? Kokemuksia pakkomielteisestä ihmisestä, "vainoajasta", mustasukkainen nainen, jolla on harhaluuloja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heline
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Heline

Vieras
Noin vuoden olen saanut kärsiä eräästä naisesta, joka uskoo, että minulla ja hänen miehellään on suhde. Kaikki alkoi vuosi sitten, kun mies oli työasioissa työpaikallani. Menin lounaalle ja mies tuli vähän ajan päästä samaan ravintolaan ja koska istuin yksin, sanoin hänelle, että liity seuraan. Söimme lounaamme ja menimme töihimme. Nainen oli nähnyt meidän tulevan ravintolasta yhdessä. En voinut ensin uskoa, että tämmöisestä voisi joku noin seota, mutta mitkään selitykset eivät auttaneet. Ja tästä kaikesta on jo vuosi aikaa. Nainen seurailee minua yhä ja ajelee autolla taloni ohi monta kertaa päivässä. Haukkuu minua ympäriinsä ja yrittää mustamaalata. On paljon muutakin mitä on tehnyt ja ne on niin hulluja asioita, ettette uskoisi.

Kesällä hän soitteli minulle ja miehelleni ja saattoi laittaa monta kymmentä tekstiviestiä päivässä. Se loppui, kun sanoin, että menen seuraavasta viestistä tai puhelusta poliisille ja hän pelkää työpaikkansa puolesta kai. Mutta seuraaminen, haukkuminen ja vainoaminen ei lopu näköjään ikinä.
Ja en ole sen miehen kanssa sen jälkeen ollut tekemisissä, paitsi kahdesti puhelimitse, koskien juuri tätä vainoamista (nainen ei tiedä). Miehen mukaan nainen on sairaalloisen mustasukkainen ja hänkin on sitä mieltä, että naisella on mielenterveyssairaus. Mies on itsekin minusta outo, kun jaksaa naista. On heillä kyllä lapsikin, josta olen aika huolissani, koska nainen on hyvin väkivaltainen miestä kohtaan kuulemma.

Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?
Mikä sairaus tämä voisi olla?

tekemään kaikenlaista...Se kun toisesta tykkää ja pelkää että menettää(tunteen)toisen niin se onkun adrenaali se antaa voimaan typeriin tekoihin vaikka lopujen lopuks miettii miks noin tein?

[QUOTE="vierailija";29639273]tekemään kaikenlaista...Se kun toisesta tykkää ja pelkää että menettää(tunteen)toisen niin se onkun adrenaali se antaa voimaan typeriin tekoihin vaikka lopujen lopuks miettii miks noin tein?[/QUOTE]

No ei tuo ihan tavalliselta mustasukkaisuudelta enää kuulosta. Jotenkin tuo seurailijanainen nyt vaan pitäis saada hoidon piriin, poliiseilla ei tosiaan varmasti oo resursseja. Oikealla lääkityksellä harhat ja väkivaltaisuus varmaan poistuis

Vainoamisesta on tehty tai ollaan juuri tekemässä rikollista eli kyllä voi poliisi estää seuraamisen. Lähestysmiskiellon voi saada mutta tarvitsee tietysti todisteita, säilytä kaikki viestit ja jos mahdollista nauhoita puhelut tai kuvaa häntä seuraamassa sinua.

Mistä tiedät, että nainen on väkivaltainen? Mieskö kertoi? Miksi mies kertoo suht tuntemattomalle naistuttavalle tuollaisia yksityisasioita?

Ilmeisesti naisen harhaluuloilla on jotain tekemistä miehen epäarvostavan käytöksen kanssa. Mistä tiedät, ettei miehellä ole muuta suhdetta, ja sen salatakseen on vain tyytyväinen, kun vaimonsa on keskittynyt sinun jahtaamiseesi?

Eli ehkä se koko vika ei siinä naisessa ole kuitenkaan. Pysy kaukana molemmista ja jos näet miestä, sano että hoitaa kotiasiansa kuntoon!

Mistä tiedät, että nainen on väkivaltainen? Mieskö kertoi? Miksi mies kertoo suht tuntemattomalle naistuttavalle tuollaisia yksityisasioita?

Ilmeisesti naisen harhaluuloilla on jotain tekemistä miehen epäarvostavan käytöksen kanssa. Mistä tiedät, ettei miehellä ole muuta suhdetta, ja sen salatakseen on vain tyytyväinen, kun vaimonsa on keskittynyt sinun jahtaamiseesi?

Eli ehkä se koko vika ei siinä naisessa ole kuitenkaan. Pysy kaukana molemmista ja jos näet miestä, sano että hoitaa kotiasiansa kuntoon!

Juu, olen pysynyt kaukana molemmista. Pari puhelua olen miehen kanssa vuoden aikana soittanut, toisen esim. silloin, kun nainen oli ollut parkissa taloni edessä koko illan. Soitin miehelle ja kysyin, että tietääkö ja mitä tälle voisi tehdä. Poliisi sanoi, että saa olla parkissa :(

Väkivaltaisuudesta olen kuullut ihan muualta. Nainen on käynyt julkisella paikalla toistuvasti miehen kimppuun, siis ovat olleet baarissa ja semmoista, en voi tähän ihan tarkkaan kertoa. On lyöty tuopilla jne. En ole itse koko vuoteen uskaltautunut yöelämään ollenkaan, etten vaan tapaa tätä naista.

En tiedä miehestä tai hänen uskollisuudestaan juuri mitään, ei olla siis tuttuja keskenämme, mutta sen tiedän, että en ole antanut naiselle mitään aihetta koko aikana jatkaa epäilyä tai epäillä. Silti hän on "kimpussani". Olen siis kysynyt neuvoa poliisilta, mutta en tehnyt mitään ilmoitusta. Poliisi sanoi, että voin hakea lähestymiskieltoa. Mutta sain siis viestit ja puhelut loppumaan, kun uhkasin naista lähestymiskiellolla jne. joten se on tavallaan minun aseeni, että voin käyttää sitä ja nainen pelkää sitä. En siis oikein uskalla käyttää sitä eli menettäisin ainoan aseeni. Ajattelenko tässä ihan hölmösti? Mielestäni siis naisella ei ole mitään rajaa, voi tehdä ihan mitä vaan, ei häpeä mitään, joten tämä lähestymiskiellolla uhkaaminen on ollut ainoa mikä tehoaa vähän.

En tiedä, olen hirveän väsynyt tähän. Sitä voi olla vähän vaikea kuvitella, jos ei ole itse kokenut.

Ota yhteys poliisiin. Itselläni oli kokemusta vähän vastaavasta ja soitin poliisille kysyäkseni neuvoa.

Poliisi kysyi ko henkilön nimen ja puhelinnumeron ja sanoi soittavansa tälle ystävällisen puhelun. Se tehosi!

[QUOTE="asdf";29640892]Ota yhteys poliisiin. Itselläni oli kokemusta vähän vastaavasta ja soitin poliisille kysyäkseni neuvoa.

Poliisi kysyi ko henkilön nimen ja puhelinnumeron ja sanoi soittavansa tälle ystävällisen puhelun. Se tehosi![/QUOTE]

Kiitos neuvosta. Jotenkin pelkään naista niin paljon.. Täytyy varmaan kysyä poliisilta olisiko tämä mahdollista. Mutta toisaalta kyllä pelkään, että nainen saa jonkun vihakohtauksen. Pitäsikö kysyä joltain psykiatrilta neuvoa?

Soita vaikka jo heti tänään poliisille, kerro samat asiat mitä tässä ketjussa ja mainitse myös, että pelkäät tätä naista ja hänen mahdollista (?) väkivaltaisuuttaan. Luulisi poliisin tekevän edes jotain, soittaa naiselle tai käy juttelemassa.
Psykiatrilta en usko sinun saavan apua naisen ongelmiin, naisen pitäisi itse kääntyä sen puoleen.

[QUOTE="Hmm";29640982]Soita vaikka jo heti tänään poliisille, kerro samat asiat mitä tässä ketjussa ja mainitse myös, että pelkäät tätä naista ja hänen mahdollista (?) väkivaltaisuuttaan. Luulisi poliisin tekevän edes jotain, soittaa naiselle tai käy juttelemassa.
Psykiatrilta en usko sinun saavan apua naisen ongelmiin, naisen pitäisi itse kääntyä sen puoleen.[/QUOTE]

Kiitos teille asiallisista neuvoista ja vastauksista.

No nainen ei saisi sinua kytätä vaikka olisit pannut hänen miehensä kanssa. Sano hänelle, että jos ei lopeta, niin tulet ja viet oikeasti hänen miehensä :) Jos hän kyttää autossa ja huomaat, mene miehesi kanssa ulos naureskelemaan hänelle.

Stalkkerit jaksaa, itse tiedän erään joka on jatkanut vuosikymmeniä stalkkaamista ja varmaan jatkaa niin kauan kuin liikkumaan pääsee.

Mene oman miehesi kanssa heille kylään kun se nainen ja sen mies on kotona ja rauhallisessa sävyssä kerro hänelle, että sinulla ja OMALLA miehelläsi on loistava suhde, ettekä ole koskaan pettäneet toisianne, etkä voisi kuvitella pettävänkään kenenkään kanssa, etkä ole pettänyt hänen miehensä kanssa. Sanot, että asia on saanut nyt liian suuria puitteita tämän naisen väärinkäsityksestä ilmeisesti ja miksi hän näin luulee? Selitä mitä asia tekee sinun omalle perheellesi ja jos ei ota opikseen niin asia on hoidettava viranomaiskautta.

Hae se lähestymiskielto. Jos nainen ei ole kuunnellut järkipuhetta tähän astikaan niin miksi niin tekisi nytkään? Jos kerran se lähestymiskiellon mainitseminen on ollut ainoa mikä on tehonnut, niin sitä kautta sitten. En lähtisi kovin paljoa itse kontaktia (kuvaamasi perusteella) harhaiseen ja epävakaiseen ihmiseen. Mitä vähemmän kontaktia sen parempi.

Uhkailemaan ei ainakaan kannata alkaa, juttu voi kääntyä niin päin että tämä nainen menee itse poliisin puheille ja sepittelee juttuja.

[QUOTE="Myy";29641321]
Uhkailemaan ei ainakaan kannata alkaa, juttu voi kääntyä niin päin että tämä nainen menee itse poliisin puheille ja sepittelee juttuja.[/QUOTE]

Tai ainakin turvata selusta silloin.

Kiitos taas kommenteista.
Järkipuhetta ei kuuntele tai siis sitä yritin silloin kun niitä puheluita tuli ja aluksi yritin kuunnella ja puhua. Puhelu saattoi loppua ihan hyvässä hengessä mutta muutaman päivän päästä taas alkoi sekoaminen.. Kyllä varmaan on mentävä poliisin puheille. Olisihan tämä jo loppunut, jos olisi loppuakseen, kun sitä tässä olen odotellut, että jos en anna mitään aihetta, en provosoi, enkä ole missään tekemisissä kenenkään hänen lähipiiriinsä kuuluvan kanssa, niin jossain vaiheessa loppuisi mutta ei. Tänään viimeksi käveli työpaikkani (myymälä) näyteikkunaa katselemassa ainakin 3 kertaa eri aikaan päivästä. Voi olla että useamminkin, mutta en koko ajan ollut näkemässä. Ihan hirveän ahdistavaa!

:( terveisiä vaan. Poliisille soitin joitakin päiviä sitten ja he olivat yhteydessä tähän naiseen. Menen nyt maanantaina laitokselle "todisteiden" kanssa. Sama meno on jatkunut ja esim. autoni ikkunassa on ollut törkeitä viestilappuja parina päivänä. Nimettömiä tietysti, eikä olla nähty kuka ne on tuonut. Ahdistaa!

Hyvä kun menit poliisille. Katoppa Youtubesta muutaman jaksoa tosielämän rikossarjaa Stalked, tuntunee tutulta. Amerikassa jo ajat sitten tehty stalkkaamisen kieltäviä lakeja, hyvä jos Suomessakin asiaan herätään viimein. Kyseessä vakava häiriö noilla ihmisillä jotka tuota tekee, pahimmillaan voivat vaikka tappaa. Tekee uhrin elämästä helvettiä ja rajoittaa ulkona liikkumista jne, kuten olet huomannut.

Yhteistyössä