Kokemuksia alle kouluikäisen päiväleiristä

  • Viestiketjun aloittaja huoli
  • Ensimmäinen viesti
huoli
Meidän ensi syksyn ekaluokkalainen (6v) on menossa ensi viikolla päiväleirille. Nyt mietityttää että pärjääkö se siellä vieraiden ihmisten kanssa :(

Kokemuksia kaipaan, koska pelkään että olen tehnyt virheen ilmoittaessani noin pienen sinne.
 
"vieras"
meillä päin on ollut joka kesä tapana, että päivökerholaiset menvät päiväleirille, no se ei ole kestänyt kun 6 tuntia, mutta meiän tyttö oli 3v kun meni ekan kerran tälle leirille...
 
"vieras"
Eikös se ole aika sama juttu kuin päiväkodissa viettää sen 8h? Ekana päikkypäivänä et tunne ketään. Ainahan voit hakea sen lapsen pois, jos se ei siellä viihdy... Itse olin 6-vuotiaana päiväkodin yökoulussakin. :D
 
Saraldo
Jos hän pärjäsi eskarissa, hän varmasti pärjää päiväleirilläkin. Sieltähän tullaan iltapäivällä kotiin, joten ei tarvitse edes olla yötä poissa. Mun tuleva koululainen viettää kesän päiväkodissa, jossa ei varmaankaan ole aina tuttuja aikuisia läsnä. Ja hei, meneehän se eskarilainen syksyllä kouluun, jossa on taas vieraita ihmisiä :). Jos hän ei muuten ole mikään äidin helmoissa roikkuja, niin en näe mitään syytä miksei pärjäisi :).
 
Pärjää se ap =) Paljon kivaa tekemistä eikä siel olla edes yötä. Mulla on kokemusta lastenleireistä ja noilla päiväleireilläkin lapset viihtyneet. Itte oot ny vaan lapsen edessä positiivisella asenteella.
 
"aapee"
En tietenkään ole huoltani näyttänyt lapselle, tuli vaan niin haikea olo kun juteltiin ennen nukkumaanmenoa. Kyseli että olenko siellä katsomassa, ja kun kuuli etten ole, niin kyseli että mitä jos hän loukkaa. Kyseessä siis urheiluleiri.
 
[QUOTE="aapee";26390070]En tietenkään ole huoltani näyttänyt lapselle, tuli vaan niin haikea olo kun juteltiin ennen nukkumaanmenoa. Kyseli että olenko siellä katsomassa, ja kun kuuli etten ole, niin kyseli että mitä jos hän loukkaa. Kyseessä siis urheiluleiri.[/QUOTE]

Onhan sielä päteviä ja asiansaosaavia ohjaajia jotka huolehtivat. Päiväleiri on lapsellekin hyvä tapa opetella sitä että ollaan vieraiden kanssa ja uusissakin tilanteissa. Koulu on edessä ja uusia ihmisiä sielläkin ja uusia tilanteita. Eskari ei kuitenkaan ole vauva enää vaan ottamassa taas uutta askelta eteenpäin kasvamisessa.
 
Meillä on tyttö (tuleva ekaluokkalainen ) menossa yhden yön leirille myös ensi viikolla. Kovasti on odotellut leiriä. Olisi jo viime kesänä halunnut mennä, kun isosisarukset menivät... Muutimme loppuvuodesta uudelle paikkakunnalle. Tyttö tuntee täältä vain omassa eskariryhmässä olleet. Ei tiedetä meneekö kukaan tuttu tuonne leirille. Silti uskon tytön hyvin pärjäävän siellä. Se on tarkoitettu eskarista ja ekaluokalta päässeille.
 
Ite oon ollut ohjaajana useammalla pienten lasten päiväleirillä sekä myös useilla eri järjestäjien isompien lasten leireillä ja kyllä pienten leireihin panostetaan eniten sekä henkilökunnan koulutuksen että myös määrän puolesta. Ja usein ne aratkin on päivän kuluessa jo innostuneet ja olleet mukana. Ja leirillähän ei koskaan ketään pakoteta mihinkään vaan touhu pidetään kaikille mukavana ja hauskana. Uskon että lapsi viihtyy ja jos ei niin sitten voi perua jos siltä tuntuu :)
 

Yhteistyössä