Kokemuksia Qlaira-ehkäisypillereistä

  • Viestiketjun aloittaja Kertokaa...
  • Ensimmäinen viesti
Silja
Olen käyttänyt 3kk Qlairaa ja nyt on lopetettava ellei mieliala ja tunteet tasoitu uuden liuskan aikana. 1. lisukan aikana menkat oli noin joka toinen päivä, seuraavissa liuskoissa menkat kahdesti kuussa (niukat). Aiemmat pillerikokeilut on ollu erilaisia, nekään eisopinu päänsäryn ja verenpaineen takia tunnevammojen lisäks.. Parisuhde meni reisille ja nykyinenkin on menossa, asiat tuntuu ylisuurilta ja ylireagoin kaikkeen, raivon jälkeen tulee morkkis ja tuntuu kuin olis ollu humalassa raivotessaan, mut sama vaan toistuu. Positiivisena puolena pillerit nosti omia seksihaluja, mutta riitojen ansiosta halut on menny hukkaan...
 
Vieras
Nyt loppuu 4. laatta hain lisää, koska ajattelin vuoto-ongelmien loppuvan jos käytän pidempään, mutta nyt harmittaa, että hain lisää. Mulla on alkanu toisen viikon lopussa ja kestäny ensimmäiseen lopussa olevaan punaseen pilleriin asti tiputtelua (enempi tia vähempi) eli toisinsanoen vuodan melkeen koko kuukauden.. Eikä oo tullu muutosta nyt neljännelläkään laatalla.. :( Ja mulle on alkanu tulee näppyjä taas dekolteelle ja selkään (viimeks murrosiässä)

Sitten noi mielialat, herranjumala mitä settiä, aluks luulin et mun pää hajoo pääsykokeitten takia, mut nyt ku on menny jo 2 kk pääsykokeista ja lomakin on alkanu ja pitäis ottaa rennosti niin mun pääkoppa tekee lahoamista silti.. Mulle on alkanu ilmaantua sellasia psyykkisiä "oireita" mitä mulla ei oikeesti ole ikinä ennen ollu mm. itsesyytöksiä (haukun itseäni läskiksi vaikka en ole), ahdistus/paniikkikohtauksia koska joku esine on väärässä paikassa tai on likaista tmv.. Päässäni pimahtaa ihan ihme asioista.. Kokeilen vielä yhden laatan jos ei muutosta niin tuo viimeinen 6. laatta saa jäädä syömättä ja palaan takaisin Marveloneihin ja kärsin kivuista (jotka kyllä ovat kadonneet Qlairalla).

On kyllä käyny mielessä lopettaa hormonaaliset kokonaan ja kokeilla kumilla ton miehen kanssa, vaikka se ei kuulosta niin hehkeeltä, mutta mä oon niin kyllästyny et alle 20 vuotiaana olen kokeillut jo 4 eri pilleriä ja hormonikierukkaa ja ehkäsyrenkaita ja mikään ei toimi. Pienet mielialavaihtelut menee, mutta tollaset skitsokohtaukset saa jäädä, kärsin mielummin kivuista ja paskon maksani popsimalla särkylääkkeitä..
 
laalaa
Minä olen Qlairoja käyttänyt nyt n. 4kk, vaihdoin diane novista. Alussa tuntui upealta, ihan kuin ei olisi minkäänlaista hormonia ollenkaan koko pillereissä. Mielialat pysyivät positiivisina ja seksihalutkin tulivat takaisin.

Nyt on tullut 4 kiloa painoa, vaikka aloitin lenkkeilyn samaan aikaan kun nämä pilleritkin. Selluliittia tulee ja tulee ja maha on koko ajan turvoksissa. Mikään ruokavalio ei auta, on kyllä kokeiltu.

Seksihalut ovat edelleen, mutta käyttämättömät johtuen välivuodoista, jotka tulevat parin viikon välein. Stressaa koko ajan, erityisesti se ettei voi harrastaa seksiä silloin kun haluaisi, ja se että on selkeästi lihonut. Tissit taas ovat kuppikoolla pienentyneet....

Viimeinen asia on se, etten jostain syystä luota näihin. Se tulee jostain takaraivosta, se ajatus ettei nämä toimi yhtä hyvin kuin normaalit ehkäisypillerit.

Raivokohtauksia ja itkukohtauksiakin on havaittu välillä. Otsakin kukkii. Taitaa vaihtua taas tämä pillerimerkki.
 
GE
Olen syonyt naita pillereita reilun vuoden verran ja hyvin ovat toimineet. Olen kokeillut lukuisia pillerimerkkeja seka minulla on sairaus jonka elpailleen lauenneen nimen omaan pillereiden kaytosta. En kesta oikeen mitaan hormoonivalmisteita ja kuukautiset ovat olleet epasaannolliset monta vuotta. Olivat poissa valilla puolisenkin vuotta. (Olen muuten 22vuotias) Minusta nama pillerit ovat vaikuttaneet lievasti mielentiloihini mutta mitaan radikaalia ei ole tullut. Kuukautis kivut ovat pysyneeet aika hyvin poissa ja menkat ovat hyvin niukat jos tulevat ollenkaan. Suosittelen kokeilemaan jos omaa pillerimerkkia ei meinaa loytya.
 
Surssu
Hyvä että löysin tämän viestiketjun, juurikin tässä mietin lääkäriajan varaamista ja pillereiden vaihtoon laittamista. Oon ajatellu että oon luulosairas jo näiden "oireideni" kanssa.

Gyne laittoi viime syksynä pillerin vaihtoon Diane Novista, korkean verenpaineen takia. (jota se on aina ollut, nyt tämä täti vaan sai päähänsä että pääsen pian hengestäni jos vielä jatkan vanhoilla pillereillä. oon muuten vieläkin sitä mieltä että se lekuri oli jotenkin outo...hullu tai humalassa, niin oudot jutut ja eleet sillä oli.) No eniveis. Diane Novat sain ihotautilääkäriltä joskusmuinoin akneen, ja se parani tosi hyväksi niillä! Mielialat oli tasaisen tappavia, eikä oikein seksikään maittanut. Mutta iho oli hyvä ja kroppa kunnossa.

Nyt syksystä lähtien: iho rasvoittuu -tukkakin pitää pestä taas joka päivä, ennen n. 2-3 kertaa viikossa. Kiloja on tullut 6 lisää -ja tuntuu vaan nousevan. Mieliala on ok -paitsi alkuun sain ihan hulluja raivareita- ja halut palasivat, mutta niin ottaa aivoon tää tukanpesu ja lihominen, että nyt piisaa. Syksy kun taas tulee, ei mulle mahdu yhdetkään vanhat farkut jalkaan, joten niihin mun rahat menee, kuten myös noihin sikakalliisiin pillereihin. 42€ vs. diane novat kelakorvauksella 6,70€...
ainiin! tänään kävi myös niinkin, että yllätti välivuodoilla. Nousin tuolista ja pelästyin että tuli kuset housuun, mutta ei, "menkat" ne siellä vaan >:/

Sainpa avauduttua, kiitosta vaan ;) Aikaa varaamaan -->
 
thirty plus
mä oon syöny qlairaa 11/2009 lähtien ja on olleet mulle ainakin sopivat. menkka ongelmat on helpottaneet suuresti...ennen piti syödä oikein urakalla kipulääkkeitä kun maha niin kipeä, nyt otan ehkä yhden buranan ekaksi yöksi, joskus en sitäkään. vuoto on todella vähentynyt ja kestää ehkä max 4 pvää ja todella vähäinen entiseen verrattuna..kun ennen saattoi olla jotain vkon..ja tuntui että sitä tulee kuin hanasta kääntämällä..nyt ei ollenkaan sellaista! jee! iho oireita kyllä valitettavasti tuli ja ei ne oo ihan hävinneet, näppyjä, mutta pääasiassa otsassa. oli aluksi todella kipeitä...jotain 3 kk. seksihaluihin vaikuttaneet positiivisesti ja kostuu paikat huomattavasti paremmin..hyvä puoli sekin. joku oli kirjottanu tosta mahan turpoamisesta...liekö näistä johtuvaa, mun turpoilee ihan miten sattuu ja on tosi kipeä maha sen takia..tutkimuksiin menen jos jotain ruoka-aine allergiaa sit kuitenkin. harmittais lopettaa ton takia pillerit kun olleet just menkkoihin niin tosi hyvät!! näin mulla.
 
Vieras
Osaako joku kertoa, voiko Qlairalla siirtää menkkoja? Esim. jos ei ottaisi punaisia ja valkoisia pillereitä ollenkaan, vaan jatkaisi suoraa seuraavan levyn vaalean keltaisilla pillereillä. Ulkomaan matka olisi tulossa, ja menkat osuu juuri reissun aikaan...
 
vieras
olen käyttäny yasninia = oksentelua, yasminellea = mielialan vaihteluja, mercilonea = kauhea akne, yaz = painon nousu, nuva ringia (ehkäisyrengas) = limakalvot kuivui pahasti, ja sitten nyt jo vähän vajaat 2 vuotta qlairaa ja on muuten toiminu hyvin paitsi et "kuukautiset" tulee joka 3-4 kk välein mikä ei siinänsä paha asia. kukapa nainen ei haluaisi päästä eroon niistä verisotkuista :) ja kuulemma ihan normaalia tietyllä prosentilla naisista. painokin on nousu viimeisen vuoden aikana mut en tiedä johtuuko pilleristä vai ihan oma vika? :) mutta nyt kävin lekurissa ja pyysin jotain lääkettä iho-ongelmiin (olen kärsiny finneistä jo monta vuotta, ei johdu qlairasta) ja se suositteli kokeilla cypretyl nimistä pilleriä. vähän kuitenkin pelottaa vaihtaa, koska siinä on vahvemmat hormoonit niin miten käy muiden oireiden. mieluummin on kiutenkin "ruma" finnien kanssa kuin onneton mieliala vaihteluiden+huonovointi ja ties mitä muuta oirieden kanssa. voihan sitä kokeilla ja vaihtaa sit takas jos ei sovi on tosiaan melkein ilmaista kamaa qlairaan verrattuna. ihmettelen vaan miksi lääkäri ei määränny mulle noita pillereitä aikaisemmin..? mutta qlairasta ei ole mitään pahaa sanomista vielä kun auttais paremmin mun ihoon niin ois täydellinen! :)
 
yksilöllistä
Vaihdoin itse Mercilonista Qlairaan puoli vuotta sitten. Tiputteluvuotoa tulee tasaiseen tahtiin kipujen kanssa, itse menkat ovat pienet ja kivuttomat. Pahinta on kyllä painonnousu; 6 kiloa tullut puolessa vuodessa, vaikka liikun aktiivisesti enkä ole ruokailutottumuksia muuttanut. Iho kukkii auringon tuomasta terapiasta huolimatta, vaikka yleensä ei koskaan kesäisin ole mitään iho-ongelmia. Mielialavahiteluita en ole edes lähtenyt analysoimaan. Taitaa lähteä pillerit vaihtoon.. Tätähän tämä näyttää olevan, erittäin yksilöllistä meillä kaikilla!
 
Kuuden vekaran äiti
Itse aloitin Qlaira-pillerit lokakuussa 2010. Sopivat hyvin, ei suurempia välivuotoja. Menkat oli aika runsaat, mutta selkeät.
huhtikuussa oireilin oudosti, oli matalaa verenpainetta, sydämentykytystä, vilutti ja väsytti, pyörrytti ym. kävin lääkärissä ja tehtiin lukuisia labrakokeita (mm. kilpparit). Vain yksi testaus jäi tekemättä, nimittäin raskaustesti! Sen tein kotona, kun yht'äkkiä huomasin rintojen arkuuden ym.
Raskaus oli viikolla 10 ja keskeytin sen.
En missään nimessä halua enää seitsemättä lasta ja nyt mennään sitten Cerazetteilla ja pelko persiissä jatkuvasti.
Sterilisaatiota hain, mutta tarjoavat vain Essure-menetelmää, jota en vaan kertakaikkiaan uskalla tehdä :/

Qlairat olin ottanut tunnollisesti, lähes samaan kellonaikaankin aina. Enkä sairastanut vatsatautia tms.
 
jotain muuta!!
Ihana ketju! Vahvistaa munkin päätöstä vaihtaa Qlairat veks!!

Oon aina ennen syönyt Diane Novaa aknen vuoksi. Nyt viimeksi Cypretyliä, koska se on vielä edullisempi. Helmikuulla terkkari sanoi, että Diane Novaa ei suositella syötäväksi pitkään, joten ehdotti Qlairaa. Minä suostuin ja oon nyt noin 7 levyä popsinut. Menkkoja ei oo ollut kertaakaan!! Yks yhden päivän vuoto koko aikana. Paino on noussut 6kg!! Just ku oon saanu 17kg pois ja painon pysymään samassa toista vuotta. Mielialaongelmia mulla ei oo ennen ollut, ainakaan näin suuria, ku nykyään. Ja tää iho on aivan kamalassa kunnossa!! Kipeitä isoja märkiviä finnejä naama täynnä. Kaulalla, niskassa, rinnassa jne. Aiemmin akne on ollut pääasiassa kasvoissa. Kynnet ja hiukset on ihan kuivat. Toisaalta taas hiukset rasvoittuu tosi nopeasti. Valkovuoto on todella runsasta! Juu, miks ihmeessä enää odotan, pakko päästä lääkäriin!!! Mulle vaan sanottiin, että puoli vuotta kannattaa syödä, että näkee todellisen sopivuuden. Mä luulen, että pian tulee ihan oikea masennuskin tän ihon ja painon kanssa. En oo ihan teini enää... 34v kolmen lapsen äiti, että finnien kans ei viittis enää tuskailla.
 
Alussa vaikeaako
Minä oon vasta alottanu Qlaira-pillerit. Ikää piirun verran yli 40 ja jonkinsortin esivaihdevuosioireita ollu. Gyne ehdotti Qlairaa ja oon nyt tosiaan 3 pilleriä ottanu. Jotenkin tuntuis että mitään ei vielä voi vaikutuksesta sanoa, mut mulla tuntuu et olo on ahdistunu ja aj. kun ajatusta en saa pois olosta ni tulee paniikinomainen tunne. Vetämätön olo ja mieliala on matala. Voisko nää olot johtua jo pillereistä?? Lisäks mulla on lievästi ruokahaluttomuutta. Pillerin oon ottanu aina iltasin. Voisko olla et oireita tulee alussa ennen kun kroppa tottuu uuteen hormonipitoisuuteen. Onko kellään muulla ollu vastaavaa?? Ihan pelottaa jos oireet vielä pahenevat, et hullujen huone kutsuu :(
 
fleurs
Aloitin muutama vuosi sitten minipillereillä: Cerazette. Vuosin jatkuvasti ja kuukautisilla ei ollut mitään tekemistä säännöllisen kanssa. Noin vuoden tuskailun jälkeen vaihdoin uuteen minipilleri merkkiin: Mini-Pill. Ihoni räjähti. En ollut koskaan aiemmin kärsinyt iho-ongelmista, joten kyseisten minipillereiden vuoksi ihoni on nykyäänkin arpinen rajun aknen takia.

Olen aina kärsinyt migreenistä, siksi ei yhdistelmäehkäisyä aluksi harkittukaan. Vasta viime keväästä lääkärini totesi, että nykytutkimusten mukaan (minulla oleva) auraton migreeni EI ole este yhdistelmäehkäisyn käyttöönottamiselle. Niinpä aloitin qlairan.

Aluksi kaikki oli erinomaisesti, kunnes tajusin, että hiustenlähtö ei ollutkaan enää jokakeväistä vaan oli jatkunut jo syksyyn. Hiukseni lähtevät suihkussa tuppoina, harja on jatkuvasti täynnä hiuksia ja kampaajakin komensi verikokeisiin. Vielä pahempaa, seksihalut = 0. Aloitettuani hormonaalisen ehkäisyn eivät ne ole koskaan kummoiset olleet, mutta järkyttävää on se, että koko asia - seksi - suorastaan inhottaa.

Lääkäri antoi minulle hiustenlähdön takia reseptin ehkäisyrekaaseen. Huomiseen mennessä on tehtävä päätös; aloitanko NuvaRingin käytön vai jätänkö hormonaalisen ehkäisyn kokonaan pois? Mihin ihmeeseen sitä ehkäisyä tarvitsee, kun ei seksiä tee lainkaan mieli? Ja parisuhdekin kärsii sen vuoksi...
 
helpottaiskoikinä?
olen syönyt 2 viikkoa qlairaa ja nyt alkanut itkeä joka päivä ihan hirveästi. todella toivoton ja tuskainen olo, vaikka juuri mielialan vaihteluihin lääkäri sanoi näiden auttavan! myös haluttomuuteen pitäisi auttaa, mutta sitäkään en ole huomannut. kai on yritettävä sitkeästi vaan jatkaa ja odottaa. itku vaan on kamala, kun se ei alettuaan meinaa loppua ollenkaan. syön pilleriä esivaihdevuosiin.
 
alussa vaikeaako
Alkuperäinen kirjoittaja helpottaiskoikinä?;10999199:
olen syönyt 2 viikkoa qlairaa ja nyt alkanut itkeä joka päivä ihan hirveästi. todella toivoton ja tuskainen olo, vaikka juuri mielialan vaihteluihin lääkäri sanoi näiden auttavan! myös haluttomuuteen pitäisi auttaa, mutta sitäkään en ole huomannut. kai on yritettävä sitkeästi vaan jatkaa ja odottaa. itku vaan on kamala, kun se ei alettuaan meinaa loppua ollenkaan. syön pilleriä esivaihdevuosiin.
Me ollaan siis aloitettu samoihin aikoihin :) Mulla tuli 2vk täyteen tiistaina. Mulla kun nuo ilkeimmät oireet on ollu just mielialapuolella ni niihin kaipais apua.
Mulla oli jo alkuviikolla oikein hyvä olo, ahdistus oli helpottanu ja puhtia oli enemmän. Mut tänään aamulla taas sellanen vähän ahistava ja silmissä outo herkkyys :( Oon lisäks laittanu pumppauksen esrogeenigeeliä/pv. ja mietinkin pitäisikä sitä vielä lisätä vai kenties jättää pois??
Paljonko sulla on ikää? Mulla tulee loppuvuodesta 41 täyteen. Olis kiva jos vaihtaisit mun kanssa täällä kokemuksia, kun nyt niin samanaikaisesti näiden pillereiden kanssa mennään.

Kovasti tsemppiä sulle!!
 
samoja oireita
Minulla hyvin ristiriitaiset tunteet Qlairan suhteen.Olen päättänyt sen 3 kk syödä ja sitten teen ratkaisun suuntaan tai toiseen. Ongelmia tullut:
-pahoinvointi
-aamuyön hikoilut
-mielialan voimakkaat muutokset
-kuukautiskipuja muistuttavat kivut tummien pillerien aikana, ei kuitenkaan kuukautisia.
Olen huomannut, että vähän pahaolo helpottui, kun muutin ottamisaikataulua iltaan. Mutta vielä en ole täysin vakuuttunut näiden hyvyydestä. Yasmin pillereistä vaihdoin kun ikää on tullut reilusti yli 40.
Mahdatkohan olla vielä linjoilla, kun kirjoituksestasi on kulunut jo melkein vuosi :)
Olen itse vasta aloittanut Qlaira-pillerit ja minulla on samantyyppisiä oireita kuin sinulla. Pahoinvointi ja ruokahaluttomuus vaivaavat ja mieliala heittelee. Ajattelin kysyä helpottiko sinulla oireet alun jälkeen ja miten menee nyt vai jouduitko lopettamaan koko pillerit??

Olisin kovasti kiitollinen vastauksestani painiessani oireiden kanssa ;)
 
Viimeksi muokattu:
Hämmentynyt
Olen käyttänyt huhtikuusta Qlairaa ja täytyy sanoa että pieleen meni: menkat kestävät kolme viikkoa ja juuri kun luulen että loppuvat tulee tämä "pissat housuun" efekti eli vuotoa yht'äkkiä niin että yöside ei riitä varttitunnille. Mielialamuutoksia, lihomista ja runsaista menkoista johtuen hemoglobiini koko kesän 100 molemmin puolin - lopetin pillerit vasta alkuviikosta koska toivoin että saisin apua erittäin koviin kuukautiskipuihin mutta ehkä kestän sen pari päivää kuin että koko elämä menee pilalle.
Ai niin, ikää 40 ja seksihalut katosivat aivan täysin - tajusin sen vasta kun luin näitä kirjoituksianne, en edes ole pystynyt ajattelemaan koko asiaa...
 
raskaana
Olen käyttänyt Qlairaa huhtikuusta saakka. Vuotoja ei ole tullut kuin muutaman kerran, paino on noussut noin 5 kiloa ja huomasin olevani raskaana. Yhtään tablettia en ole kokonaan unohtanut, mutta heittoa tabletin ottamisajankohdalla on saattanut olla noin viisi tuntia. Varoituksena, että tabletit on siis oikeasti otettava täsmällisesti!
 
ei enää ikinä!
Joo, itellähä oli kk käytössä. Ensimmäisestä päivästä lähtien ihan järkyttävät mahakivut, sitte toisella viikolla tuli ummetus, puolessa välin kuuta jo peräpukamat. Soitin lääkärille ja kysyin että mikä on nii "ei ainakaa näistä pillereistä". Sitte päätin ite että lopetan, söin laatan loppuun ja jätin siihen. Siihe loppu kaikki kivut.. Ummetustakaa ei oo enää. Pillerit tosiaa otin vaa menkkojen kipuhoitoo.. Mieliala oli sitä sun tätä, välillä naurettii, sitte itkettii ku oli nii kipiä. Mitkää särkylääkkeet ei auttanu, ei vahvemmat eikä heikommatkaa. Onneksi pääsin eroo noista, enkä kyllä suosittele yhtää kenellekää noita pillereitä!
 
Minä
olen käyttänyt pari vuotta Qlairaa, ja muuten ollut oikein hyvä, mutta rinnat koko ajan kipeät. Mietin jo lopettamista kun alkaa vainoharhaiseksi menemään jatkuvien vihlaisujen ja pistojen takia.
 
su
[QUOTE=

olen vasta saa nyt tämä pilleirin mutta uskaltako han minä ottaa tämä käyttöön kun olin luin nut niin muu toksia tai siis niin vaikutuksia jolla on käytä nyt ennen minua joku sanoa se on hyvää mutta joku sanoa se on aika monellaista vaikutuksia tai pitääkö han minä kokelen ensin itse että miten se toimi minun kanssa kun en koskaan kokenut no, minäpä kerron lisää kun kokelen jälkeen että miten se vaikuttaa minun kaan
 
epeli
miten teillä on alkanut toimia qlaira- e-pillerit?
onko pahoja vuotoja tms muihin merkkeihin verrattuna?
mies väittää että nykyiset pillerit aiheuttaa sen etten halua tarpeeksi seksiä...niinpä niin...
en tiedä auttaisiko merkin vaihto yleisesti piristymiseen, jos qlaira erilainen hormoneiltaan kuin vanhat merkit?
kokemuksia, jos on!
thanks..
Minulle Cypretylin jälkeen, joka on Diane Novan rinnakkaisvalmiste vaihto Qlairaan ja 2 kk käyttö aiheutti huomattavia sivuvaikutuksia ja osa myös hyvin harvinaisia. Tuli ärtymystä, unihäiriöitä, imusolmukkeisden turpoamista kaulalla, polttavaa tunnetta genitaalialueella, paiseita samalle alueelle, hiivatulehdus, silmäoireita ym. hauskaa. Myös paino lähti nousuun liikunnan lisäämisestä huolimatta. Ei toiminut yhtään ja vvuodot pitkittyivät kahteen viikkoon vaikkakin vaan tiputteluina. Vaihdoin itse takaisin Cypretyliin, jota olen syönyt jo lähes 10v lman sivuvaikutuksia. Ikäni on 46v.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä