Kokoomus ei halua "köyhiä pilaamaan uutta eliittiasuinaluetta"

• Viestiketjun aloittaja Hyvä Kokoomus! :)
  • Ensimmäinen viesti
palelee
Kovin huolestuttavilta kuulostavat ainakin minun korvaani ylipäätään monet kokoomusnuorten kommentit ja kannanotot. Siis mitä nyt julkisuuteen ovat viimeisen parin vuoden aikana päästelleet. Ei tuo yllämainittu edes ole pahimmasta päästä. Minulla ei ole kunniaa tuntea näitä kyseisiä nuoria, olen itse jo melkeinkin sen ikäinen, että voisin olla äiti jollekin heistä. Ikäni puolesta.Toivottavasti lapsistani ei kasva heidän kaltaisiaan. Ikinä. Mistä nämä kyseiset nuoret ovat ideologiansa kaikessa kovuudessaan ammentaneet? Ovatko he pääosin kokoomuslaisten vanhempien kasvattamia tai pitäisikö sanoa kasvattamatta jääneitä?

• Tykkää
Reactions: Echo
"kihi"
Mutta ei siinä vaikuta onko pääministerinä Stubbi tai demari, Suomen lama on mun mielestä kytköksissä isompiin juttuihin nyt.
Lopetetaan Kiinan ja Kaukoidän teollisuuden tukeminen.
Kyllä vaikuttaa. Juuri kokoomuslaisen politiikan takia Suomessa on mahdollista riistää työläisiä ja siirtää työ kauko-itään Finnairin tapaan. Esim. Saksassa tällainen ei ole mahdollista, koska siellä työsuhdeturva on paljon parempi. Kokoomuksen asenne työväestöä kohtaan näkyy esim. puheissa heikommasta aineksesta ja työttömistä rikkaruohoista.

Omassa maailmassaan ? Eikös tuo ole totta, ei kovin moni vuokra-asuntoja halua "pilaamaan" hyvää asuinaluetta, jos siellä ei edes ole hyväosaiset vaan ihan eliitti.
Ei vuokra-asunnot tarkoita sitä että siellä asuu joku narkkilauma. Itse olen asunut halutulla alueella tuliterässä vuokra-asunnossa, enkä riehunut siellä.

Ja jos on uusi, hyvätasoinen alue, niin siellä ehkä, todennäköisesti on tasokkaat kämpät ->kovat vuokrat->karsii rymyäjät pois.
On paljon hyvin toimeentulevia nuoriapareja jotka aloittelevat ensin vuokrakämpissä.

vieras*
[QUOTE="kihi";30356925]Kyllä vaikuttaa. Juuri kokoomuslaisen politiikan takia Suomessa on mahdollista riistää työläisiä ja siirtää työ kauko-itään Finnairin tapaan. Esim. Saksassa tällainen ei ole mahdollista, koska siellä työsuhdeturva on paljon parempi. Kokoomuksen asenne työväestöä kohtaan näkyy esim. puheissa heikommasta aineksesta ja työttömistä rikkaruohoista.[/QUOTE]

Ei se Saksa mikään onnela ole...

Saksan tie toisi Suomeen köyhän kansan
Saksan tie toisi Suomeen köyhän kansan - Uutiset - Talouselämä

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91
vieras*
[QUOTE="kihi";30356925]Kyllä vaikuttaa. Juuri kokoomuslaisen politiikan takia Suomessa on mahdollista riistää työläisiä ja siirtää työ kauko-itään Finnairin tapaan. Esim. Saksassa tällainen ei ole mahdollista, koska siellä työsuhdeturva on paljon parempi. Kokoomuksen asenne työväestöä kohtaan näkyy esim. puheissa heikommasta aineksesta ja työttömistä rikkaruohoista.[/QUOTE]

Tätäkö toivot?

Minimipalkkaa Saksassa ei tunneta, ei edes työehtosopimusten minimiä. :)

Ei vuokra-asunnoy tarkoita sitä että siellä asuu joku narkkilauma. Itse olen asunut halutulla alueella tuliterässä vuokra-asunnossa, enkä riehunut siellä.

Ja jos on hyvätasoinen alue, siellä ehkä, todennäköisesti on tasokkaat kämpät ->kovat vuokrat->karsii rymyäjät pois.
On paljon hyvin toimeentulevia nuoriapareja jotka aloittelevat ensin vuokrakämpissä.
Totta.
Mutta ymmärrän sitäkin että omalta asuinalueelta halutaan maksimaalista viihtyvyyttä ja ketä vain ei naapuriksi haluta.

"kihi"
Ei se Saksa mikään onnela ole...

Saksan tie toisi Suomeen köyhän kansan
Saksan tie toisi Suomeen köyhän kansan - Uutiset - Talouselämä
Kokoomuksen äänenkannattajalehden propagandaa. Työsuhdeturvan parantaminen ei suinkaan vähentäisi palkkoja. Ja työntekijöitä tarvitaan joka tapauksessa riippumatta siitä millainen on työsuhdeturvan taso. Ruotsissakin on paljon parempi työsuhdeturva kuin Suomessa ja elintaso on paljon korkeampi.

"Saksassa kuluttajahinnat ovat alhaisemmat kuin useimmissa naapurimaissa ja vain hieman EU:n keskiarvon yläpuolella.

Saksalaiskuluttajat saavat eurollaan enemmän kuin ihmiset suurimmassa osassa Saksan naapurimaista. Ainoastaan Puolassa ja Tšekissä elinkustannukset ovat matalammat, käy ilmi Saksan tilastokeskuksen raportista.

Viime vuonna Saksan hintataso oli 1,8 prosenttia EU:n 27 jäsenmaan keskiarvoa korkeampi. Ennen kaikkea Itä-Euroopan maat ja Etelä-Euroopan kriisivaltiot vetävät hintatason keskiarvoa alas.

Hinnat ovat Saksassa länsieurooppalaisessa vertailussa melko alhaiset. Sveitsissä elinkustannukset ovat jopa 58 prosenttia EU:n keskiarvoa korkeammat. Myös Itävalta, Ranska, Luxemburg ja Belgia ovat kuluttajille kalliimpia kuin Saksa. Suomessa hinnat ovat 24 prosenttia keskiarvoa korkeammat.

Syynä tähän ovat elintarvikkeiden maltilliset hinnat Saksassa. Hinnat olivat Saksassa viime vuonna ainoastaan kuusi prosenttia EU:n keskiarvoa korkeammat. Sveitsissä hinnat olivat puolestaan 59 prosenttia korkeammat.

Alkoholijuomat ovat Saksassa halvempia kuin lähes missään muualla. Oluen, viinin ja väkiviinan hinnat ovat Saksassa lähes viidenneksen EU:n keskiarvoa pienemmät.
"

Kyllä saksalaisten kelpaa - Alhaiset hinnat takaavat hyvän elintason - Ulkomaat - Verkkouutiset

Tähän vois joku kokkare nyt sanoa, että pitäisikö Suomen yritysmaailmaa tukea enemmän, jotta teollisuus ja työpaikat säilyisivät Suomessa.
Vai olisiko syynä korkeat palkkakustannukset? Suomalaisten työläisten palkat ovat huikeampia verrattuna bangladeshiläisten palkkoihin.

Saksa on kilpailukykyinen maa ja vienti vetää, koska palkat pidetään pieninä.

Viimeksi muokattu:
vieras*
[QUOTE="kihi";30356857]Suurin osa kaupungin vuokra-asunnoissa asuvista on ihan tavallisia ihmisiä.[/QUOTE]

omasta mielestään kyllä varmaan ovatkin.
Täällä ollaan kännissä kaiket viikonloput, pikkulapset juoksevat pihalla iltayhteentoista, naapurin ukko myy huumeita teineille alepan ovella jonka takia narkomaaneja pyörii pitkin pihaa ja välillä tulevat ovistakin sisään kun erehtyvät talosta. Kaikki varastetaan. Kaupungin kämppien pihat on täynnä törkyä tupakantumpeista karkkipapereihin ja mehupurkkeihin. Koiria paskatetaan meidän pihaportille.

Tästä ilosta saa sitten maksaa itsensä kipeäksi kun samanaikaisesti puoli naapurustoa lorvii kotona vuodesta toiseen valittamassa kuinka ei ole rahaa..

Täällä ollaan kännissä kaiket viikonloput, pikkulapset juoksevat pihalla iltayhteentoista, naapurin ukko myy huumeita teineille alepan ovella jonka takia narkomaaneja pyörii pitkin pihaa ja välillä tulevat ovistakin sisään kun erehtyvät talosta. Kaikki varastetaan. Kaupungin kämppien pihat on täynnä törkyä tupakantumpeista karkkipapereihin ja mehupurkkeihin. Koiria paskatetaan meidän pihaportille.

Tästä ilosta saa sitten maksaa itsensä kipeäksi kun samanaikaisesti puoli naapurustoa lorvii kotona vuodesta toiseen valittamassa kuinka ei ole rahaa..
:D:D Ei sais nauraa, mut toi on jo aika paha! :'D

"perkele"
Varmaan noita harvakseltaan löytyy meidän alueelta (jos nyt viime kunnallisvaaliäänestyksiä mietin), mutta se ei ole se pointti.

Ei yksikään puolue voi olla vain rikkaita varten. Jokainen puolue ainakin vaalien alla lupaa kovasti olla koko kansan puolue.

Ei mua vanhempien kokkareiden puheet kauhistuta kun niissä on jo harkintaa. Mutta nuorille kokoomuslaisille pitäisi laittaa jokin lausuntokielto ennen 40 v.ikää.
Näimpä, näitä akkojahan Suomessa riittää. Ilmankos puolueen kannatus on mitä on.

En vaan ymmärrä, miten joku haluaa tukea (äänestää) sortajaansa - tieten tahtoen vaikeuttaa elämäänsä.

Todellisuudessa hyvin pieni osa suomalaisista hyötyy sekoomuksesta - mielikuvamarkkinointi taas hoitaa hommansa.

totta..
[QUOTE="vieras123";30356814]Ollaanpa nyt rehellisiä. Kuinka moni haluaisi naapuriinsa kaupungin vuokra-asuntoja, joissa suurin osa asukkaista olisi juoppoja, rikollisia, narkkareita tai niitä mamuja, joita ei työnteko tai kulttuuriin sopeutuminen kiinnosta?[/QUOTE]

Näinpä. Jos saa valita, niin ei kukaan täysijärkinen näiden naapuriksi halua. En minäkään, vaikka en ole edes kokoomuksen kannattaja. Haluan asua rauhallisella ja turvallisella alueella, jossa uskaltaa myös lasten antaa ulkoilla vapaasti.

[QUOTE="perkele";30357158]...Todellisuudessa hyvin pieni osa suomalaisista hyötyy sekoomuksesta - mielikuvamarkkinointi taas hoitaa hommansa.[/QUOTE]

ei kaikkien tartte hyötyäkkään, paras neljännes piisaa pääministerin paikkaan

dddd
Tähän vois joku kokkare nyt sanoa, että pitäisikö Suomen yritysmaailmaa tukea enemmän, jotta teollisuus ja työpaikat säilyisivät Suomessa.
Vai olisiko syynä korkeat palkkakustannukset? Suomalaisten työläisten palkat ovat huikeampia verrattuna bangladeshiläisten palkkoihin.

Saksa on kilpailukykyinen maa ja vienti vetää, koska palkat pidetään pieninä.
Saksassa onkin syntynyt työtä tekevä köyhälistö. Osa joutuu painamaan kolmea työtä yhtä aikaa ja siltikin toimeentulo on äärimmäisen niukkaa. Kiitos tästä kuuluu ahneille työnantajille ja riistäjille.

Mitä uutta auringon alla
No eipä kokoomusnuoret ole ensimmäisiä, jotka valittaneet mahdollisista tulevista naapureista. Eikös nykyään aina nouse hirveä häly, jos naapuriin kaavaillaan vammaisten palvelutaloa, lastenkotia taikka päihteiden käyttäjille tarkoitettua asuntolaa.

Eli kaikki yhtä mieltä siitä, että hyvä näitä on tulla lisää mutta kunhan ei minun naapuriin/ silmien alle.

viers
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä uutta auringon alla;30357207:
No eipä kokoomusnuoret ole ensimmäisiä, jotka valittaneet mahdollisista tulevista naapureista. Eikös nykyään aina nouse hirveä häly, jos naapuriin kaavaillaan vammaisten palvelutaloa, lastenkotia taikka päihteiden käyttäjille tarkoitettua asuntolaa.

Eli kaikki yhtä mieltä siitä, että hyvä näitä on tulla lisää mutta kunhan ei minun naapuriin/ silmien alle.
mä olen asunut Naulakallion nuorisokodin vieressä sekä ollut töissä sininauhasäätiön tilojen vieress enkä ihmettele yhtään jos nuorisooteja tai päihdeongelmaisia ei haluta omaan naapuriin :attn:

"karppa"
MUISTAKAA nyt hyvät ÄÄNESTÄJÄT että vaalit ovat ensi KEVÄÄNÄ 2015 ja se että annatte äänenne jollekin muulle kuin kokoomus tai sdp kokoomus vetoisen halliuksen eli kataisen/stubin aikana on meiltä MYYTY kohta kaikki SUOMALAISET ISO YRITYKSET ja VERORAHAT on ANNETTU ULKOMAILLE LAHJAKSI SAMALLA kun OMA MAA KURJISTUU JOKA SEKTORILLA JA LEIPÄJONO KASVAA!! TÄMÄN ALEMMAKSI EI SUOMI VOI ENÄÄ VAJOTA VAIKKA MAATAMME JOHTAA KUKA ELI ANTAKAAMME NYT MUILLE PUOLUEILLE MAHDOLLISUUS KÄÄNTÄÄ SUOMEN NOKKA NOUSUUN!! KOKOOMUS EHDOTTOMASTI OPPOSITIOON JOSSA SEN PAIKKA ON!! VETOAN TEIHIN ÄÄNESTÄJÄT JOUKOLLA ÄÄNESTÄMÄÄN JOS EDES HAAVEILETTE KURJUUDEN LOPPUMISESTA!!

kaupunkilainen
Kuinka moni teistä haluaisi että asuinalueelle tulisi 40% kaupungin vuokra-asuntoja, jossa siis asuu toki normaaleja ihmisiä, mutta yleensä he ovat sitä köyhintä sakkia ja sinne sit majoitetaan kaikki ne narkkarit, rötöstelijät, ongelmatapaukset, etniset ryhmät yms.

Oikeasti, kuka haluaa?

Vier
[QUOTE="vieras123";30356814]Ollaanpa nyt rehellisiä. Kuinka moni haluaisi naapuriinsa kaupungin vuokra-asuntoja, joissa suurin osa asukkaista olisi juoppoja, rikollisia, narkkareita tai niitä mamuja, joita ei työnteko tai kulttuuriin sopeutuminen kiinnosta?[/QUOTE]

Itse juuri haen kaupungin vuokra-asuntoa enkä ole mitään noista. Ihan tavallinen työssäkäyvä ihminen.

Vier

No, minä en kännää, en polta, menen aikaisin nukkumaan ja herään aikaisin töihin. En varasta enkä sotke. Ei ole koiraa tai lapsiakaan.

Yhteistyössä