kokemuksia suomi-soffasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
kokemuksia heidän sohvistaan ja palvelustaan ylipäänsä tahtoisin kuulla. Ollaan ostamassa sohvaa, mutta uskaltaako tuolta ostaa? olen kuullut huonoja juttuja koko firmasta...

Siis ainakaan täällä päin (Iisalmi) ei ole kotiin kuljetus mahdollisuutta muuta kuin niin että itse vuokraa heiltä pakettiauton tuntiveloituksella ja itse ajaa sen sitten kotiin.

Mutta itse sohva. Tää on joku OP KING ja hintaansa nähden ihan ok.
Maksoi jotain 300e.
Mutta eihän minkään liikkeen halpis tavarat vedä vertoja niille tavaroille jotka siinä vieressä ovat arvokkaammalla hinnalla myynnissä.
Ei tässä sohvassa muuta vikaa ole, jos sekään on vika, että sohva tyynyt ei tahdo pysyä paikoillaan vaan liukuvat koko ajan. siis ei ne lattialle liu, mutta minä olen niin skitso että ne täytyy olla koko ajan presis paikoillaan.
Kevyt runko, eli jos polvi osuu niin sohva liikahtaa...,toisaalta helppo kyllä kevyen runkonsa takia liikutella jne...
Eli komsii komsaa, rahaa vastavaa tuote on ollut

Olikohan se nyt tämän viikon torstaina kuningaskuluttajassa suomi soffasta asiaa, kato se, ennen kun oot menossa ostamaan :) Minä en siitä puljusta osta yhtään mitään. Rasittavia ne heidän "varaston tyhjennysmyynti 10pv" "jatkoaikaa tyhjennysmyynnille viikko!" Pari kertaa ollaan miehen kanssa käyty kattomassa jotain mainostamaa tuotetta, niin myyjät on ollu sillai, että "no tuolla kankaalla tuo sohva on ihan p*ska, se kangas menee ihan moroksi samantien, mutta tässä kalliimmassa vaihtoehdossa on kyllä sitä ja tätä päläpälä"

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olikohan se nyt tämän viikon torstaina kuningaskuluttajassa suomi soffasta asiaa, kato se, ennen kun oot menossa ostamaan :) Minä en siitä puljusta osta yhtään mitään. Rasittavia ne heidän "varaston tyhjennysmyynti 10pv" "jatkoaikaa tyhjennysmyynnille viikko!" Pari kertaa ollaan miehen kanssa käyty kattomassa jotain mainostamaa tuotetta, niin myyjät on ollu sillai, että "no tuolla kankaalla tuo sohva on ihan p*ska, se kangas menee ihan moroksi samantien, mutta tässä kalliimmassa vaihtoehdossa on kyllä sitä ja tätä päläpälä"

joo toi on meillekkin niin tuttua ettei, juuri tuo kangas kestä, jos on eläimiä/lapsia. miten olis tässä tämä kangas ja kas vain hintakin pomppas.
sitten kun ei halua kallista niin tulee mulkoiluja myyjältä.

eli ilmeisesti halpaa ei haluta myydä kun ei tuu hyviä provikoita.
itselleni jäi P:n maku suuhun ja sanon etten mene tulevaisuudessa sohvaa hakemaan kyseisestä puljusta.!

Meillä huonoja kokemuksia: Katseltiin tarjouksessa olevaa isoa kulmasohvaa (n. 6 hlön) istuttava ja kyseltiin sitten hintaa, kun kyltissä luki vaan -50%. Siinä myyjä heitti ensin että 6500 euroa. Pällisteltiin ihan ihmeissään että whatta f**, onko alkuperäinen hinta yli 12000!!! No sitten tää liimalettimyyjä yhtäkkiä pudottikin hinnan reiluun 3000 euroon... Ja todellakin alussa tajusi että kysyttiin ALENNETTUA hintaa eikä alkuperäistä. Noh, oli pakko saada sohva nopeesti ja se oli tosi ok sohva meidän olkkariin (muodoltaan sellanen, johon vaikea saada sovitettua sohvaa) ja kaupat tuli.

No eipä siinä, sohvaan tuli pieni reikä kun itse sitä kannettiin kotiin. Vak. yhtiö lupasi korvata, ja Suomi-Soffan kanssa sovittiin että hakeevat korjattavaks. Eka kerralla ei hakijaa kuulunut, sitte seur. päivänä lafkasta soitetaan että hups, hakija oli sairaana ja unohtivat ilmoittaa. Seuraavana ajankohtanakaan ei sovittuun aikaan kuulunut. Noh, olen yrittänyt soittaa ja lähettää sähköpostia, enkä ole tähän päivään mennessä saanut kiinni ketään, sohva ostettiin yli puoli vuotta sitten. Että tällasta. SUOSITTELEN!

Kaksi mööpeliä ollaan Suomi-Soffasta ostettu. Ostettuamme Laulumaan senkin saimme varastosta vääränvärisen, asia huomattiin kotiin päästyämme. Liikkeestä luvattiin tulla viikon sisällä hakemaan vääränvärinen senkki pois ja tuomaan samalla reissulla oikea kappale tilalle. Oikean huonekalun saamiseen kului yli 3 kk, välissä monen monta puhelua, sähköpostia ja tyhjiä lupauksia. Mööpeli tuli seuraavana päivänä kun menetin lopullisesti hermoni ja itkin ja raivosin puhelimessa liikkeen edustajalle :whistle:

Kulmasohvamme on samasta liikkeestä ja sen laadussa ei ole ollut moittimista, toimitus kuitenkin takkusi tälläkin kertaa ja viivästyi useamman viikon. Nämä kaksi kokemusta riittävät meille, tätä nykyä asioimme muissa liikkeissä.

Mitäs ostatte niitä 100-500 ? sohvia. Ne yli 1000 ? sohvat on paljon laadukkaampia, kestävempiä. Meillä ollut monta v ja erittäin tyytyväisiä. Tai sitten teille on tullut maanantai kappaleet.

Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Kaksi mööpeliä ollaan Suomi-Soffasta ostettu. Ostettuamme Laulumaan senkin saimme varastosta vääränvärisen, asia huomattiin kotiin päästyämme. Liikkeestä luvattiin tulla viikon sisällä hakemaan vääränvärinen senkki pois ja tuomaan samalla reissulla oikea kappale tilalle. Oikean huonekalun saamiseen kului yli 3 kk, välissä monen monta puhelua, sähköpostia ja tyhjiä lupauksia. Mööpeli tuli seuraavana päivänä kun menetin lopullisesti hermoni ja itkin ja raivosin puhelimessa liikkeen edustajalle :whistle:

Kulmasohvamme on samasta liikkeestä ja sen laadussa ei ole ollut moittimista, toimitus kuitenkin takkusi tälläkin kertaa ja viivästyi useamman viikon. Nämä kaksi kokemusta riittävät meille, tätä nykyä asioimme muissa liikkeissä.

2 sohvaa, piti olla varastossa. tuli puolen vuoden jälkeen. oli käytössä alle puol vuotta ja hajos. ei enää ikinä!

tosi hyökkäävät myyjät,ainaski Vantaalla.Meille luvattii sohvaan pehmeämpi istuinosa kovemman hinnalla (kallis nahkasohva),mutta kun sohva pitkän odotuksen jälkeen saapui,ei ollutkaan se pehmeä versio... :(

Olimme ostamassa sovhakalustoa. Alkuperäinen hinta oli yli 6000 e. Saatiin tingittyä johonkin yli 5000 euroon. Ei innostuttu tekemään kauppoja. Viimeinen tarjous oli, että sanokaa hinta millä ostatte. Ehdotettiin 4000 euroa. Se meni läpi, mutta emme uskaltaneet tehdä kauppoja, kun alkoi epäilyttämään... Joten jos olette ostamassa, niin tinkikää ja älkää olko turhan innokkaita tekemään kauppoja.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaaMahtavaa:
http://www.taloussanomat.fi/yrittaja/2009/04/12/suomi-soffa-kuohuttaa-taas/20099407/137

Yrittäjänä laitoin YLE:lle seuraavan sähköpostin aiheesta:

Pidän Yleisradion Kuningas Kuluttajan ohjelmaanne törkeänä. Suomi-Soffan aikomassanne viime torstain ohjelmassa oli otettu lausuntoa antamaan sohvan ostanut nainen ja runkoasiantuntijaksi tämän kirvesmiestaustainen mies. Mitä he tietävät sohvan teosta tai rungon teosta ??? Kaikki jotka vähänkin viitsivät asioista ottaa selvää tietävät että Suomi-Soffa ja sen runkojen valmistaja Kainuun Runkopuu työllistävät yli 200 henkilöä Kajaanissa. Olen itse käynyt paikalla, tiedän mistä kirjoitan. Menkää nyt hyvät ihmiset sinne paikan päälle kameroidenne kanssa ja tutustukaa niihin tehtaisiin niin totuus paljastuu teillekin. Yleisradion Kuningas Kuluttajan ohjelma ei ole objektiivinen. Toimittajanne ovat laittaneet Suomi24.fi portaaliin ilmoituksia, joissa on pyydetty Suomi-Soffaan negatiivisesti suhtautuvia henkilöitä antamaan tietojaan heille ja ottamaan yhteyttä ja toimittajanne ovat lähettäneet Suomi-Soffan entisille työntekijöille tekstiviestejä joissa luvattu täysi lähdesuoja jos kertoo negatiivisia asioita Suomi-Soffasta. Kaverini sai tällaisen viestin ja lähetti sen minullekin, tulostin sen ja se on tallessa. Kysykääpä toimittajiltanne, kuka oli asialla ??? !!! Aika moraalitonta toimintaa valtion omistamalta YLE:ltä, jonka tehtävä on tasapuolinen tiedonvälitys. YLE:n Kuningas Kuluttajan toimintaa voisi alkaa jo kutsumaan rikolliseksi, koska tulee mieleen, että te haluatte tuhota suuren suomalaisen työllistäjän, jolla on toimintaa koko maassa.

Kuningas Kuluttajan toimintahan alkaa kertomaan siitä, miksi Silminnäkijä paljasti Vanhasen lankkujutun. Joku katkera henkilö oli takana ja "ilmiantoi" Vanhasen. Sitten lopuksi koko henkilöä ei ollut olemassa, eikä lankkukuormaa eikä muutakaan !!!!! Nyt sama tuntuu kohdistuvan Suomi-Soffaan. Maskun Kalustetaloa vastaan on markkinaoikeudessa vireillä laajempi juttu markkinoinnista ja myyntitavoista yms kuin Suomi-Soffasta mutta Maskusta Kuningas Kuluttaja ohjelmanne tai Yle yleensäkään ei uutisoi mitään. Suomi-Soffasta vaan. Arvostan Suomi-Soffan yrittäjäpariskuntaa Harria ja Maritaa. Yrittäjänä tunnen heidät. Firma luo uusia työpaikkoja Kajaaniin näin lama-aikanakin ja koko Suomeen laajentaen myymäläverkostoaan !
Koko yritysryhmällä on kaiketi noin 400 työntekijää joista noin 200 Kajaanissa jossa työttömyys nyt UPM:N Kajaanin tehtaan lopettamisen jälkeen ollut huipussaan. Ja lisäksi Suomi-Soffa on ollut vuosien ajan Suomen kannattavin huonekalualan yritys. Isku, Asko, Sotka, Masku, Koti-Idea ja Vepsäläinen, kaikki ovat varmastikin nyt tappiollisia. Suomi-Soffa ei. Olen kuullut että tätä nettimustamaalausta ja YLE:n Kuningas Kuluttaja -ohjelmanne takana on Lahden seudulta pari Suomi-Soffan kilpailijaa, jotka ovat katkeria, kun eivät reiluin keinoin pärjää kilpailussa. Laulumaanhan tiedetään julkisesti mollaavan Suomi-Soffaa ja ehkä Iskunkin johtomiesten. Ehdotan, että alamme keräämään Suomi24.fi palstalle palautetta, keneen YLE on ottanut yhteyttä ja pyytänyt nagatiivista palautetta Suomi-Soffasta ! Ja sitten koko juttu muille medioille ja poliisille tutkintaan !!! MORAALITONTA MENOA YLE JA LAHDEN SEUDUN HUONEKALUYRITTÄJÄT !!!

Yrittäjä Kainuusta (vai oletko peräti itse Harri), jos kerran tunnet asian niin hyvin, selitä miten Suomi-Soffa pystyy laajenemaan ja tuottamaan voittoa jatkuvilla 90% alennuksilla ? Ei ainakaan "reiluin keinoin". Persnettoahan siitä tulee näin tavallisen ihmisen maalaisjärjellä ajateltuna.

Lautakasajuttuun palatakseni, Vanhasen kavaltanut henkilö on kyllä olemassa ja olisi tullut julkisuuteen jos Vanhanen olisi vetänyt asian oikeuteen, mutta Mattipa ei uskaltanut. Jos vaikka lautakasa olisi löytynyt esim. kesänviettopaikalta tai serkkupojan talosta.

Suomi-Soffaa ei kukaan halua lynkata työllistäjänä, vaan mahdollisilla epärehellisillä keinoilla toimivana yrityksenä. Toivottavasti tämä asia pengotaan juurta jaksain, sillä se olisi KULUTTAJAN JA VERONMAKSAJAN kannalta parasta.

Eiköhän ala olemaan jo aika heikoilla kyseinen lafka. En usko perättömään loan heittoon Ylen taholta. Mielestäni on hyvä, että tuollaisiin, hmph, epäkohtiin kiinnitetään huomiota. Nämä kyseiset asiat suomi soffan kohdalta eivät ole ihan viimeviikon juttuja vaan todella pitkältä aikaväliltä, turha sitä kai on kenenkään kieltää. Puhtaat jauhot ei ole pussissa tällä firmalla. Ja miten ihmeessä kestää Kajaanin tehtaalta tulla puoli vuotta rekalla yksi sohva? :D Ettei kuitenkin noi sohvat saavu jostain hieman pidemmältä. Tosin tätä lafkaa kai voi jo verrata hyväntekeväisyysjärjestöön kun myyvät jatkuvalla tappiolla sohviaan joiden ovh on muutamia tonneja ja taas joku varaston rysäys,pamaus ja poksaus on päällä ja saman saa muutamalla satasella :D.. Pikkasen alkaa haiskahtamaan halpatyömaalta. Että ei muuta kuin kotimaista ostamaan!

No kävin itse taannoin poistomyynnissä koska vuokrasopimus loppuu ja on muuten edelleen päättymässä aina vaan...

Katselin tarjouksessa olevia sohvia ja halvempia malleja. Näistä en löytänyt yhtään sohvaa joissa olisi ollut hyvä istua. Ja ei niitä poistomyynnissä olleita sohvia kovin montaa ollut.
Kalliimpien sohvien laadusta minulla ei ole tietoa.

Itse kävin viimeiseksi oman kyläni kalusteliikkeessä josta sitten ostinkin muhkean kotimaisen pienyrittäjän sohvan joka suojattiin suoja-aineella siellä ja lisäksi kotiinkuljetus kuului hintaan.

Suomisoffalta olisi voinut lainata pakua tai sitten kotiinkuljetus meille kauemmas olisi maksanut 80 ?.

Ostin itse kulmasohvan Suomi-Soffasta, sen suhteen ei ole ilmennyt mitään ongelmia (vielä). Asia mikä kaupantekohetkellä hieman ihmetytti oli Suomi-Soffan tuotteiden alkuperä. Vantaan myymälän myyjät selittivät kirkkain silmin, miten osa tuotteista tulee Kiinasta , jotkut on tehty Virossa, kalleimmat mallit on kylläkin valmistettu kotimaisin voimin Kajaanissa. Suomi-Soffa kuitenkin yrittää mainoskampanjoissaan, nimeään myöten korostaa kotimaisuuttaan

Tämä ns. yrittäjä on selkeästi kyseisen firman omistaja. Sen verran teksti haiskahtaa. Olisi kiva nähdä niitä kuuluisia numeroita ennenkuin muiden tappiollisuudesta aletaan huutelemaan, sitä paitsi nyt on kyse SS:sta ei muista yrityksistä. Kun kerran olette niin iso työllistäjä niin kerropa montako tehdastyöntekijäänne on esim. työharjoittelijoilla, kuinka moni on tullut esim. ulkomailta halvemmalla ym. Kumma homma tuntuu olevan yrityksen välinpitämättömyys asiakkaitaan ja etenkin reklamaatio- asiakkaitaan kohtaan, niin tuhottoman paljon kyseisestä aiheesta löytyy asiakkaiden kertomuksia (huonoja kokemuksia) verrattain muihin yrityksiin. Tuntuu että yrityksellä on antaa koirien haukkua mentaliteetti. Vähän puistattavan tuntuista liiketoimintaa..

Sitäpaitsi jos moraalittomuudesta puhutaan niin en ole koskaan kenenkään muiden ketjujen myyjien puhuvan niin paljon p*skaa kuin SuomiSoffan. Voi kyllä jo pelkän mainontannekin perusteella teiltä itseltänne kysyä missä teidän moraali ja reilut keinot sitten ovat? Ja ei en ole salaliittolainen Iskusta tai YLELTÄ.. Onpa yrittäjä kainuusta kultainen ihminen kun huolehtii kaverin firmasta noin kynsin hampain :) Vanhasen lautakasat ja kaikki muut ajojahtisalaliittoteoriathan tähän juttuun kannaattaakin sotkea.

Me ollaan ostettu jenkkisänky 4 vuotta sitten. Liikkeessä myyjä pakkomyi kalliimman kuin mitä oltiin ajateltu sekä tyrkytti väkisin miehelle maksukortin (joo osataan sanoa vastaan, mutta oli niin kärkäs että haluttiin siitä vaan eroon tunnin paasaamisen jälkeen). Kun itse haettiin sänky kotiin isäni pakulla ja avattiin se muoveista, niin oli patjojen tikkaukset repsallaan; pitkiltä matkoilta irti. Soitin ja sanoin, että uutta tilalle heidän kyydillä, koska on heidän virhe. Tuli sitten muutaman päivän päästä uudet patjat, mutta nekin paljastui samanlaisiksi ja lisäksi kangas oli jäänyt johonkin väliin ja siinä oli repaleisia rasvatahraisia reikiä. Jepajee, lopputulema hyvityksenä sohvaan suoja-aine ja pesuaine...
Ja nyt 4 vuoden kätön jälkeen sänky pitäisi vaihtaa kun on painunut ne jouset jo ihan kasaan paikoitellen, ollaan molemmat siitä syystä selkäkipuisia.

Ja kun ei tästä opittu niin mentiin sitten 3 vuotta sitten ostamaan ruokailuryhmä heiltä.. Kotona taas availtiin paketteja ja eikös se pöytälevy ollutkin halki noin 30cm matkalta.. Ja soittoa taas, uusi pöytä saapui parin viikon päästä. Tuoleja ollaan jo jouduttu itse fiksailemaan kun eivät pysy kasassa. Pehmusteiden läpi tuntuu ruuvit jne. TOsi hyvä ostos.

Me puolvahingossa eksyttiin kesällä suomi soffaan ja sanoin miehelle et ai ku tossa on kiva sohva. Myyjä hyökkäs heti paikalle kuin hyeena ja rupes tuputtamaan. Siinä vaiheessa sanottiin hyvää päivänjatkoa kun rupes tarjoomaan sitä osamaksua.. Sanottiin sille vaan ettei meille heru luottoa (ei oltais muutenkaan kyllä ostettu), niin rupes äitille tekemään kauppaa että joskos otettais se hänen nimellään! :o

Yhteistyössä