Kokemuksia Propralista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kertokaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä yksi joka syö propralia sosiaalisten tilanteiden jännittämisen vuoksi. Hyvin ovat tehonneet, tosin harmittaa kun joudun syömään niitä varmaan loppu elämäni, nyt olen syönyt niitä jo 6 vuotta ja oireet palaa heti jos jätän syömättä :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Täällä yksi joka syö propralia sosiaalisten tilanteiden jännittämisen vuoksi. Hyvin ovat tehonneet, tosin harmittaa kun joudun syömään niitä varmaan loppu elämäni, nyt olen syönyt niitä jo 6 vuotta ja oireet palaa heti jos jätän syömättä :(

Minkälaisia oireita sinulle tulee jos et ota lääkettä? Millainen on päiväannostus?

Olen syönyt lääkettä kerran. Lääkäri määräsi sitä jännitysoireisiin, kun olin naimisiin menossa. Otin siis yhden vähän ennen kirkkoon menoa ja se auttoi! Helpotti oloa kummasti.

Minulla lääke aiheutti ensimmäisillä kerroilla lievää huimausta, mutta apteekin tätin mukaan se on alussa ihan normaalia. Nyt tosiaan olen syönyt kuutisen vuotta tätä lääkettä ja ei minkäänlaisia sivuvaikutuksia.

myös syön sosiaalliseen fobiaan ja paniikkihäriöön.mulle riittää yks 10mg päivässä ja olen todella tyytyväinen et pärjään tällä yhdellä lääkkeelle joskus joutusin syömään viel lisäks kahta eri rauhottavaa.mutta tämä riittää mulle koska mulla pahin oire on vapina mikä johtuu jännittämisestä en niinkään pelkää paniikkkikohtauksia vaan sitä vapinaa

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Minkälaisia oireita sinulle tulee jos et ota lääkettä? Millainen on päiväannostus?

En syö lääkettä päivittäin, otan vain tarpeen mukaan (kotona ollessa en tarvitse ). Mutta jos joudun yllättäen tilanteeseen jossa normaalisti selviäisin lääkkeen turvin, niin ilman lääkettä alkaa käteni täristä, pahassa tilanteessa jopa pääni alkaa täristä :( Mutta hyvin osaan yleensä varautua näihin tilanteisiin, lääkkeet on aina vähintäänkin mukana, yleensä jo etukäteen otettu. Päiväannostukseni on 1-4 10mg tablettia tarpeen mukaan. Myönnän kyllä ottaneeni joskus viisikin tablettia päivässä (en kuitenkaan kerralla ).

Saisinkohan mä tota lääkettä? mullon jännitysoireita, ahdistuneisuutta, sosiaalisten tilanteiden pelkoa, unihäiriöitä jne. En oo uskaltanu puhua lääkärille oireista.

Alkuperäinen kirjoittaja Kysymys:
Saisinkohan mä tota lääkettä? mullon jännitysoireita, ahdistuneisuutta, sosiaalisten tilanteiden pelkoa, unihäiriöitä jne. En oo uskaltanu puhua lääkärille oireista.

sun pitää mennä lääkäriin ja kysyä että mikä vois auttaa asiaan, lääkäri sitten päättää mikä lääke sun tilanteeseen sopii...

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:
pirun kylmät varpaat..niin kylmät että villasukka ja peitto ei auttanut.
Sydämen tykytystä ja kuristuksen tunnetta kaulassa.
Niin ja ihottuma(allerginen)

Toi raajojen kylmyys saattaa johtua siitä et verenpaine on alentunu ton lääkkeen johdosta

Minullekin määrättiin paniikkihäiriöön ja pari kertaa lääkkeen otinkin. Piti kyllä pulssin tasaisena, mutta ei vaikuttanut mitään pelkotiloihin (kuten ei ole lääkkeen tarkoituskaan). En pidä hyvänä lääkkeenä paniikin hoitoon, mutta olemme tietysti yksilöitä. Mikäli et saa apua Propralista, niin suosittelen pyytämään mielialalääkkeitä, ne vaikuttavat pelkoja tasaavasti. Iitse syön Zoloftia 50mg per päivä ja ole todella tyytyväinen. Tsemppiä paniikin kanssa!

Minullekin määrättiin paniikkihäiriöön ja pari kertaa lääkkeen otinkin. Piti kyllä pulssin tasaisena, mutta ei vaikuttanut mitään pelkotiloihin (kuten ei ole lääkkeen tarkoituskaan). En pidä hyvänä lääkkeenä paniikin hoitoon, mutta olemme tietysti yksilöitä. Mikäli et saa apua Propralista, niin suosittelen pyytämään mielialalääkkeitä, ne vaikuttavat pelkoja tasaavasti. Iitse syön Zoloftia 50mg per päivä ja ole todella tyytyväinen. Tsemppiä paniikin kanssa!

Mä sain propralia kilpirauhasen liikatoiminnan tuomaan sydämen liikalyöntiseyyteen, söin sitä n. kuukauden kilpirauhaslääkkeen rinnalla. Alensi muutamassa päivässä sykkeen normaalille tasolla, ja mulle ei tullut mitään sivuoireita. Otin propralia myös satunnaisesti liikalyöntisyyteen, ja tämäkin siis johtui kilpirauhasesta.

Mä sain propralia kilpirauhasen liikatoiminnan tuomaan sydämen liikalyöntiseyyteen, söin sitä n. kuukauden kilpirauhaslääkkeen rinnalla. Alensi muutamassa päivässä sykkeen normaalille tasolla, ja mulle ei tullut mitään sivuoireita. Otin propralia myös satunnaisesti sen kuukauden jälkeen liikalyöntisyyteen, ja tämäkin siis johtui kilpirauhasesta.

Yhteistyössä