Kokemuksia Primolut Norista

Hei kaikki!

Nyt tulee pitkä viesti, mutta pakko päästä purkamaan jonnekin, pelkään että miehellä tulee jo korvista ulos mun spekulaatiot.

Ollaan yrittämässä ensimmäistä lasta. Mulla on aina ollut epäsäännöllinen kierto, joten gyne määräsi Primolut Nor 10mg kierron päiville 15-24.
Ekasta kuurista tuli oireeksi hikoilua ja migreenejä, mutta kierto oli "normaalin" 28 päivää. Tokan kuurin (ja ekan yrityskerran jälkeen) aikana viikkoa ennen menkkoja alkoi menkkamaiset kivut, sekä sellainen jännä vihlonta alavatsalla, lisäksi ajoittainen oksentelu. Koskaan aiemmin ei ole tullut tollaista, joten ajattelin että joko tärppäs. Oireet kestivät menkkojen alkuun asti, jotka kuitenkin siis tulivat ajallaan, normaalin runsaina. Ainoa ero oli siinä, että aiemmin kesto ollut vähintään 6-7 päivää, niin nyt vain 4.

Kuitenkin pari päivää menkkojen loppumisen jälkeen kivut ja pahoinvointi palasivat. Nyttemmin vatsakivut on hellittänyt, mutta tilalle on tullut turvotusta, ilmavaivoja, närästystä ja ummetusta. Lisäksi oksentelua on edelleen n. joka toinen päivä.

Enää kolmatta liuskaa en tota Primolut Noria uskaltanut syödä, koska mielessä pyörii että josko sittenkin olisin raskaana. Tosin virtsatestit näyttää negatiivista, (viimeksi tänä aamuna tein) vaikka viikkoja pitäisi olla jo 6+. Tai jos kaikki oireet johtuukin kyseisestä lääkkeestä, niin en edes halua enää syödä sitä.

Onko muilla kokemuksia kyseisestä lääkkeestä? Elättelenköhän vain turhia toiveita, että olisin yksi niistä joilla ei vain erity virtsaan raskaushormonia?

Toivottavasti saatte jotain selkoa.
Kiitos vastauksista
 
vierailija
hei! käytän ensimmäistä kertaa primolut 5mg ja tarkoitus oli aloittaa perjantaina niiden syönti jotta olisi kolme päivää kuukautisten alkamis päivään. Tänään sitten huomasin että kuukautiset ovat alkaneet jo, joten voinko enää ottaa tablettia? ja minkälaisia vaikutuksia sillä enää on? nopeasti mielipiteitä kiiitos!!

Just kirjoitit toiseen ketjuun näin:

juuri siirsin kuukautisia 10 päivää, eli otin 1 tabletin 3 kertaa päivässä ja minulla ei ollut mitään sivuvaikutuksia. Ihan unelma lääke siinä mielessä, ainut huonopuoli oli se että piti muistaa ottaa tabu kolme kertaa päivässä, mutta siitkin selvittiin. Nyt siis kuuri jo ohi ja kuukautisetkin loppumassa. Lähden viikon päästä lomalle ulkomaille ja siksi siirsin kuukautisia. Sain samat lääkkeet myös 14v tyttärelleni varalle, josko hänenkin tarvii siirtää menkkojaan. Minun lääkeet olivat Primolut N 5mg,joten miedompia kuin sinun.
 

Yhteistyössä