Kokemuksia kuukupista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyselyikäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen käyttänyt jotain viitisen vuotta, on helppo käyttää, tyhjennän aamuisin, illalla töiden jälkeen ja ennen nukkumaanmenoa, runsaimpina päivinä kerran työpäivän aikana. Ei ole ohivuotoja. Huonoa puolta en ole keksinyt, hyvää on se, että voi unohtaa kuukautiset, nukkua alasti ja ei tarvii tamponien tai haisevien rättien kanssa puljata!

Mä tykkään hirveesti! Vaihtoväli riippuu ihan vuodon määrästä. On helppo käyttää ja eipä juurikaan oo ollut ohivuotoja, ainoostaan silloin jos kuppi on päässyt liian täydeksi.

Mua kiinnostaa toi kuppikans, mutta vaivaa se että onko siinä tulehduksen mahdollisuuksia kun se veri lilluu tunnista toiseen siä kupissa? Entä se että jos joutuu jossain yleisvessassa tyhjentään sen? Yök.

Olen käyttänyt reilun vuoden. Lunetten kuppi ja todella tyytyväinen olen. Ohivuotoja ei ole tullut, varuiksi pikkuhousun suojaa käytän joskus. Nopeasti opin laittamaan ja tyhjentämään. Tuo tyhjennytväli riippuu tietty vuodon määrästä (itsellä aamulla ja kahdesti päivällä ja sit ennen nukkumaan menoa, tuo toinen päivä tyhjennys on yleensä aika turha..).
Nyt kuppi vaan on kaapissa turhaan kun pillerit lopetti vuodot.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Mulla on runsaat kuukautiset.Imukykyisintä tampoonia saa pahimmillaan vaihtaa 2 tunnin välein.Mahtaisikohan kuukupissa riittää kokoa,vai tulisikohan ohivuotoa...

Esim. Lunettessa on tilavuus n. 30 ml kun imukykyisimmän tamponin imuteho on mitä, 15 ml? Että kaiken järjen mukaan puolta harvemmin voisi tyhjentää.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Mua kiinnostaa toi kuppikans, mutta vaivaa se että onko siinä tulehduksen mahdollisuuksia kun se veri lilluu tunnista toiseen siä kupissa? Entä se että jos joutuu jossain yleisvessassa tyhjentään sen? Yök.

Eihän se veri mitään tulehdusta aiheuta, muutenhan sulla olisi tulehdus päällä koko ajan. Eikä siihen vereen pääse sekaan mitään bakteereita kun se on siellä kupin sisällä. Eri asia on esim. siteet mitkä on kosketuksissa ilmaan, sun karvoitukseen, ihoon ja takapäähän.

Olen käyttänyt muutaman kuukauden.
Helppo käyttää.
Tyhjennän yleensä aamulla ja illalla.
Harvemmin ohivuotoja, pikkasen saattaa tihuuttaa jos ei ole kunnolla paikallaan.
Lunette on mullakin, kakkoskoko eli synnyttäneille.

Hyvää on se kun voi olla vapaasti, nukkua alasti, unohtaa kuukautiset.

Huonoa on se kun tosiaan unohtaa ne kuukautiset. Meinannu unohtua muutaman kerran tyhjentää kuppi :whistle:

Ja sehän on nyt ihan sama tyhjentääkö sen kotivessassa vai yleisessä vessassa, ei se kuppi siellä pöntössä ui. Otat pois, kippaat tyhjäksi, huuhtaiset hanan alla ja sujautat takaisin. Helppoa kuin mikä.

Vuoden verran olen käyttänyt. Alussa olin epävarma, satuin olemaan reissussa parina eka käyttökuukautena, nyt sujuu jo ihan hyvin. Vähän hankalaa/ei niin mukavaa on ollut se, jos on ollut sellaisessa yleisessä vessassa, jossa ei ole käsienpesuallasta kopissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Logotar:
Olen käyttänyt muutaman kuukauden.
Helppo käyttää.
Tyhjennän yleensä aamulla ja illalla.
Harvemmin ohivuotoja, pikkasen saattaa tihuuttaa jos ei ole kunnolla paikallaan.
Lunette on mullakin, kakkoskoko eli synnyttäneille.

Hyvää on se kun voi olla vapaasti, nukkua alasti, unohtaa kuukautiset.

Huonoa on se kun tosiaan unohtaa ne kuukautiset. Meinannu unohtua muutaman kerran tyhjentää kuppi :whistle:

Ja sehän on nyt ihan sama tyhjentääkö sen kotivessassa vai yleisessä vessassa, ei se kuppi siellä pöntössä ui. Otat pois, kippaat tyhjäksi, huuhtaiset hanan alla ja sujautat takaisin. Helppoa kuin mikä.

Siis mua ällöttää se, että kosken johonkin yleisvessan hanaan ja sitten samoilla sormilla söhrään sen sisääni. Yöks.

Yhteistyössä