B
Borkku
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:Alkuperäinen kirjoittaja sipsi:Narsissi: Molemmat esittämäni asiat olit kyllä ymmärtänyt ihan täysin väärin-kaiketi sitten esitin asian ihan todella epäselvästi...![]()
Voi olla että minä käsitin väärin asiat![]()
Kiitos siis selvennyksestä!
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:Alkuperäinen kirjoittaja narsissi:Mutta sitten taasen jos on pakko saada kirjoitettua tuo ehto sinne sopimukseen, niin miksei siitä voi tehdä pätevää pudottamalla hieman pois koiran kauppahinnasta? (ja kirjaamalla se syykin tietenkin sinne sopimukseen).
No mä käsittäisin ton sit taas niin päin et koska mä kasvattajana haluan kantaa vastuun myymästäni koirasta, multa vaaditaan vielä et mä maksan siitä ostajalle hinnan alennuksella ja sehän nyt menee jotenki mun ajatuksissa kyl mettään ja pahasti.
Mutta (entisenä?) kasvattajana sun pitäisi ymmärtää ja tietää, että tuo ehto ei ole pätevä jos oikeuteen sillä mennään.
Jos taasen pudotat vaikkapa esimerkiksi sen 50? tai 100? siitä koiran hinnasta ja jätät itsellesi etuosto-oikeuden, niin silloin sinä olet lain mukaan vahvoilla.
Mutta jos raha on niin tärkeää, ettei voi tehdä yhtään myönnytyksiä, niin silloin mennään kyllä pahasti yli.
Miksi vaaditte, muttette anna?
Kaikkien kannalta asiat olisivat selkeämpiä, jos sitä hintaa pudotetaan ehtoja lisättäessä.
Ja jos ei millään raaski pudottaa sitä lisäehdon mukaista summaa siitä sopimuksesta, niin olisiko siinä mitään ideaa, että nostaa kaikkien pentujen hintoja sen 100? ylemmäs ja sen jälkeen pystyy helposti "pudottamaan" sen 100? kauppahinnasta pois![]()
Vaatii pientä venkoilua, mutta jos ei yhtään suostu enää joustamaan, niin onhan tuokin yksi vaihtoehto.
Ja tämä kaikki siis hyvässä hengessä keskusteltuna.![]()
mä olen muutamassa oikeudenkäynnissä ollu mukana joissa sitä on käyty ton ehdon osalta ja niissä kyllä se vaikutti ja kasvattajat osti koirat takasin.
Tää on asia mistä tällä palstalla on usemapaankin kertaa puhuttu ja noi on kuitenki asioita jotka käsitellään siellä oikeudessa sit ellei muu auta ja siellähän tuomio saattaa olla toinenki en mä sitä kiellä, mut onks siinä jotain järkeä pistää nimi sopimukseen jota ei hyväksy eikä aio sen kaikkia kohtia noudattaa.
Eli monethan noista riidoista just kääntyy sen kasvattajan puolelle koska se ostaja on jo kirjottaessa nimeään sopimukseen huijannut kasvattajaa.