Kokemuksia Karibialta??

Onko kukaan ollut lomailemassa Karibialla? Missä olit ja mitä pidit? Olen ensi vuonna lähdössä sinne päin ja erityisesti kiinnostaa Curacao ja Bonaire, mutta muistakin saarista kaikki mielipiteet ovat tervetulleita.
 
Mummy
Oltiin häämatkalla karibian risteilyllä. Olihan se mukava matka. Mukanamme matkasi myös silloin 3,5 kk ikäinen esikoisemme. Jamaica jäi erityisesti mieleen, ystävällisiä rentoja ihmisiä ja varsin omalaatuinen tutustuminen bob marleyn kotipaikkaan. Haiti oli aika mitäänsanomaton, mutta laivasta rantauduttiinkin laivayhtiön omaan tarkasti rajattuun lomakohteeseen eli oikea haiti jäi näkemättä. Meksikon cozumel oli viehättävä pikku saari, jonka kiersimme autolla, upeat rannat.
 

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2005 klo 13:00 kaktus kirjoitti:
Onko kukaan ollut lomailemassa Karibialla? Missä olit ja mitä pidit? Olen ensi vuonna lähdössä sinne päin ja erityisesti kiinnostaa Curacao ja Bonaire, mutta muistakin saarista kaikki mielipiteet ovat tervetulleita.
Aivan ihanalta kuulostaa suunnitelmasi!!!! *haaveilee*
Olen ollut vain Haitin saarella Dominikaanisessa tasavallassa turistikohteessa. Maisemat olivat upeita ja meri sininen, merenque soi. (häämatka) mutta osuimme sadekausiaikaan paikalle (marraskuussa) ja joka ikinen päivä satoi rankasti ja ilman kosteus oli välillä aivan kamalaa. Pikkupyykkiä ei meinannut saada millään kuivaksi. Sitten täytyy sanoa, että meitä ahdisti etenkin aluksi kauppiaitten röyhkeys, jo hotellin portilla oltiin odottamassa valtavalla joukolla turisteja.. hiustenletitystä, mandariineja, lippalakkeja jne. Opimme vasta toisella viikolla sanomaan älyttömän tylysti NOU :/

Missään en ole syönyt niin mahtavan hyviä banaaneja ja papaijoita, kuin dominikaanisessa tasavallassa, slurps!!

Muistaakseni tutkiessani karibiaa kiinnostuksen vuoksi, käsittääkseni Curacao ja Bonaire olivat aivan eri kaliiberia, kuin Dominikaaninen tasavalta, mutta ainakin Malediiveihin verrattuna, Dominikaaniset jäi kirkkaasti jälkeen Malediivien kauneudesta, raikkaudesta ja merenalaisen elämän vilkkaudesta :heart:

Millaiselle matkalle aiotte, risteilylle vai omatoimiselle matkalle?
 
chinagirl
Pista vaikka yksityisviestia niin vastailen. Tuo Karibia on tuttakin tutumpi, silla miehen tyokenttana on esim nuo risteilylaivat. MOnella risteilylla ollaan oltu. MUtta nykyisin otetaan vaan lento jonnekin esim. pitkaksi viikonlopuksi.
 
Olen ollut Martiniquella opiskelemassa/lomailemassa ja pidin kovasti paikasta. Kylä, jossa asuin, oli ihana ja sopivan rauhallinen. Ranskan kielen taito on varmasti suositeltavaa, jos Martiniquelle on menossa. Ilmankosteus oli tosiaan korkea, kuten joku jo mainitsikin. Mitkään vaatteet eivät kuivuneet ilman kuivausrumpua. Ja ajankohta oli minulla siis tammikuu.
 
äippä-73
Curacaolla oltiin vuonna 2003 kolmisen viikkoa.Mentiin omatoimisesti Amsterdamin kautta ja lennettiin KLM:n koneella sinne. Paikkahan on kaunis ja varsinkin vedenalainen maailma, MUTTA aivan sika kallista on KAIKKI. Esim.pizza ja juoma maksoi noin 15 ekeä, samoin ei sieltä kyllä tullut mitään kotituomisia osteltua samoisen syyn takia. Paikallista väkeä oli todella vaikea nähdä, sillä saari on Hollantilaisten veroparatiisi, samoin Amerikkalaiset ,todellakin liostoristeilijät pysähtyvät päiväksi satamaan, jolloin kaupat suljetaan muilta, jotta rouvat pääsevät asioimaan rauhassa. En menisi uudelleen, mutta kannttaa mennä Bonaireen, joka oli PALJON mukavampi saari; pienempi ja ihmiset mahtavia, ja ennenkaikkea hinnat kohdallaan. Jamaicallakin ollaan käyty, mutta siitä on jo niin kauan, että paikka on varmasti valtavasti muuttunut. Siellä oltiin vuonna 1992.
 
matkahullu
Kuubassa olin noin vuosi sitten ja oikein hyvä reissu: ensin viikko Havannassa ja sitten viikko ranta-kohteessa (Varadero)

+ ainutlaatuinen ilmapiiri ja yhteiskuntajärjestelmä
+ 50-60-luvun "henki" ja autot erityisesti Havannassa
+ihmiset ystävällisiä
+hyvä ilmasto ja rannat, rantakohteissa voi tehdä monenlaista
+ mielenkiintoisia retkikohteita
+suht edullista
+musiikki ja salsa

- ruoka aika yksipuolista paitsi hotellissa (riisi,pavut,possu, kana,kala)
-rantakohde yksinään ei anna todellista Kuuba-fiilistä
 
heissuli!
Oltiin mieheni kanssa häämatkalla saint Martinin saarella. Oli aivan ihan paikka, varsinki se ranskan omistuksessa olava puoli....hollannin omistuksessa oleva puoli oli aika "jenkkilä". Mutta snorklaus oli upeeta varsinkin... älyttömästi pieniä, kirkkanvärisä kaloja ja muutamia liian isojakin tuli eteen, että meinas henki lähteä- hui!
Upeat rannat, herkullista safkaa (tosin ei mitään kovin halpaa) ja upeat maisemat!
 
Ihan hyvä idea olin itse talvet karibialla noin 5 vuoden ajan töissä yksityisissä purjeveneissá joten hotelli kokemusta ei ole laisinkaan. Kaikki saarien puokamat ja lahdet ovat tuttuja virgen island-venezuelan väliltä, kun olimme malkein aina jossain ankkurissa. Barbuda on ihana ja samoiten Los Roques ja onhan niitá muitakin ja paljon
 

Yhteistyössä