Kokemuksianne kuivausrummusta lapsiperheessä?

  • Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti
??
Miehelle olen sanonut että seuraavaan asuntoon ostetaan kyllä kuivausrumpu. On kaksi pientä lasta ja pyykkiä riittää. Onko ollut oikeasti kätevä perheessänne tuollainen vekotin?
 
Aivan loistava!
Vaikka omakotitalo onkin ei olisi tilaa kuivattaa vaikkapa 6 koneellista ulkona puhumattakaan sisätiloista.

Suosittelen!

Saattaa hieman kutistaa vaatteita, mutten ole sitä huomannut että kuluttaisi vaatteita yhtään sen nopeampaa kuin narulla kuivattaminen.
Nukkasihdissä "pölyä" on, mutta joku taisi joskus kertoa että sama määrä pölyä irtoaa muutenkin, mutta sisätiloissa tai ulkona sitä ei vaan huomaa.
 
vieras
H&M peruscollege/trikoovaatteet kestää rumpukuivauksen, vaikka monissa muissa vaatemerkeissä se on kiellettyä. Kyllä rumpu mun mielestä kuluttaa vaatteita, mut en kuivaa siellä mitään parempia vaatteita, vaan ihan arkivaatteita. Päiväkotikäytössä on ihan sama kuinka pesunukkaisia vaatteet on. Ainakin meidän lapsella vaatteet likaantuu päivittäin niin paljon, että niiden jälleenmyyntiarvo (jos sitä miettii) laskee jo ihan tahrojenkin takia.
 
tätinen
En huolis. Kerran kuivaat t-paidan, niin näyttää sata vuotta käytetyltä. Ja on aina laitettava päälle, toisin kuin kuivauskaappi. Mutta kukin tyylillään, sisko tykkää.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Nukkasihdissä "pölyä" on, mutta joku taisi joskus kertoa että sama määrä pölyä irtoaa muutenkin, mutta sisätiloissa tai ulkona sitä ei vaan huomaa.
Meillä ei muuten enää kerry pesukoneen nukkasihtiin mitään, kun ne nukat jäävät kuivausrumpuun.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja tätinen:
En huolis. Kerran kuivaat t-paidan, niin näyttää sata vuotta käytetyltä. Ja on aina laitettava päälle, toisin kuin kuivauskaappi. Mutta kukin tyylillään, sisko tykkää.
Ei minun Lindexiltä tai H&M:stä ostamistani t-paidoista näe että niitä kuivataan rummussa. Jotkut miehen töissä käyttämät mainospaidat (eri firmoilta saadut, mies tekee remppahommia) tulevat kyllä kamalan näköisiksi, mutta kai ne tulisivat muutenkin, kun ovat halvimpia mahdollisia.
 
Tiuku
Allergiaperheessä aivan ehdoton, koska nukka/pöly jää laitteen suodattimeen. Hyvälaatuinen kuivausrumpu ei todellakaan kuluta vaatteita. Huuhteluainetta et tarvitse vaan kuivausrummusta vaatteet tulevat ihan pehmeinä. Eipä ole enää juurikaan narulla pyykkiä kuivumassa. Itse kuivaan narulla vain lähinnä vaatteet, joissa jotain painatuksia, rintsikat ja neuleet.
 
äitykkä
Mä edelleenkin liputan kuivauskaapin puolesta! Siinä voi kuivattaa kaikki vaatteet, talvellakin kätevät haalarit laittaa suoraan kaappiin ja ovat seuraavalle ulkoilulle kuivat. Kaverilla kuivausrumpu ja sai siinä pilattua lainassa olleen itse kudotun villapuvun. Sanoin vielä monta kertaa että älä laita sitte rumpuun vaan takasin kun sain niin oli venyny ihan muodottomaksi. :(
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja äitykkä:
Mä edelleenkin liputan kuivauskaapin puolesta! Siinä voi kuivattaa kaikki vaatteet, talvellakin kätevät haalarit laittaa suoraan kaappiin ja ovat seuraavalle ulkoilulle kuivat. Kaverilla kuivausrumpu ja sai siinä pilattua lainassa olleen itse kudotun villapuvun. Sanoin vielä monta kertaa että älä laita sitte rumpuun vaan takasin kun sain niin oli venyny ihan muodottomaksi. :(
Kaappiin joutuu ripustamaan vaatteet, rumpuun ne voi heittää. Huomattavasti nopeampaa.

Ei kai kukaan rummussa kuivaa villajuttuja muutenkaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Nukkasihdissä "pölyä" on, mutta joku taisi joskus kertoa että sama määrä pölyä irtoaa muutenkin, mutta sisätiloissa tai ulkona sitä ei vaan huomaa.
Meillä ei muuten enää kerry pesukoneen nukkasihtiin mitään, kun ne nukat jäävät kuivausrumpuun.
Tarkoitin sitä kuivausrummun "sihtiä" mikä pitää putsata joka kerran jälkeen..
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitykkä:
Mä edelleenkin liputan kuivauskaapin puolesta! Siinä voi kuivattaa kaikki vaatteet, talvellakin kätevät haalarit laittaa suoraan kaappiin ja ovat seuraavalle ulkoilulle kuivat. Kaverilla kuivausrumpu ja sai siinä pilattua lainassa olleen itse kudotun villapuvun. Sanoin vielä monta kertaa että älä laita sitte rumpuun vaan takasin kun sain niin oli venyny ihan muodottomaksi. :(
Meillä on molemmat, kaappi ja rumpu ja jos pitäis valita vaan toinen niin kyllä mä rummun valkkaisin... Vaikkakin toi kaappikin on ihan kätevä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja äitykkä:
Mä edelleenkin liputan kuivauskaapin puolesta! Siinä voi kuivattaa kaikki vaatteet, talvellakin kätevät haalarit laittaa suoraan kaappiin ja ovat seuraavalle ulkoilulle kuivat. Kaverilla kuivausrumpu ja sai siinä pilattua lainassa olleen itse kudotun villapuvun. Sanoin vielä monta kertaa että älä laita sitte rumpuun vaan takasin kun sain niin oli venyny ihan muodottomaksi. :(
..
Ei kai kukaan rummussa kuivaa villajuttuja muutenkaan.
Paitsi vahingossa
:/
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Nukkasihdissä "pölyä" on, mutta joku taisi joskus kertoa että sama määrä pölyä irtoaa muutenkin, mutta sisätiloissa tai ulkona sitä ei vaan huomaa.
Meillä ei muuten enää kerry pesukoneen nukkasihtiin mitään, kun ne nukat jäävät kuivausrumpuun.
Tarkoitin sitä kuivausrummun "sihtiä" mikä pitää putsata joka kerran jälkeen..
Niin niin, rummuttomilla ihmisillä se nukka jää pesukoneen sihtiin. Eli turha kauhistella kuinka rumpu kuluttaa vaatteita, kun se nukka irtoaisi kuitenkin.
 
Kuivausrumpu helpottaa arjessa =)
Tosin JOs noudattaisin vaatteiden ohjelappusia, niin varmaan 80 % käyttövaatteista EI soveltuisi kuivausrumpuun. Mutta koska olen niitäkin kuivaillut rummulla niin toisin kun moni väitää, vaatteiden värit ovat rummunmyötä haalistuneet. Ja yhtien mun legginssien kangas haurastui niin että repesi halki.
Mutta rumpu helpottaa vaippapyykin, lakanoiden, pyyhkeiden ja rumpua kestävien vaatteiden kuivaamisesa.
 

Yhteistyössä