Kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haikaranpesästä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Haikaranpesästä?

Vieras
Hei.

Olen raskausviikolla 19 ja olen ajatellut valita synnytyspaikaksi Kätilöopiston Haikaranpesän. En ole kuitenkaan vielä ihan varma päätöksestäni, minua esimerkiksi pelottaa kivunlievityksen saatavuus siellä (onko esim epiduraalin saaminen kiven takana). Kertoisitteko te, joilla on jo kokemusta Haikaranpesästä, kokemuksistanne ja hyvistä/huonoista puolista?

Kiitos jo etukäteen.

Hyviä kokemuksia!

Olimme pahaan ""ruuhka-aikaan"" synnyttämässä, mutta silti pääsin ammeeseen ja sain kokeilla mm. erilaisia ponnistusasentoja. Ainoa miinus siitä, että kätilö ei ollut kaiken aikaa saapuvilla, kun oli monta samanaikaista synnytystä, mutta kun alkoi tapahtua, homma hoitui hienosti, ponnistuksessa oli paikalla toinenkin kätilö, kuten normaalisti. Itse en ehtinyt epiduraalia saada, koska kaikki meni niin nopeasti, mutta yhtälailla se anestesialääkäri tulee Haikaranpesään kuin sinne kerrosta alemmas normaalille osastolle. Suosittelen lämpimästi. Ja vielä lämpimämmin suosittelen perheosaston perhehuonetta sairaalassaolopäiviksi. Valmennus oli myös mainio ja synnytyssuunnitelman teon yhteydessä sai kiitettävästi vielä informaatiota.

Yhteistyössä