H
Heline
Vieras
Noin vuoden olen saanut kärsiä eräästä naisesta, joka uskoo, että minulla ja hänen miehellään on suhde. Kaikki alkoi vuosi sitten, kun mies oli työasioissa työpaikallani. Menin lounaalle ja mies tuli vähän ajan päästä samaan ravintolaan ja koska istuin yksin, sanoin hänelle, että liity seuraan. Söimme lounaamme ja menimme töihimme. Nainen oli nähnyt meidän tulevan ravintolasta yhdessä. En voinut ensin uskoa, että tämmöisestä voisi joku noin seota, mutta mitkään selitykset eivät auttaneet. Ja tästä kaikesta on jo vuosi aikaa. Nainen seurailee minua yhä ja ajelee autolla taloni ohi monta kertaa päivässä. Haukkuu minua ympäriinsä ja yrittää mustamaalata. On paljon muutakin mitä on tehnyt ja ne on niin hulluja asioita, ettette uskoisi.
Kesällä hän soitteli minulle ja miehelleni ja saattoi laittaa monta kymmentä tekstiviestiä päivässä. Se loppui, kun sanoin, että menen seuraavasta viestistä tai puhelusta poliisille ja hän pelkää työpaikkansa puolesta kai. Mutta seuraaminen, haukkuminen ja vainoaminen ei lopu näköjään ikinä.
Ja en ole sen miehen kanssa sen jälkeen ollut tekemisissä, paitsi kahdesti puhelimitse, koskien juuri tätä vainoamista (nainen ei tiedä). Miehen mukaan nainen on sairaalloisen mustasukkainen ja hänkin on sitä mieltä, että naisella on mielenterveyssairaus. Mies on itsekin minusta outo, kun jaksaa naista. On heillä kyllä lapsikin, josta olen aika huolissani, koska nainen on hyvin väkivaltainen miestä kohtaan kuulemma.
Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?
Mikä sairaus tämä voisi olla?
Kesällä hän soitteli minulle ja miehelleni ja saattoi laittaa monta kymmentä tekstiviestiä päivässä. Se loppui, kun sanoin, että menen seuraavasta viestistä tai puhelusta poliisille ja hän pelkää työpaikkansa puolesta kai. Mutta seuraaminen, haukkuminen ja vainoaminen ei lopu näköjään ikinä.
Ja en ole sen miehen kanssa sen jälkeen ollut tekemisissä, paitsi kahdesti puhelimitse, koskien juuri tätä vainoamista (nainen ei tiedä). Miehen mukaan nainen on sairaalloisen mustasukkainen ja hänkin on sitä mieltä, että naisella on mielenterveyssairaus. Mies on itsekin minusta outo, kun jaksaa naista. On heillä kyllä lapsikin, josta olen aika huolissani, koska nainen on hyvin väkivaltainen miestä kohtaan kuulemma.
Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?
Mikä sairaus tämä voisi olla?