kokemuksia kyksistä?

  • Viestiketjun aloittaja äitee80
  • Ensimmäinen viesti
äitee80
meille on toinen tulossa ja esikoisen synnytin kyksissä, mut en ollut yhtään yötä siellä synnytyosastolla, vaan koko ajan olin siella alemmalla osastolla, mikä on vastapäätä vastasyntyneitten tehoa. Siellä yövyin noin yli viikon, koska tyttö oli vasta päätä teholla 2 viikkoa.
Eli mulla ei ole minkäälaisia kokemuksia sieltä ylhäältä, et jospa nyt pääsisin pojan kaa sinne muutamaksi päiväksi ja sitte kotia. Onko minkälainen hoitohenkilökunta? alemmalla osa hoitajista olivat töykeitä ja niitten asenne oli tarkoitettu ihan jonnekin mualle kuin hoitoalalle.
rv 32+1

 
osa hoitajista on mukavia, mutta osa taas niitä jotka ei hoitoalalle sovellu! minua harmitti kun osa kätilöistä oli todella nuoria, ja monilla ei ole paljonkaan kokemusta esim imetyksestä! Nii sitä sitten yrttivät siellä opettaa! Onneksi seuraavan kerran on ite jo viisaampi!
 
Vivian-81
Niin sä oletkin varmaan ollut siellä naistentautien osastolla kun sun vauveli oli teholla.Ei tarvinnu ravata ylä aj alakerran välillä tuhatta kertaa päivässä =)
Mä en tiiä miks mie jouduin olemaan yläkerrassa kun silloin esikoinen oli syntymänsä jälkeen teholla 9 pv..kaipa siellä ei ole ollut tilaa.
Mutta siellä yläkerrassa ainakin tosi mukavat hoitajat ja yrittivät auttaa kaikessa.Ruokaa oli kyllä jatkuvasti..tuntui ettei muuta ehtinyt tekemään kun syömään :p
Kohtapuoleen olen sinne toista menossa tekemään,la 12.10
 
äitee80
no taijan nostaa tän jutun kun nyt se synnytys on ohite. Jouduin taas olemaan muutaman päivän siellä 3 kerroksen synnytysosastolla ja voin sanoa et onneksi kun poika syntyi niin pääsin sinne 6 kerroksen synnytysosastolle!
Alakerrassa oli nimittäin niin tympeetä olla, kun siellä tuntu kaikilla hoitajilla olevan burn outti, ei minkäänlaista asennetta työhön ja muutenkin oltiin "vain töissä". Poika syntyi, mut joutui olemaan teholla 3 pv ja voin sanoa et onneksi ne siirti mut yläkertaan sillä siellä oli niin mukava ja rento henkilökunta! siitä kiitos heille! :flower:
Opastivat ja olivat tosi mukavia ja ennenkaikkea kuuntelivat äitiä.

miten teillä muilla jotka ootte synnyttäneet kyssissä?

 
Une Femme
Kaksi kertaa olen Kys:ssa ollut synnyttämässä. Olen ollut monessa kerroksessa; hakemassa vauhtia synnytykseen sekä sitten synnytettyäni vauvan kanssa. Itselläni ainakin sellaisia kokemuksia, että jotkut kätilöt (joita kerkesi olla kahdessa synnytyksessä yht. 7) olivat todella töykeitä ja toiset taas oikein mukavia. Sama pätee muihin osastoihin. Joidenkin hoitajien kanssa sujui hyvin, toisten huonommin. Mieleeni jäi erityisesti molemmilta kerroilta sellainen vanhempi hoitaja, joka auttoi kun apua tarvitsin ja oli muutenkin sympaattinen.

En oikein osaa sanoa onko jollain osastolla mukavampaa kuin muilla. Itse olin synnytettyäni niin vauvan lumoissa, että kaikki muu meni vähän ohitse :whistle: Kummallakin kerralla viihdyin ihan hyvin, vaikka välillä olikin niitä tympeämpiä tapauksia...ainahan niille voi huomauttaa, jos jokin tuntuu pahalta. =)
 
synnytystä edeltävän yön olin kolmannen kerroksen osastolla ja siellä henk.kunta oli tosi tympeää!synnytyksen jälkeen pääsin onneksi kuudennen kerroksen osastolle ja siellä oli paljon inhimillisempi ja rennompi meininki.
 
myös kyssissä synnyt
Samaa voin sanoa myös et synnyttävien osastolla on tosi tympee henkilökunta ei minkäänlaista empatiaa tai muuta ole heillä. Oli joku poikkeus mutt sit kun pääsin synnyttäneiden eli siis sille "oikealle" osastolle vauvan kans siellä oli eri tahti. Tapasin ehkä pari tympeetä hoitsua muuten suht asiallista porukkaa.........
 

Yhteistyössä