Alkuperäinen kirjoittaja mä:
minä haluaisin keskikokoisen seurakoiran, mies taas haluaa hirvi tai seisovanlintukoiran.... mutta kun minä en tahdo metsästyskoiraa... Haluaisin koiran jonka kanssa voi harrastaa tokoa ym..... me ei tunnuta pääsevän mihinkään yhteisymmärrykseen koirarotu asiassa... ja mies kun ei halua mitään pitkäkarvasta turilasta..... siis apua
Meillä on norjan harmaa hirvikoira, mikä otettiin alun perin hirvikoiraksi. Vuosikkaana sille kuitenkin sattu vahinko metsässä (sai sorkkaa hirveltä) ja sen koommin ei koira lähteny auton viereltä metsään.
Pidettiin yksi syksy sitä rokulissa , ja vuosi sitten syksyllä kokeiltiin, että josko nyt alkais toimimaan. Ei edistystä, oli palloillu vaan metsäautotiellä 5-7 metrin säteellä miehestä, eikä elettäkään, että lähtisd itsenäiseen haukkuun. Noh, meillä kun on periaate, että eläin kun otetaan, niin se hoidetaan myös loppuun asti, ja päätettiin, että tämä harmaa saa jäädä meille kotikoiraksi.
Ja ihanampaa, persoonallisempaa ja hyväntahtoisempaa koiraa saa hakea! Tämä yksilö on tosi sosiaalinen ja paras mahdollinen lenkkikaveri! :heart:
Toki koirissakin on yksilö-eroja, ja valitettavasti metsästyskoirat on ns. yhden miehen koiria, mutta sitäkään ei voi yleistää. Tämä uros norjan harmaa tykkää enemmän lapsista kuin meidän narttu-cockeri!!
Että elä ihan tyrmää metsästyskoiriakaan laskuista...