Kokemuksia North Ice -kuoripuvuista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tilasin sellaisen. Siinähän piti mainita pituus ja paino ja vyötärönympärys. Olen iso ihminen, joten toivoa sopii, että sieltä tulee sopiva puku =) Kokemuksia: onko tullut sopiva puku ja millainen puku on käytössä? Pitääkö vettä varmasti?

Ei pidä vettä kunnolla, on älyttömän hiostava ja kaikille passeli muodoton säkki. Tiedän joidenkin tykkäävän puvusta kovastikin. Itse olen hoikka (puku kokoa xs) ja silti se puku roikkui ikävästi. Työmatkapyöräilyssä se päästi veden läpi sateella. Matka töihin kestää mulla 20 min.

Ei kestä vettä ja on hiostava. En pidä laatukkaana. Ostin kun kehuttiin kovasti, mutta jouduin pettymään. Moni myös on pettynyt. Onhan ne nykyään ihan hienojaki, mutta en suosittele kellekkään enää.

mulla pitää kyllä moiteettomasti vettä, eikä hiostakkaan, varsinkin jos käyttää tuuletusvetoketjuja mutta se laatu muuten, huhhuh, yhden takin vaihtoivat kun vetoketjut irtosi ompeleista ja ihan sama vika tässä uusatussakin takissa.

Minuakin kiinnostaa, etenkin se kuinka hyvin se pitää vettä? Siis päästääkö se tosiaan jo 20 min aikana sateessa vedet läpi? Olisi kyllä houkuttelevaa tilata edullinen kuoripuku jota voisi käyttää sadeasuna koska normaalit tuulipuvut eivät pidä vettä. Itselläni työmatkaan menee 30 minuuttia joten kaatosateessa kastunee läpi? Onko muilla kokemuksia?

Mulla Erätukusta ostettu puku ja pitää vettä ihan tunnin lenkin ajan. On kyllä melko hiostava, myös housut siis. Mutta syksyllä tykkäsin, että oli sopiva kun fleece/villaa alle. Nyt keväällä ei vielä ole ollut "testikelejä". Reilu koko on minunkin, että ei yhtään tyköistuva malli. Käytän silti melkein päivittäin kun vaunulenkillä, helppo putsata ja tarpeeks taskuja.

Mulla Erätukusta ostettu puku ja pitää vettä ihan tunnin lenkin ajan. On kyllä melko hiostava, myös housut siis. Mutta syksyllä tykkäsin, että oli sopiva kun fleece/villaa alle. Nyt keväällä ei vielä ole ollut "testikelejä". Reilu koko on minunkin, että ei yhtään tyköistuva malli. Käytän silti melkein päivittäin kun vaunulenkillä, helppo putsata ja tarpeeks taskuja.

Pitääkö ihan rankkasateessakin tunnin ajan? Miten putsaat sen?

[QUOTE="vieras";23549832]Tilasin sellaisen. Siinähän piti mainita pituus ja paino ja vyötärönympärys. Olen iso ihminen, joten toivoa sopii, että sieltä tulee sopiva puku =) Kokemuksia: onko tullut sopiva puku ja millainen puku on käytössä? Pitääkö vettä varmasti?[/QUOTE]

Varmaan toimii perus hiekkalaatikkokäytössä, mutta esim. vaellukselle ei kannata missään nimessä laittaa: puku on raskas ja hiostava. Vettä kyllä pitää, ainakin hetken.

Kyllä sadetta pitää mutta en ole tunnin kaatosateessa kävellyt, kun ei pakko. Mutta ns. ulkoilukelissä/sateessa pitänyt. Suihkulla lahkeet putsannut kurasta, en siis aina pesukoneen kautta laittanut...Voi kai tätäkin settiä olla erilaisilla vesipilariarvoilla jne, ja en ole vaellukselle menossa, että oon ollu ihan tyytyväinen.

Kyllä sadetta pitää mutta en ole tunnin kaatosateessa kävellyt, kun ei pakko. Mutta ns. ulkoilukelissä/sateessa pitänyt. Suihkulla lahkeet putsannut kurasta, en siis aina pesukoneen kautta laittanut...Voi kai tätäkin settiä olla erilaisilla vesipilariarvoilla jne, ja en ole vaellukselle menossa, että oon ollu ihan tyytyväinen.

Nii minullakin tuo puoli tuntia on maksimi jonka tarvii pitää kaatosadetta. Eli siis lyhyemmän kaatosateen pitää? Siis onko ne housut sulla jalassa kun putsaat niitä? Eikö siis suihkulla laskemallakaan mene vesi läpi?

Housut henkarissa suihkussa. Viime syksynä ostin en mä vuosimallista tiedä...Sellaisia vesipalleroita jää asun pintaan sateella eikä mulla välivaatteet ole olleet kosteat tms, että tää mun kokemus, mut edelleenkään en kaatosateessa ole ulkoillut lenkillä.

muistakaa sitten kaikki jos pesette kuoripukuja koneessa, niin EI SAA lingota eikä tietty saa laittaa kuivausrumpuun. menee kankaan kalvot rikki jos linkoaa ja sit ei kyl enää pidä vettä

Yhteistyössä