Kokemuksia Qlaira-ehkäisypillereistä

  • Viestiketjun aloittaja Kertokaa...
  • Ensimmäinen viesti
ex-käyttäjä
Mulle qlairat ei sopineet ollenkaan. Käytin puoli vuotta ja hirveää kärsimystä oli. Mielialat heitteli koko ajan, vuodin verta 3 viikkoa kuukaudesta, seksielämä ja parisuhde kärsi tämän kaiken takia. Ennen söin Yaz pillereitä joilla aivan samat vaikutukset kuin qlairalla. Yasminet ja nuvaring on myös kokeiltu ja huonoiksi todettu.

Nyt olen vaihtanut korkeahormonisempiin diane noviin gynen kehotuksesta. En millään olisi enää suostunut yhteenkään pillerikokeiluun, mutta sai gyne puhuttua ympäri. Kuulema korkeahormoninen voisi sopia paremmin mulle. No, nyt 3 kk käyttänyt ja ovat parempia kuin muut kokeilemani valmisteet. Mieliala on tosi hyvä, eikä heittele ääripäästä toiseen! Tunnen taas olon pitkästä aikaa omaksi itsekseni. Ihanaa! Vuoto-ongelmia on kyllä edelleen, vuodan n. 2 vk kk:sta vaikka en vielä yhtään pilleritaukoa ole pitänytkään.. Eli periaatteessa ei pitäisi vuotaa mitään, mutta vuotaa vaan. Toivottavasti tasoittuu, aion vielä jatkaa kokeilua muutaman kk:n ajan.

Otan pillerin kyllä melko samaan aikaan joka päivä, mutta auttaisiko oikeasti tuohon vuoto-ongelmaan se, että sen ottaisi ihan kellontarkasti samaan aikaan? Pitää kokeilla.
 
Qlaira
Käyttänyt viime keväästä. Olo loistava, kuukautiset pienet ,ei jääneet väliin kertaakaan, mielialat tasaset, ilman pillereitä heittelee. Oon yli nelikymppinen.

On kosteutta entiseen runsaaseen malliin, ei siis itelläni ainakaan aiheuta minkäänlaista kuivuutta. En oo lihonut, ei tuu näppylöitä, ei oo tosin koskaan tullut. Ei oo ees rinnat turvonneet, mikä ois tässä iässä suotavaakin :p

Aavistuksen verran vaikuttaneet haluihin, mikä on ainoa miinus. Mut en anna sen vaikuttaa, vaan annan miehen vietellä ;-) Kyllä ne halut pienellä houkuttelulla löytyvät joka kerta. Onhan elämässä muutenkin sellasia kausia, jolloin ei haluhormoonit koko ajan jyllää, joten voi olla sellasestakin kyse.
 
1976
Mulla on menossa kolmas liuska Qlairaa. Vaihdettiin siihen, kun sopii paremmin yli kolmekymppiselle tupakoivalle. Mutta siis mikäänhän ei poista pillerien ja tupakan yhdistelmän veritulppariskiä kokonaan!

Mulla ei ole ollut mitään ongelmia pillereiden kanssa koskaan, ei Qlairankaan. Ainut on vain se, kuten parilla muullakin, että menkat on nyt jääny kokonaan pois. Raskaustestiä en oo vielä tehnyt, mutta pitää se tehdä sen poissulkemiseksi.
 
vierailija
Olen 22.v ja olen aikaisemmin syönyt Diane Nova -pillereitä. Diane Novat valittiin siksi että ehkäisyn ohella vaikuttaisi ihoon. Olen kärsinyt aknesta jo 12-vuotiaasta asti ja kokeillut lähes kaikki hoitomuodot paitsi roaccutanin. No, sitten kävi niin että samaan aikaan kun söin Diane Novia elämässäni tapahtui isoja asioita; läheisen kuolema, muutto. Sairastuin keskivaikeaan masennukseen. Psykiatri käski lopettamaan pillerit. Harmitti vähän koska ihoni oli tullut tosi hyväksi Diane Novien ansiosta, mutta tein kyllä ihan mitä vaan jotta saisin elämäni taas järjestykseen. Sain siis lääkityksen masennukseen ja lopetin pillerit, elämä alkoi taas hymyillä. :)

Sittemmin kokeilin Diane Novia uudestaan, taas tuli vaikutuksia mielialaan. Samoin tuli Merciloneista.
Nyt lääkäri suositteli näitä Qlairoja. Olen syönyt yhden liuskan ja aloittanut toista. Muuten ovat tuntuneet ihan hyviltä ainut että ihoon on tullut isoja finnejä enemmän mitä on pitkään aikaan ollut. Jännittää huononeeko iho entisestän vai alkaako parantua kun on tarpeeksi kauan näitä syönyt... On kuitenkin tuo ihon kunto aika arka paikka ja vaikuttaa kovin itsetuntoon.
 
nainen22w
Eli otsikko kertoo kaiken. Terveydenhoitaja suositteli minulle ko. pillerimerkkiä kun vanhat Diane Novat eivät enää sopineet. Kyseessä on melkoisen uusi tuote, joten kokemuksia en ole juurikaan löytänyt. Ajatus hormonimäärien vaihtelusta kuukauden eri aikoina kuulostaa kyllä varsin luontevalta.
Lähinnä pelottaa, että aiheuttavat samanlaista limakalvojen kuivumista kuin Dianet tai sitten että vaikuttavat jotenkin mielialoihin.


Näin vaikuttivat
1) rinnat pieneni KUPPIKOON verran varmaan :((((
2) kuukautiset loppuivat
3) iho kukki
 
Viimeksi muokattu:
Satiiri
Minulla hyvin ristiriitaiset tunteet Qlairan suhteen.Olen päättänyt sen 3 kk syödä ja sitten teen ratkaisun suuntaan tai toiseen. Ongelmia tullut:
-pahoinvointi
-aamuyön hikoilut
-mielialan voimakkaat muutokset
-kuukautiskipuja muistuttavat kivut tummien pillerien aikana, ei kuitenkaan kuukautisia.
Olen huomannut, että vähän pahaolo helpottui, kun muutin ottamisaikataulua iltaan. Mutta vielä en ole täysin vakuuttunut näiden hyvyydestä. Yasmin pillereistä vaihdoin kun ikää on tullut reilusti yli 40.
 
class82
Itse vaihdoin juuri pois Qlaira tabletit kolmen eri syyn vuoksi: jatkuva tiputteluvuoto (menkkoja ei tullut kunnolla vaan ruskeaa möhnää tiputteli 10-16 päivää kuusta), sitten mieliala meni vuoristorataa ja pillereiden kallis hinta (15€/kk yksittääin ostettuna).
Lääkärin vastaanotolla lääkäri halusi väkisin vaihtaa Harmonet pillerit näihin, sillä Qlaira olisi luonnonmukaisempi yms. Toiset kuitenkin sopivat hyvin, eikä oikeaa tarvetta miellestäni ollut vaihtaa. Qlairalla ei myöskään onnistu siirtämään kuukautisia niinkuin toisilla pillereillä..
En osaltani voi suositella.

Ei muuten pidä paikkansa, että Qlairalla ei voi siirtää kuukautisia. En tiedä eikö sinua ole neuvottu asiassa, mutta onnistuu kyllä.
 
Viimeksi muokattu:
lopetan samantien
Olen yli 40 v ja gyne suositteli 20 vuoden pillerittömän ajan jälkeen Qlairaa. No, ajattelin kokeilla. Aloitin ekana vuotopäivänä, seuraavana aamuna ja päivänä ihan zombi-olo: yli-väsynyt ja vuoto tosi runsasta ja paksua (mikä ei ollenkaan ole tavallista). Otin kuitenkin seuraavan päivän tabletin ja siitä seurauksena mielialat ihan sekaisin, edelleen käsittämätön väsymys, mutta yöllä sain nukuttua vaivaiset 2 tuntia. Nyt pitäisi ottaa kolmas pilleri - enpä todellakaan taida ottaa. Nyt riitti mulle koekaniina olo! Luomuna se on vissiin vaan mentävä. Kaikille nuo hormooni-hommat ei tunnu sopivan sitten millään - harmillista sinänsä. (Nyt on sitten kaksi liuskaa kalliita pillereitä roskiin menossa - mitä tuhlausta!) Millään en voi ajatella mitään 3 kk:n kokeilua - nyt jo näen, ettei sovi.
 
vieras
Olen 23 v ja syönyt qlairaa nyt reilu kk ajan. Aikaisemmin parin vuoden takaa käytössä olleet diane novat sopivat muuten, mutta iski sitten tuo aurallinen migreeni päälle, niin oli lopetettava ne. Olivat siinäkin mielessä hyvät, että tuo iho pysyi hyvässä kunnossa niiden ansioista.
Mutta siis reilu kk olleet nämä uudet pillerit käytössä ja vaikuttavat ihan hyviltä ainakin näillä näkymin. Välivuotoja/tiputtelua ei ole ollut, hyvin hyvin niukat menkat tuli punasten/valkoisten pillerien aikana. Kosteutta on kuten ennenkin ja mielialassa en ole mitään poikkeavaa huomannut. Ainoo miinus oli, että alussa tuli paljon isoja finnejä erityisesti kasvoihin, mikä nyt ei todellakaan ollut toivottua. Mutta nyt iho on menossa jo paljon parempaan kuntoon ja on itseasiassa paremmassa kunnossa kuin ennen pillereiden aloittamista. Jatkan siis näillä!
 
Vieras29
Turvottaako normaalia enemmän kun menkkoja ei tule? Onko seksuaalisuudessa tapahtunut muutoksia; lisääntynyt/vähentynyt? Entä mieliala?

Mulla on pitkä historia eri merkkejä (en edes muista niitä kaikkia) kokeillen ja toivoisin, että nämä olisivat toimivat. Olen tosi herkkä vahvoille e-pillereille ja nämä olisivat nyt ne mitä on viimeksi mulle suositeltu, joiden ei pitäisi sekoittaa päätä eikä kroppaa mahdottomasti. :)

Aina vaihdettu pillereitä miedompiin ja vielä miedompiin ja nyt on sitten kokeiluvuorossa tämä uutuus, joka on kuulemma Euroopassa kuitenkin kovin suosittu.
 
Heikkinen_A
Turvottaako normaalia enemmän kun menkkoja ei tule? Onko seksuaalisuudessa tapahtunut muutoksia; lisääntynyt/vähentynyt? Entä mieliala?

Mulla on pitkä historia eri merkkejä (en edes muista niitä kaikkia) kokeillen ja toivoisin, että nämä olisivat toimivat. Olen tosi herkkä vahvoille e-pillereille ja nämä olisivat nyt ne mitä on viimeksi mulle suositeltu, joiden ei pitäisi sekoittaa päätä eikä kroppaa mahdottomasti. :)

Aina vaihdettu pillereitä miedompiin ja vielä miedompiin ja nyt on sitten kokeiluvuorossa tämä uutuus, joka on kuulemma Euroopassa kuitenkin kovin suosittu.

Olen syönyt 9 pilleriä. Halut kadonneet. Mieliala samanlainen kuin luomuna kierron loppuvaiheessa eli tosi kärttyinen ja hermostunut! En tiedä uskallanko syödä enemmän kuin yhden liuskan...
 
Viimeksi muokattu:
Vieras
Turvottaako normaalia enemmän kun menkkoja ei tule? Onko seksuaalisuudessa tapahtunut muutoksia; lisääntynyt/vähentynyt? Entä mieliala?

Mulla on pitkä historia eri merkkejä (en edes muista niitä kaikkia) kokeillen ja toivoisin, että nämä olisivat toimivat. Olen tosi herkkä vahvoille e-pillereille ja nämä olisivat nyt ne mitä on viimeksi mulle suositeltu, joiden ei pitäisi sekoittaa päätä eikä kroppaa mahdottomasti. :)

Aina vaihdettu pillereitä miedompiin ja vielä miedompiin ja nyt on sitten kokeiluvuorossa tämä uutuus, joka on kuulemma Euroopassa kuitenkin kovin suosittu.

Mä olen syönyt nyt 1,5 liuskaa pillereitä ja halut ovat aivan ennallaan :) Ja turvotusta ei ole oikeestaan yhtään, ilman pillereitä kyllä turvottaa, mutta ei nyt. Ja mieliala on hyvä :)
 
Viimeksi muokattu:
lopetan samantien
Niinhän se on, ettei omalle kropalle pillerien sopivuutta voi -valitettavasti- muulla tavalla tietää, kuin kokeilemalla. Sen osoittaa tämäkin ketjukeskustelu. Yleensähän suositellaan sitä 3kk:n koejaksoa, mutta kyllä oman kroppansa tunteva varmasti tietää sopivuuden jo ekan liuskan myötä. Itseäni harmittaa yli-optimistisuus ja kolmen pakkauksen osto; yksi olisi ollut minun tapauksessa jo riittävä toteamaan, ettei sovi.
Tsemppiä kokeiluihin, mutta älkää hyvät naiset pillereiden takia huonontako elämänlaatuanne!!!
 
sölkölfdöl
Olen 23 v ja syönyt qlairaa nyt reilu kk ajan. Aikaisemmin parin vuoden takaa käytössä olleet diane novat sopivat muuten, mutta iski sitten tuo aurallinen migreeni päälle, niin oli lopetettava ne. Olivat siinäkin mielessä hyvät, että tuo iho pysyi hyvässä kunnossa niiden ansioista.
Mutta siis reilu kk olleet nämä uudet pillerit käytössä ja vaikuttavat ihan hyviltä ainakin näillä näkymin. Välivuotoja/tiputtelua ei ole ollut, hyvin hyvin niukat menkat tuli punasten/valkoisten pillerien aikana. Kosteutta on kuten ennenkin ja mielialassa en ole mitään poikkeavaa huomannut. Ainoo miinus oli, että alussa tuli paljon isoja finnejä erityisesti kasvoihin, mikä nyt ei todellakaan ollut toivottua. Mutta nyt iho on menossa jo paljon parempaan kuntoon ja on itseasiassa paremmassa kunnossa kuin ennen pillereiden aloittamista. Jatkan siis näillä!
Hmm, ei kai noitakaan saisi aurallisesta migreenistä kärsivä syödä... ?
 
Viimeksi muokattu:
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sölkölfdöl;10749171:
Hmm, ei kai noitakaan saisi aurallisesta migreenistä kärsivä syödä... ?

Juu, niin lukee pakkausselosteessa, että aurallinen migreeni on kontraindikaatio. Gyne oli kummiskin sitä mieltä, että näitä vois mun tapauksessa kokeilla...
 
ninni
Olen nyt syöny qlairaa yli 1,5 vuotta, mitään ongelmaa ei ole ollut. Iso plussa siitä että ennen runsaat kuukautiset jäivät pois. Koko viime vuonna menkat oli 3 kertaa ja aina hyvin niukat ja kesti vain kaksi päivää... Katotaan miten tämä vuosi :)
 
Katski
Alkuperäinen kirjoittaja Ei enään koskaan;10416575:
Aloitin juuri viidennen Qlaira levyn. Eilen vasta tajusin lääkäri käynnin jälkeen, mistä minun kumma tasan kahden viikon välein tapahtuma ripuli- oksennus tauti johtui. Luin pakkausselosteen ja tuumasin sen johtuvan pillereistä. Toinen vielä harvinaisempi sivuvaikutus jonka uskon tulleen pillereistä on herpes simplex alapäässä. Olen ollut muuten erittäin tyytyväinen pillereihin mutta nyt näiden jälkeen, en aio enää ottaa yhtäkään Qlaira- ehkäisypilleriä!
Niin ihan tarkennukseksi, ei niistä pillereistä sitä tartuntaa saa, vaan se voi laukaista sen, kyllä toi virus on jo elimistössä sitten ollut jo, toisilla oireilee toisilla ei.. paska mäihä, kannatais käyttää kumia ettei tartuttele toisiin..
 
Pilvi
Vaihdoin näihin pillereihin kun alapää meni niin kuivaksi että alkoi olla jo tuskaista. Kolme pilleriä olen nyt syönyt, enkä oo huomannu mitään miinusta, tässä lueskelin näitä juttuja ja tajusin että rintani eivät ole enää arat kuten edellisten pillereitten (yasmin) aikana, alapääkään ei nyt tunnusta kuivalta :) että kattellaan mitäs näistä seuraa, todellakin toivon ettei iho mene huonoon kuntoon eikä painokaan saisi mielellään nousta :D edellisten pillereitten (meliane,yasmin) ei paino noussut yhtään enkä huomannut että ihokaan olisi huonommaksi mennyt, ei tää mun iho mikään täydellinen ole mutta en toivoisi sen huonommaksikaan menevän. :)
 
Qlairalainen
Moikka,

mä aloitin vuoden vaihteessa Qlairan käytön. Sitä ennen oli 9 vuotta Diane Novia/Cypretylejä. Aknea oli itsellänikin nuorempana mutta toisin kuin pelkäsin, ei Qlairaan vaihtaminen pahentanut tilannetta mitenkään. Eikä kasvot tai hiukset ole sen rasvaisemmat kuin ennenkään. Kaikin puolin ollut minulle passeli merkki (lipido nyt ei ole tainnut parantua vaikka toiveita siitä hieman oli...ehkä vähän?).

Menkkakivut ei ole pahentuneet enkä muutenkaan löydä mitään vastaansanomista, jos nyt ei hintaa lasketa. Menkat on ainakin tähän asti alkaneet saman päivänä kun aloitan ensimmäisen valkosen lumepillerin (siis ennen kuin otan pillerin). Ja menkat on olleet yhtä kivuliaat/kivuttomat kuin Diane Novankin aikaan mutta huomattavasti niukemmat (ja kestävät vain noin kaksi päivää, ennen viisi). Mielialojen vaihtelua ei itselleni tullut. Diane Novat aiheutti mulle myös limakalvojen kuivumista mutta en oikein osaa sanoa, onko eroa nyt suuntan tai toiseen.

Täytyy toki aina muistaa, että kaikki lääkkeet käyttäytyvät yksilöllisesti, joten rohkeasti vain lääkäriä kuunnellen! :)
 
minä81
Ihoni on selvästi pahentunut. Nyt takana 1 liuskallinen qlairaa. Menkkoja=tyhjennysvuotoa ei ole näkynyt, muutoin olo erinomainen, vaikka masennustaustaakin on. Pitäisikö malttaa syödä vielä pari liuskaa ja osotella iho-oireiden häipymistä vai onko oire pysyvä? Lääkäri vaihtoi cerazetesta qlairaan ohentuneiden limakalvojen vuoksi. Olen 30 vuotias.
 
nainen
Itselläni qlaira on muuttanut orgasmiherkkyyttä. Joko orgasmin tulo "pitkittyy" lähes sietämättömäksi tai jää saamatta kokonaan. Kenelläkään muulla samaa ongelmaa. Menee pillerit vaihtoon vaikka kutkutteleva pitkä tunne kiva onkin...
 
Tanja74
Joo. Tammikuussa aloitin qlaira-ehkäisypillerit ja alku alkoi lupaavasti. Mutta sitten toista liuskaa syödessä vuotoa tuli kahden viikon välein ja nyt näyttäisi pahasti siltä, että qlairan ehkäisyteho ei ollutkaan kovin hyvä, sillä myöhässä olleiden kuukautisten jälkeen tehty raskaustesti näytti plussaa.
 
jees
Oletteko kukaan tulleet raskaaksi glaira-pillereillä? Itseäni hieman pelottaa (olen muutenkin todella epäluuloinen....:)) söin 10 pilleriä ja harrastin seksiä ilman kondomia. Otin kyllä ennen yhdyntää 11 mutta tuskin ehti vaikuttaa.... En ole ennen käyttänyt mitään pillereitä tai muitakaan hormonaalisia ehkäismenetelmiä. Kokemuksia?
 
FairyC
Kolmatta liuskaa tässä aloittelen ja ainakin tähän mennessä ovat sopineet hyvin. Tyhjennysvuoto ei ole jäänyt pois, mutta on selvästi niukempi ja kivuttomampi, mitä "oikeat" menkat olisi. Mielialaan ja haluihin pillerit eivät ole vaikuttaneet, kuten taas Nuvaring vaikutti. Toivotaan, että nämä nyt pitkällä aikavälillä sopivat. Ainoa miinus on kallis hinta, mutta toisaalta maksavat saman, mitä renkulakin maksoi.
 

Yhteistyössä