretoriikan piikkiin
Hyvin sanottu. Mun mielestä on selvää, että hyvätuloisen tai mahdollisesti jopa vahvan keskitulon omaavan kannattaa äänestää kokoomusta, eikä siinä mitään. Ärsyttävää on se, että puoluetta äänestää tietynlaisen seksikkyyden takia myös ne, joilla ei ole mitään yhteistä kokoomuksen profiiliäänestäjän kanssa. Tyyliin osa-aika työntekijät, matalapalkkaiset tai opiskelijat, jotka sormet ristissä toivoo, että ehkä joskus hekin.

"..."
Tähän vois joku kokkare nyt sanoa, että pitäisikö Suomen yritysmaailmaa tukea enemmän, jotta teollisuus ja työpaikat säilyisivät Suomessa.
Vai olisiko syynä korkeat palkkakustannukset? Suomalaisten työläisten palkat ovat huikeampia verrattuna bangladeshiläisten palkkoihin.

Saksa on kilpailukykyinen maa ja vienti vetää, koska palkat pidetään pieninä.
Miten olen kuvitellut, että Saksan palkkataso on kuitenkin korkeampi kuin Suomen. Tosin verotuskin on melko lailla eri tyyppinen.

"..."
[QUOTE="...";30359035]Miten olen kuvitellut, että Saksan palkkataso on kuitenkin korkeampi kuin Suomen. Tosin verotuskin on melko lailla eri tyyppinen.[/QUOTE]

Katsoinkin itse jostain eu-tilastosta: Keskimäärin palkkataso Suomessa ja Saksassa on samaa luokkaa. Saksassa vain tuloerot ovat isommat, niin että koulutetut tienaavat enemmän kuin Suomessa, ja toisaalta sitten pienipalkkaisia on enemmän kuin Suomessa.

koulunsa käynyt
[QUOTE="...";30359045]Katsoinkin itse jostain eu-tilastosta: Keskimäärin palkkataso Suomessa ja Saksassa on samaa luokkaa. Saksassa vain tuloerot ovat isommat, niin että koulutetut tienaavat enemmän kuin Suomessa, ja toisaalta sitten pienipalkkaisia on enemmän kuin Suomessa.[/QUOTE]

No mutta tuohan on ihan tavoiteltavaa. Kyllähän elämässä eteen päin pyrkimisen esimerkiksi koulutuksen muodossa pitäisi näkyä myös palkassa. Ei siinä ole mitään järkeä, että trukkikuskit ja muut WT:t saa saman verran kouraan kuin kunnon ihmiset.

"..."
Alkuperäinen kirjoittaja koulunsa käynyt;30359054:
No mutta tuohan on ihan tavoiteltavaa. Kyllähän elämässä eteen päin pyrkimisen esimerkiksi koulutuksen muodossa pitäisi näkyä myös palkassa. Ei siinä ole mitään järkeä, että trukkikuskit ja muut WT:t saa saman verran kouraan kuin kunnon ihmiset.
Suomen palkkatasoa ja etenkin verotusta (niin kuin montaa muutakin asiaa) ohjaa kateus. Kellään ei saa olla enemmän kuin toisella, kukaan ei saa erottua joukosta, vaan kaikkien pitää olla sitä samaa vaatimatonta massaa.

Tästä syystä verotuksella varmistetaan, ettei kukaan tienaa juurikaan toista enemmän.

ongelmana on
Alkuperäinen kirjoittaja koulunsa käynyt;30359054:
Suomen ongelma ei ole trukkikuskien liksa, vaan se, että tekemättä mitään tienaa kuin trukkikuski ja ne julkisen sektorin työntekijät joiden osaaminen keskittyy lähinnä hankaloittamaan muiden elämää.

Pessimisti
[QUOTE="...";30359062]Suomen palkkatasoa ja etenkin verotusta (niin kuin montaa muutakin asiaa) ohjaa kateus. Kellään ei saa olla enemmän kuin toisella, kukaan ei saa erottua joukosta, vaan kaikkien pitää olla sitä samaa vaatimatonta massaa.

Tästä syystä verotuksella varmistetaan, ettei kukaan tienaa juurikaan toista enemmän.[/QUOTE]

Ja siksi kukaan, jolla on vähänkin enemmän paalua ei halua maksaa verojaan Suomeen. Puhumattakaan sitten menestyvistä yrityksistä. Miksi kukaan haluaisi tehdä investointeja Suomeen, jos muualla samalle rahalle saa vaikkapa 10-20% paremman tuoton.

kaksinkertainen yritysverotus
Ja siksi kukaan, jolla on vähänkin enemmän paalua ei halua maksaa verojaan Suomeen. Puhumattakaan sitten menestyvistä yrityksistä. Miksi kukaan haluaisi tehdä investointeja Suomeen, jos muualla samalle rahalle saa vaikkapa 10-20% paremman tuoton.
Virossa yrityksen tulosta verotetaan kerran, silloin kun se otetaan ulos yrityksestä. Suomalaisten yritysten tulosta verotetaan kahteen kertaan...

Yhteistyössä