Kokemuksia datafloora kukkavälityspalvelusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hautajaisiin menossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hautajaisiin menossa

Vieras
Onko kellään kokemusta dataflooran kukkien välityspalvelusta? Tai mitenkä kan nattaisi järjestää kukkalaite kun hautajaiset 500km päässä omalta kotipaikkakunnalta. Kertokaahan kokemuksia? Tilaanko kukat esim tuon datafloora välityspalvelun kautta vai soittamalla vainajan kotipaikkakunnan hautaustoimistoon ja pyydän heitä tekemään kukkalaitteen pelkän puhelinsoiton perusteella? Tuntuu vähän turhan pitkältä matkalta alkaa kuljettamaan sitä kukkalaitetta kotoa asti, joudumme kuitenkin yhden yön olemaan matkalla. Mikähän olisi fiksuin tapa? Mitenkä olette muut toimineet vastaavassa tilanteessa?

Itse varmaan soittaisin siihen hautaustoimistoon joka hoitaa vainajan kuletuksen yms. vievät sitten kappeliin valmiiksi, ihan hyvin sellaisen voi tilata puhelimitse, kertoo vaan mitä tahtoo siihen. Ei taitais kukat säilyä hyvä tuollaista matkaa.

Minä olen tilannut interfloran kautta yksiin pyöreisiin syntymäpäivä juhliin (60v.) kun oli toisella paikkakunnalla ja itse en millään päässyt kyseiselle paikkakunnalle.
Juhlat vietettiin vielä erillisessä julapaikassa.
Ihan netistä tein tilauksen ja laitoin klo ajan jolloin kukat piti sinne toimittaa ja juyhlapaikan laitoin siihen osoitteeksi. Oman puh.numeron jos jotain kysyttävää, lisätietoihin.
Ei soittaneet ja kukat oli menneet perille ja julakalu kiitteli kovasti jälkikäteen joten kai tuo sitten oli sellainen kuin tilasin ja perille näemmä meni vaikka kotiosoitteeseen sitä ei vietykään :)

[QUOTE="harmaana";30406693]Minä olen tilannut interfloran kautta yksiin pyöreisiin syntymäpäivä juhliin (60v.) kun oli toisella paikkakunnalla ja itse en millään päässyt kyseiselle paikkakunnalle.
Juhlat vietettiin vielä erillisessä julapaikassa.
Ihan netistä tein tilauksen ja laitoin klo ajan jolloin kukat piti sinne toimittaa ja juyhlapaikan laitoin siihen osoitteeksi. Oman puh.numeron jos jotain kysyttävää, lisätietoihin.
Ei soittaneet ja kukat oli menneet perille ja julakalu kiitteli kovasti jälkikäteen joten kai tuo sitten oli sellainen kuin tilasin ja perille näemmä meni vaikka kotiosoitteeseen sitä ei vietykään :)[/QUOTE]

Ei kannattais nähtävästi päänsäryssä kirjoittaa mitään :/ Toivottavasti saatte selvän.

Halvin tapa on sopia jonkun paikkakunnalla olevan sukulaisen kanssa, että hän tilaa samalla kuin omansa. Suurin osa suvusta hankki kukat siten viime kerralla ja ne odottivat valmiina kappelissa.

Toinen on sitten soittaa johonkin paikkakunnan kukkakauppaan ja sopia sitä kautta, väri ja hinta lähinnä. Jos jotain tiettyä kukkaa haluat, niin se voi tulla hyvinkin kalliiksi, jos ei satun olemaan sen kukan sesonki. Ja selvittää miten hakeminen onnistuu tai toimittavatko paikalle. Kalleimmat kukat on tulleet juuri hautaustoimiston kautta hankittuna puhelimitse. Ensimmäisiin hautajaisiin, joihin piti itse hankkia, tuli tuota kautta hankittua.

Noista nettijutuista ei ole niin kokemusta, kun pääasiassa nuo hautajaiskokemukset on sen verran pitkän ajan takaa ja noissa viimeisissä sitten oli itsestään selvää hoitaa ne tilaukset yhdessä sisarusten kanssa. Yksi vaihtoehto on sitten googletella kyseisen paikkakunnan kukkakauppoja, jos sieltä vaikka löytyisi kuvat, mitä tilata.

Kotoa jos lähtee kuljettamaan, niin ne kukkalaitteet vievät yllättävän paljon tilaa.

Yhteistyössä