Kokemuksia hormonilaastarista/renkaasta?!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mie

Aktiivinen jäsen
13.06.2004
1 955
2
36
Kertokaa äidit kokemuksia laastarista ja renkaasta. Ihan hepreaa mulle! Olen kolmen lapsen äiti ja kahdesti on ollut kuparikierukka. Molemmilla kerroilla olen tuntenut kierukan aina välillä ja kärsin jatkuvista päänsäryistä. Loppuivat melkein heti poiston jälkeen. Nyt kolmannen lapsen jälkeen en oikein tiedä mitä käyttää. Kortsut ei kiinnosta eikä keskeyttelyt. Ei kyllä hormoonihiireksi muuttuminenkaan... :p

Mäkin sain neuvolasta juuri esitteitä laastarista ja renkaasta, kokemuksia kuulisin mielelläni.. pillereitä kun en tahtoisi enää näin "vanhoilla" päivillä syödä, kapselista en tykännyt jatkuvien vuotojen takia, kierukasta en oikein tiedä, kortsuja ei jaksaisi aina käyttää....eikä vielä uskalla noita putkiakaan katkoa jos kuitenkin vielä iltatähteä joskus tehtäisiin... =)

Että kokemuksia pliiiiiiiiiiiiis B)

miulla oli rengas ja se valitettavasti ei toiminut miulla vaikka loistava keksintö onkin. ei tarvinnu muistaa muuta ku ottaa välil pois ja pitää tauko ja sit taas 3 viikoksi. menkat oli niukat ja tuli aina säännöllisesti. valitettavasti haittojakin oli. paikat kuivu ja seksin jälkeen kirveli aina inhottavasti, lisäksi seksihalut hupeni huomattavasti myös senkin takia kun ei kestänyt sitä kirvelyä. lopetin sitten kokonaan kun aiheutti minulle ripulia.
nyt miulla on piikki ja ihan hyvin on toiminut, vähän on tullut vuotoa ja pää sekoaa aina silloin tällöin mutta jos ei aiheuta ripulia ja vuodot loppuu, kyllä jatkan piikin ottamista.

Kokeilin laastaria 3 kk:n satsin. Ehkäisy toimi ok, mutta laastareista en muuten tykännyt. Paikat mihin laastarin sai laittaa oli sellaiset, että esim. uikkareissa ja topeissa sai katsoa, että mistä se laastari kurkistaa milloinkin. Lisäksi se tahtoi loppuviikosta (yksi laastari siis viikossa) aina reunoista lähteä irtoamaan, joten olo oli hieman epävarma. Tarttui reunoista vaatteisiin ja ainakin minulla jätti hiukan kutiavia punaisia näppyjä. Laastari on melko isokokoinen n. 4 cm x 4 cm, eli näkyy iholta hyvin.

Mulla oli ennen raskautta toi rengas ja mä tykkäsin ...
Ei tarvinnu muistaa joka ilta pillereitä tai sitten katsoo missä laastari kurkistaa...
Mulle ei noi pillerit sopinutkaan mutta toi rengas sopi, välillä yhdynnässä tuli kurkistamaan mutta sen vai törkkäs takasi.
Mä suosittelen mutta kannattaa totta kai miettiä itse...

laastari ihan ok, menkat tuli ajoissa, mutta kuukauden käytön jälkeen huomasin olevani laastarin liimalle allerginen, joten jätin sen väliin sitten, ja nyt on ehkäisypiikki menossa.

Yhteistyössä