M
miettijä
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Alkuperäinen kirjoittaja miettijä:Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Alkuperäinen kirjoittaja miettijä:Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Ainoa koira josta mulla on oikeesti ollu isoja ongelmia oli mun yks sijoitus narttu ja asia lopulta puitiin oikeudessa sen jälkeen ku nartun täysveli oli sen astunu tästä ei imotettu mulle ja koira oli laiha ku luuranko ku lopulta poliisin kanssa sen sain haettu ja eläinlääkäri leikkas pennut mitkä tietysti lopetettiin ja tää sijoituskoti oli sitä mieltä että mä olin täys kusipää että silleen.
No siis eka eläinlääkäri leikkas pennut ja sit lopetti?
Mikäs järki tuossa nyt oli...????![]()
Luitko myös kohdan jossa kirjotin että ko. nartun täysveli on sen astunu?
Löysitkö järjen asiaan.
Niin ja koira olis kuollu synnytykseen, koska oli niin pirun huonossa kunnossa ite.
No sowhat, vaikka täysveli olisi astunut? Ehkä kasvattaja pelkäsit mitä kaikkea sairauksia sieltä olisikaan putkahtanut? JOs linjat on terveet, ei pitäisi kamalan epäilyttäviä sairauksia puhjeta. Ja hermoihin toi sukusiitoshan ei liity mitenkään, paitsi toki pahentaa hermoheikkoutta jo sitä on jo geeneissä. Eli kasvattajan näkökulmasta mieletön riski, koska silloin olisi tullut ilmi paremmin ne sairaudet mitä linja kantaakaan....
Mutta toi vika lauseesi olisikin ihan ok syy miksi leikata narttu. Mutta eikö leikkaus ollut vielä isompi riski?
Vaikka mä teinki linjasiitoksia niin kukaan täyspäinen ei linjaa sisaruksilla se vaan on pirun tyhmää supistaa geenipoolia.
Mun kasvatit on kyl ollu kaikki terveitä kaikkien perinnöllisten sairauksienkin osalta, et ei oikeen nyt uponnu toi syytös muhun.
Kyllä se keisarinleikkaus oli huomattavasti pienenpi riski ku se et koiran olis edes annettu yrittää synnytää itse. Tämä oli myös eläinlääkärin mielipide.
Sä saat toki olla mitä mieltä tykkäät tästäkin asiasta.
Ai tästäkin asiasta.. Mielestäni en ole keskusteluun muuten osallistunut.. =)
Mutta siis eikö keisarinleikatun nartunkin pennut pysty silti pelastamaan? PItikö niitä pentuja silti tappaa? Olisi leikannut munat ja kohdut pois niiltä pennuilta myöhemmin.