Siis mun kokemus Qlairasta puolelta vuodelta on sellanen että mielialan vaihteluita ei juuri ollut, mikä on sinänsä hyvä, halut eivät kadonneet joskus jopa päinvastoin kun luomuna on halukkain juuri ovulaation aikaan, mutta samalla voimakkuudella halut eivät tulleet. Kiloja ei tullut lisää, mikä on myös mukava.
Limakalvot ärtyivät, kuivuutta ei varsinaisesti ollut intiimialueella, päinvastoin, mutta todella outoa valkovuotoa, sitä tuli paljon ja tuntui että tuoksuinkin jotenkin epämiellyttävälle.. ja se ärtyneisyys oli välillä TODELLA paha, menin jo lääkäriin sen takia kun ei voinut istua kun kirveli.
Ääni muuttui hieman käheäksi joka varmaan liittyi tuohon limakalvojuttuun, eikä ääni kestänyt laulamista kuin hieman. Vatsakipuja oli silloin tällöin ja huomasin sen ajoittuvan aikaan jolloin ovulaation kuuluisi olla.
Välivuodot, niitä oli melkein joka kuukausi, viimesinä kuukausina oli kahdet menkat kuussa.. ei hyvä!! (tosin aiemmin syödyillä YAZ pillereillä oli menkat 3vkoa ja viikon vuotamatta, joten parannusta siihen joo..o...)
AKNE oli ehkä kamalin sivuoire, todella paha, eikä mulla ole koskaan ollut sellaista, siis sellanen tulehtunut isoja punasia mätiviä patteja etenkin poskissa ja edelleen on pientä näppylää siellä täällä, mutta on todella paljon parantunut ja olen ollut vasta alle kuukauden ilman pillereitä, mutta tämä oli aivan selkeästi niistä, kun heti alkoi rauhottua ja kohta ollaan taas oman itsensä näköinen, onneksi.
Ja karvojen kasvu.. mä luulin että pillerit hillitsee mutta ei, mulla tuli kasvoihinkin sellasta hormonikarvaa.. joka myöskin hidastanut kasvua nyt kun olen ollut ilman.
Lihakset pienenivät selvästi (urheilen paljon) ja selluliittia tuntui tulevan helposti. Ja se mikä oli todella yllättävää oli se että lantionpohjanlihakset surkastuivat ja en oikeen saanut edes treenattua tarpeeksi, tuntui että oli jotenkin tunnoton, liian märkä ja väljä jatkuvasti, nyt heti tämäkin alkoi korjaantua kun jätti pillerit pois. Huomaan todella eron!! Luojan kiitos! Mieskin myös huomaa tämän!!
Ainoa hyvä mitä keksin on se että voi olla ilman kumia, mutta onko se aknen, väljyyden ja karvojen kasvun ja välivuotojen arvoista?? Ei minulle, lisäksi tunnen nyt olevani enemmän oma itseni, mieskin sanoo että tuoksun taas omalle itselleni. Kuparikierukkaa taas harkitsen, mutta terveydellisistä syistä se saattaa olla huono vaihtoehto, mutta pillereihin en palaa!!!
Oliskin joku kunnon luomukeino..
Eli otsikko kertoo kaiken. Terveydenhoitaja suositteli minulle ko. pillerimerkkiä kun vanhat Diane Novat eivät enää sopineet. Kyseessä on melkoisen uusi tuote, joten kokemuksia en ole juurikaan löytänyt. Ajatus hormonimäärien vaihtelusta kuukauden eri aikoina kuulostaa kyllä varsin luontevalta.
Lähinnä pelottaa, että aiheuttavat samanlaista limakalvojen kuivumista kuin Dianet tai sitten että vaikuttavat jotenkin mielialoihin.