Kokemuksia Qlaira-ehkäisypillereistä

  • Viestiketjun aloittaja Kertokaa...
  • Ensimmäinen viesti
qlaira
Nyt on testi tehty enkä ole raskaana. Niin että JIHUU, nää on loistavat pillerit!! Menkat jää näiden kanssa pois, vaikka hormonikierukan kanssa ei jääneetkään.

Minä olen kokenut qlairat hyviksi, mutta minulla ei ainakaan vielä ole jäneet kuukautiset pois. Oli aika runsastakin vuotoa, mutta ei kipuja. Mutta kyllä ne kestää, kunhan endometrioosi ja vaihdevuosioireet pysyvät poissa!
 
Viimeksi muokattu:
46v.
Viides levy menossa. Sain reseptin näille (ensin Terolut-kuuri), kun yhdet kuukautiset ei loppunu ollenkaan. Alkavia vaihdevuosioireita vai mitä lie? Nyt kuukautiset tulee miten sattuu viikon-neljän viikon välein, ja kestävät edellisten Microgynonien säännöllisen keston sijaan jopa toista viikkoa. Vuoto ei ole vähentynyt vaan entisenlainen ja kuukautiset siis entistä epäsäännöllisemmät.

En tiedä johtuuko näistä, mutta jokin aika sitten oli tiukka hiivatulehdus. Sellainen oli viimeksi n. 20v. sitten. Muuta erityistä en ole huomannut.
 
ES
Itse vaihdoin juuri pois Qlaira tabletit kolmen eri syyn vuoksi: jatkuva tiputteluvuoto (menkkoja ei tullut kunnolla vaan ruskeaa möhnää tiputteli 10-16 päivää kuusta), sitten mieliala meni vuoristorataa ja pillereiden kallis hinta (15€/kk yksittääin ostettuna).
Lääkärin vastaanotolla lääkäri halusi väkisin vaihtaa Harmonet pillerit näihin, sillä Qlaira olisi luonnonmukaisempi yms. Toiset kuitenkin sopivat hyvin, eikä oikeaa tarvetta miellestäni ollut vaihtaa. Qlairalla ei myöskään onnistu siirtämään kuukautisia niinkuin toisilla pillereillä..
En osaltani voi suositella.
 
mimmu
Itse syön nyt vasta toista laattaa Qlairaa, ja tunnelmat ovat vähän ristiriitaiset. Ensimmäisen levyn alussa tiputteluvuotoa kesti jonkin aikaa, mutta oli hyvin vähäistä. Punaisten pillereiden jälkeen alkoi "kuukautiset" jotka kestivät muutaman päivän ja vuoto oli todella minimalistista, ihan pientä rusehtavaa vuotoa tuli. Muuten olo on hyvä, mielialaan eivät ole vaikuttaneet negatiivisesti (ei siis sitä jatkuvaa vuoristorataa, ainakaan tavallista naisen elämää enempää) eikä painoa ole tullut lisää. Ainoa miinus että iho on tuntunut menevän vähän huonompaa, sillä ihoni on aina ollut hyvä, mutta nyt on tullut pieniä finnejä sinne tänne.. mikäli iho-oireet jatkuu niin aijon kyllä pillerit vaihdattaa.. muutoin olen ollut tyytyväinen, ihanaa jos kuukautisia (ilman pillereitä ovat todella, todella kipeät ja runsaat) ei enää tule!
 
Ilona
Viides levy menossa. Sain reseptin näille (ensin Terolut-kuuri), kun yhdet kuukautiset ei loppunu ollenkaan. Alkavia vaihdevuosioireita vai mitä lie? Nyt kuukautiset tulee miten sattuu viikon-neljän viikon välein, ja kestävät edellisten Microgynonien säännöllisen keston sijaan jopa toista viikkoa. Vuoto ei ole vähentynyt vaan entisenlainen ja kuukautiset siis entistä epäsäännöllisemmät.

En tiedä johtuuko näistä, mutta jokin aika sitten oli tiukka hiivatulehdus. Sellainen oli viimeksi n. 20v. sitten. Muuta erityistä en ole huomannut.

Itselläni kuukautiset myös menneet todella omituiseksi, tulevat kahden viikon välein ym..
Yksi todella hyvä puoli on ollut se, että iho on mennyt hyvään kuntoon (aikaisemmin paljon runsaammin näppylöitä kasvoissa)
Mutta taidan vaihtaa pois, inhottavaa kun kuukautiset tulevat kaksi kertaa kuussa :S
 
Viimeksi muokattu:
OO
Itse olen käyttänyt Qlaira-pillereitä puolen vuoden ajan vaihtelevalla menestyksellä. Ensimmäisten kuukausien aikana kuukautiset jäivät pois, mutta sen sijaan keskellä kuukautta saattoi olla jatkuvaa runsasta tiputtelua. Muutamana kuukautena ei ollut mitään ongelmaa, mutta sitten kivulias (ihan kuin kovat menkkakivut) tiputtelujakso saattoi kestää yli viikonkin. Pahimmillaan minulla oli siis ns. kahdet menkat kuussa. Ei minulle enää näitä kiitos!
 
Kysyn
Hei te jotka olette nyt käyttäneet Qlairaa pidempään. Olen e-pilleriongelmainen, eli muistaakseni Yasmin on ollut ainoa merkki, josta en saanut sivuvaikutuksia. Hormonikierukka on, mutta selvästi teho on alkanut "heikentyä" näin muutaman vuoden jälkeen ilmeisesti, koska tiputtelua on pari vkoa kuusta ja PMS-oireet ovat palanneet...Samoin paino lasku alkuun, mutta nyt on noussut ja kilot ovat todella sitkeässä.

Pitäisi siis päättää ottaako Qlaira vai ei....Ilmeisesti sen ei pitäisi painoa nostaa? Miten iho?
 
mx2
Hei te jotka olette nyt käyttäneet Qlairaa pidempään. Olen e-pilleriongelmainen, eli muistaakseni Yasmin on ollut ainoa merkki, josta en saanut sivuvaikutuksia. Hormonikierukka on, mutta selvästi teho on alkanut "heikentyä" näin muutaman vuoden jälkeen ilmeisesti, koska tiputtelua on pari vkoa kuusta ja PMS-oireet ovat palanneet...Samoin paino lasku alkuun, mutta nyt on noussut ja kilot ovat todella sitkeässä.

Pitäisi siis päättää ottaako Qlaira vai ei....Ilmeisesti sen ei pitäisi painoa nostaa? Miten iho?

En nyt tiedä voinko sanoa käyttäneeni pitkään.. aloitin juuri 5. levyn. Mutta iho on tosi hyvä, hormonikierukan kanssa meni ihan kamalaks. Paino ei ole noussut. Itselle ei ole käyneet mitkään muut pillerit kuin nämä ja olin todella skeptinen näidenkin suhteen ens alkuun. Ovat kuitenkin sopineet aivan loistavasti!
 
Viimeksi muokattu:
Alkup.
Nyt on sitten Qlairaa syöty ensimmäistä liuskaa. Aloittaminen ei tapahtunut ihan heti, kun PCO:sta kärsin ja kuukautisten kanssa on ongelmia.

Ihoni ei ole ainakaan nyt kaksi viikkoa syötyäni juurikaan parempi. Toivoisin kuitenkin muutosta tapahtuvan. Kuukautiset, tai oikeammin sanottuna niukka vuoto puolestaan jatkuu jo toista viikkoa kuukautisten loppumisen jälkeen. Toivottavasti tämäkin on ohimenevää, jos jatkuu, niin lähtevät kyllä pilleritkin vaihtoon.
 
Vierailija
Minä olen käyttänyt pillereitä 5kk, ja olen tosi tyytyväinen. Alussa oli n. 2kk tiputtelua, mutta ne ovat jääneet pois, ja niukka vuoto tulee liuskan lopussa. Ihoon ei minulla vaikutusta ainakaan huonompaan suuntaan, mutta minulle kerrottiin että usea kuukausi voi mennä ennen kuin ihon kunnossa tulee muutoksia parempaan. Tämä kuulemaan on Yasminin ohella pilleri, joka on antiandrogeeninen eli pitäisi parantaa iho-ongelmia jos niitä on. Voin suositella!!
 
Alkup.
Otin eilen toisen tummanpunaisista tableteista ja tänäaamuna alkoivat voimakkaat kuukautiskipuja muistuttavat kivut. Onko muilla ilmennyt tällaista liuskan tässä vaiheessa?
 
jazuah
No eikö sen tyhjennysvuodon ja mahdollisten "kuukautiskipujen" pitäisikin tulla tummanpunaisten pillerien jälkeen? Kannattais varmaan perehtyä ensin käyttöohjeeseen että tietää miten Qlairan tarkoitus on toimia.. Ei ole itsestään selvää, että kaikilla jää tyhjennysvuoto tulematta, vaikka mahdollista onkin.
 
Alkup.
^Eh, tyhjennysvuoto ei ole koskaan alkanut välittömästi pillerin nauttimisen jälkeen, vaan aikaisintaan silloin kun viimeisen pillerin ottamisesta on kulunut toista vuorokautta. Nyt näin kävi alle 6 h pillerin ottamisen jälkeen, mikä oli mielestäni melko hämmentävää. En olisi uskonut hormonitasojen muuttuvan noin nopeasti.

No, pillerit aiheuttivat niin voimakkaat kuukautiskivut, että jouduin lähes jäämään sairauslomalle töistä kun särkylääkkeetkään eivät oikein auttaneet. Kivut kestivätkin n. viisi päivää, eli jatkuivat vielä uuden liuskankin aikana. En tiedä kumpi on parempi, se että kärsii PCO:n mukanaan tuomista oireista vai siitä että joutuu joka kuukausi syömään voimakkaita särkylääkkeitä monta päivää putkeen.
 
mx2
Niinhän se on, että kaikki ei vaan sovi kaikille. Kokeilemalla sen oman jutun löytää. itse olen älyttömän onnellinen, kun VIHDOINKIN olen löytänyt sen joka mulle sopii eli Qlairan. Siihen menikin sitten aikaa 20 vuotta..
 
Ninni
Mulle sopii Qlaira pillerit hyvin. Olen 32-vuotias ja käyttänyt Qlairaa nyt 7kk. Niukat menkat tulevat liuskan lopussa valkoisten lumetablettien aikaan ja kestävät vain 3-4 päivää ja ovat tosiaan niukat ja lähes kivuttomat.
Iho pysynyt hyvänä ja mieliala ihan kuin ennenkin joten jatkan käyttöä tyytyväisenä.
 
amy
Mä vaihdoin Marvelonista Qlairaan 1,5 kk sitten ja olen ollut ainakin tähän saakka tyytyväinen. Kovat päänsäryt ovat jääneet pois ja mielialan vaihtelut tasaantuneet. Limakalvotkaan eivät tunnu olevan yhtä kuivat kun aiemmin. Marvelonia söin 5 vuotta, ja sivuvaikutukset alkoivat kerääntyä vasta pitemmän ajan jälkeen. Naamassa on ollut Qlairan aikana ehkä hieman enemmän näppyjä, mutta ei häiritsevästi. Menkkoja ei tuon ensimmäisen levyn jälkeen tullut ollenkaan, yhtenä päivänä ainoastaan kuukautiskipuja muistuttavia vatsakramppeja. En pistäisi pahakseni jos jäisivät kokonaan pois :)
 
Kysyjä_
Qlaira kiinnostaisi, vaikka nykyisetkin Mini-Pill -minipillerit ovat kohtuullisen hyvät. Kuitenkin kaipaisin parannusta PMS-oireisiin, ihon kuntoon, ottoajan sallivuuteen ja kuukautisten kestoon/kipuihin. Eniten kokeilua estää pelko lihomisesta. Lihoin järjestään 10 kiloa muiden yhdistelmien kanssa (paino palautui lopetettuani ne) ja kokemusta on melkein kymmenestä eri valmisteesta. Onko kukaan mahtanut minipillereistä vaihtaa Qlairaan hyvällä menestyksellä?
 
qlaira on hyvä 28v
Ise olen syönyt qlairaa kohta 4kk ja aloitan ensi viikolla viidennen levyni. Qlaira on ensimmäinen ehkäsypilleri joka sopii minulle, ennen kuukautiseni tuli kerran vuodessa ja kesti kuukaudesta seitsemään. Nyt vuoto tulee tasaisesti kerran kuussa, alkaa samana päivänä kuin aloitan uuden liuskan ja kestää noin 6 päivää. Vuoto on erittäin runsasta pariaa päivää mutta se on sukuvika ja kivut on alkupäivinä aivan järkyttävän kovat. Ihan kuin joku puukolla vetäis kohtuun, mutta tämä kestää vain kaksi ekaa päivää. Cykloja syön kun vuotaa runsaasti, se auttaa myös kipuun.

Pms oireet eivät ole pahat, yliherkkyyttä ainakin jos katsoo jotain nyyhkyleffaa niin kyyneleet vaan valuu. Mutta ei tuon pahempaa, pienikin asia itkettää.

Minä sain qlairoista sen avun jota tarvitsin, lihava olen muutenkin joten painonnoususta en osaa sanoa ja aina finnejä ollut vähäsen joten ihon kuntoon en ole kiinnittäny huomiota. Seksielämän vaikutusta en tiedä, sinkku kun olen :)

Jos haluaa säännölliset kuukautiset ja tietää aina koska vuoto alkaa ja koska se suunnilleen loppuu, niin qlairat on hyvät tähän. Tietenkään kaikille ne ei sovi, mutta niille joille sopii niin on hyvät.
 
amy
Onko kellään muulla jäänyt tyhjennysvuoto kokonaan pois Qlairan käytön myötä? Minulla nyt kolmas levy menossa, eikä "menkkoja" ole näkynyt koko aikana. Raskauden mahdollisuutta ei ole.
 
pilleritön
Siis mun kokemus Qlairasta puolelta vuodelta on sellanen että mielialan vaihteluita ei juuri ollut, mikä on sinänsä hyvä, halut eivät kadonneet joskus jopa päinvastoin kun luomuna on halukkain juuri ovulaation aikaan, mutta samalla voimakkuudella halut eivät tulleet. Kiloja ei tullut lisää, mikä on myös mukava.

Limakalvot ärtyivät, kuivuutta ei varsinaisesti ollut intiimialueella, päinvastoin, mutta todella outoa valkovuotoa, sitä tuli paljon ja tuntui että tuoksuinkin jotenkin epämiellyttävälle.. ja se ärtyneisyys oli välillä TODELLA paha, menin jo lääkäriin sen takia kun ei voinut istua kun kirveli.

Ääni muuttui hieman käheäksi joka varmaan liittyi tuohon limakalvojuttuun, eikä ääni kestänyt laulamista kuin hieman. Vatsakipuja oli silloin tällöin ja huomasin sen ajoittuvan aikaan jolloin ovulaation kuuluisi olla.

Välivuodot, niitä oli melkein joka kuukausi, viimesinä kuukausina oli kahdet menkat kuussa.. ei hyvä!! (tosin aiemmin syödyillä YAZ pillereillä oli menkat 3vkoa ja viikon vuotamatta, joten parannusta siihen joo..o...)

AKNE oli ehkä kamalin sivuoire, todella paha, eikä mulla ole koskaan ollut sellaista, siis sellanen tulehtunut isoja punasia mätiviä patteja etenkin poskissa ja edelleen on pientä näppylää siellä täällä, mutta on todella paljon parantunut ja olen ollut vasta alle kuukauden ilman pillereitä, mutta tämä oli aivan selkeästi niistä, kun heti alkoi rauhottua ja kohta ollaan taas oman itsensä näköinen, onneksi.

Ja karvojen kasvu.. mä luulin että pillerit hillitsee mutta ei, mulla tuli kasvoihinkin sellasta hormonikarvaa.. joka myöskin hidastanut kasvua nyt kun olen ollut ilman.

Lihakset pienenivät selvästi (urheilen paljon) ja selluliittia tuntui tulevan helposti. Ja se mikä oli todella yllättävää oli se että lantionpohjanlihakset surkastuivat ja en oikeen saanut edes treenattua tarpeeksi, tuntui että oli jotenkin tunnoton, liian märkä ja väljä jatkuvasti, nyt heti tämäkin alkoi korjaantua kun jätti pillerit pois. Huomaan todella eron!! Luojan kiitos! Mieskin myös huomaa tämän!!

Ainoa hyvä mitä keksin on se että voi olla ilman kumia, mutta onko se aknen, väljyyden ja karvojen kasvun ja välivuotojen arvoista?? Ei minulle, lisäksi tunnen nyt olevani enemmän oma itseni, mieskin sanoo että tuoksun taas omalle itselleni. Kuparikierukkaa taas harkitsen, mutta terveydellisistä syistä se saattaa olla huono vaihtoehto, mutta pillereihin en palaa!!!

Oliskin joku kunnon luomukeino..


Eli otsikko kertoo kaiken. Terveydenhoitaja suositteli minulle ko. pillerimerkkiä kun vanhat Diane Novat eivät enää sopineet. Kyseessä on melkoisen uusi tuote, joten kokemuksia en ole juurikaan löytänyt. Ajatus hormonimäärien vaihtelusta kuukauden eri aikoina kuulostaa kyllä varsin luontevalta.
Lähinnä pelottaa, että aiheuttavat samanlaista limakalvojen kuivumista kuin Dianet tai sitten että vaikuttavat jotenkin mielialoihin.
 
Viimeksi muokattu:
Anutiina
Minulle ei Qlairat sopineet. Tiputtelua tai runsasta vuotoa oli ihan jatkuvasti. Kolme liuskaa söin, mutta kun tilanne ei tasaantunut lainkaan niin loppui kärsivällisyys.

Ongelmana mulla on ollut se, että perinteisen yhdistelmäehkäisyn tyyppiset metodit (e-pillerit, ehkäisyrengas, laastari) vie halut kokonaa. Minipillerit ja Qlaira sitten taas aiheuttavat jatkuvia vuotoja - ja sitä kautta kyllä kärsii seksielämäkin. Samasta syystä ehkäisykapseli ei sovi. Nyt sitten harkinnassa on kierukka - gyne haluaisi laitta hormonikierukan, mutta minua epäilyttää kun mikään muukaan hormonaalinen ei ole sopinut. Itse ehkä haluaisin kuparin, mutta huonot puolensa siinäkin...
 
vierailija
Viikon vasta käyttänyt pillereitä, mutta rinnat olleet tosi kipeät koko viikon. Yleensä rinnat rauhoittuneet heti, kun kuukautiset ovat alkanee, nyt ovat kuitenkin kuukautiset jo ehtineet loppuakin. Muilla samaa?
 
Ulla
Olen syönyt Qlairaa reilut puoli vuotta ja se on sopinut hyvin. Rinnat eivät ole enää turvonneet ja kipeät, kuten Yasminellella, jota söin ennen. Muuta muutosta en ole havainnut.

Te, joilla tulee tiputtelua tai menkat useammin kuin kerran kuussa: otatteko pillerin samaan aikaan joka päivä? Itselläni ainakin tulee tiputtelua, jos otan pillerin puolikin tuntia normaaliajasta myöhässä. Näin oli myös Yasminellen kanssa.
 

Yhteistyössä