Propral jännittämiseen, kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Onko täällä ketään joka ottaisi propralia päivittäin jännitysoireisiin? Minulle on määrätty propralia satunnaiseen käyttöön jännitysoireiden lievittämiseen ja olen jo vuosien ajan käyttänyt 5-10mg aina kun edessä on ollut jännittäviä esiintymistilanteita tai suurempia sosiaalisia tilanteita. Tuo pienehkö annos on aina auttanut ja olo on ollut ihanan rento ja välitön ilman jännittämistä. Jännitys näyttäytyy minulla juurikin korkeana sykkeenä ja punastumisena, jotka aiheuttavat paniikkituntemuksia.

Kävin läpi kolmen vuoden terapian, joka auttoi hieman jännittämiseen, mutta terapian loputtua jännitys on pahentunut ja tuntuu että tarvitsisin propralin säännölliseen käyttöön. Tiedän jännittämisen taustalla olevat syyt ja niitä olen terapiassa käsitellyt, mutta silti jännittäminen tuntuu ottavan usein vallan sosiaalisissa tilanteissa kun olen huomion keskipisteenä. Olen aloittamassa asiantuntijatyössä, jossa edessä on päivittäistä esiintymistä ja tiedän että propralista olisi valtava apu. Onko täällä siis ihmisiä jotka käyttäisivät propralia säännöllisesti jännitysoireiden hillitsemiseksi? Kiinnostaisi myös tietää kuinka moni asiantuntijatyötä tekevä joutuu turvautumaan propraliin.

En haluaisi aloittaa jatkuvaa psyykelääkitystä kun saan propralista tarvittavan avun, mutta päivittäinen käyttö mietityttää. Toisaalta, kyllähän moni taitaa käyttää propralia säännöllisesti esimerkiksi migreenin hoitoon, joten miksi ei myös jännittämiseen? Täytyy varata aika lääkärille aiheesta keskustelua varten, mutta toivoisin täältä hieman vertaistukea jos joku on samassa tilanteessa.

Opi nauramaan itsellesi. Jokainen mokailee ja jännittää.
Laita joskus suuhusi karkki pillerin sijaan.
Plasebo-nami ajaa saman asian.
Joskus terapiasta ei ole mitään apua.
Mene vain syvään päätyyn jännittämisesi kanssa ja saat yleisösi räjähtämään nauruun.
Olet alallasi täysi kymppi ja se riittää.
Pääasia että asia menee perille vaikka olisit miten jännittynyt.

Käyttämäsi annos on niin pieni että voit mielestäni ihan hyvin käyttää sitä jatkossakin. Lääkärit määrääkin juuri Propralia mielellään, ettei tarvitse turvautua rauhoittaviin.

Hei!Täälläkin asiantuntija ja työssäni joudun välillä olemaan äänessä/esittämään palavereissa eri asioita.Käytän lääkettä n.3 krt/viikko ja ei ole ollut ongelmia,en pärjää ilman sitä myöskään.Ei ole ollut sivuoireita.Jännitys ei itselläni ole myöskään helpottanut vaikka olisi kuinka monta tilannetta ollut,eli syvään päätyyn hyppy ei auta.

Otan liki joka päivä ja 40mg :) Näin on mennyt vuosia. Mitään haittaa en ole lääkkeestä huomannut. Jos on luonnostaan matala verenpaine voi kyllä alkaa huimaamaan.

Ystävä soittaa kansallisoopperassa, vetäsee 60mg ennen esitystä ettei kädet tärise, se kun tuppaa haittaamaan soittamista. Jotkut hoitaa saman ottamalla tujut konjakkia, se on soittopiireissä aivan tavallista.

Eikö propral vaikuta pelkästään siihen että syke hidastuu ja muut mahdolliset tuntemukset ovat sitten pelkkää bonusta? Itse käytän l-theanninea joka rentouttaa ja vähentää stressiä. Oli minulla aikaisemmin metoprolol, joka on beetasalpaaja sekin, mutta lääkäri lopetti sen kun syke oli hidastunut noin 60/min asti. Aika vastuutonta lopettaa se noin yhtäkkia ja minulle tulikin rytmioireita mutta nyt ne ovat ehkä takana päin.

Eikö propral vaikuta pelkästään siihen että syke hidastuu ja muut mahdolliset tuntemukset ovat sitten pelkkää bonusta? Itse käytän l-theanninea joka rentouttaa ja vähentää stressiä. Oli minulla aikaisemmin metoprolol, joka on beetasalpaaja sekin, mutta lääkäri lopetti sen kun syke oli hidastunut noin 60/min asti. Aika vastuutonta lopettaa se noin yhtäkkia ja minulle tulikin rytmioireita mutta nyt ne ovat ehkä takana päin.
Propral ainoastaan salpaa hermoja, se ei ole psyykelääke. Syke hidastuu, verenpaine laskee. Mulla öisin syke laskee 46 lukemiin ja se on ihan ok.

Luonnon masennuslääke - https://nuvialab.com Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi. Käytän tuotetta ensisijaisesti masennuksen ennaltaehkäisyyn.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä