koiranpentuja!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niksu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Niksu

Jäsen
20.04.2004
278
0
16
meillekin näyttäisi olevan tulossa maaliskuussa koiranpentuja =) sekarotuisia muttaa niiiiiiiin toivottuja!ihana päästä hoitamaan pikku karvaturreja,kunhan löytäisivät hyvät kodit!

onnittelut uusien pentujen johdosta!!!!! :flower:
mitä rotuja vanhemmista löytyy?
kannatan sitte tarkkaavaisuutta niitten uusien kotien ettimisessä. en halua olla mitenkään "kelju" tai muuten pelotella, mutta tässä koirien kanssa touhutessa on joutunu huomaamaan noi ihmisten ikävätkin puolet. jos koiralla ei ole kovinkaan paljon hintaa, niin ottajia on vaikka kuinka paljon!!!! haastattele erittäin tarkkaan uudet omistajat ja jos mahdollista vie pennut itse heille, niin näet elinympäristön mihin pentusi pääsevät, koska kaikki eivät ole sitä mitä sanovat..... :'(
MUTTA onnea paljon uusien pupsien johdosta!!!! ja toivottavasti kaikki menee hyvin. :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:

olen huomannu saman että noita huijareita löytyy täältä koirapuolelta,ikävä kyllä :( aion ottaa tarkkaan selville mihin kotiin pentu otetaan ja hintaa tulee olemaan jonkin verran sekarotuiseks.aion myös tehdä pennuista osto paperit johon minulle tulee etuosto oikeus jos koirasta joutuu joskus luopumaan.emä on rottweiler/saksanpaimenkoira sekotus ja isä lapinporokoira.molemmat äärettömän hyväluontoisia!harrastavat kodit pitäisi löytää =)

mun yks tuttu anto viime kesänä ilmaseks sekarotusia koiranpentuja ja se sano, et hirveesti tuli puheluita, yks oli kuulemma semmonen, et tyyppi sano puhelimessa et mä otan ne kaikki johon tää myyjä kysy et mitäs sä niillä kaikilla teet? nii tää ostaja tuumas, et no koulutan.... sitte ne olis pitäny pakata pahvilaatikkoo ja laittaa junaan ja osote päälle, et me haetaan ne sieltä ja sieltä asemalta :o
tyyppi jäi kokonaan ilman koiraa sitte.... ja näitä vastaavia on paljon. mä oon ite pyrkiny viemään pennun uuteen kotiin tai ainakin käymään siellä jossain vaiheessa vähän katsastamassa tilannetta. tietysti jos pentuja on paljon ja osa lähtee kauaskin, niin on aika mahdotonta viedä tai käydä sitte mut mahdollisuuksien mukaan. ja ainakin soitellen pitää yhteyttä.... koiranpennut on niiiinnnn ihania, mäkin oon katellu ens kesäks urosta tolle meijän nartulle...

mikä koira teillä on?täytyy olla tarkkana noissa myynti hommissa ja tosiaan jos on asiallisen matkan päässä ostaja ni viedä perille asti.on ne ihania mutta on niissä hommaakin =)

sileäkarvasia kettuterrierejä (4 kpl tällä hetkellä). mulla on kaks pentuetta ollu ja molemmilla kerroilla on käyny niin, et ku pennut on ollu neljäviikkosia, ni oon sanonu, et en anna näistä yhtään pois ja sitte ku ne on ollu luovutusikäsiä niin oon ollu onnellinen kun oon saanu ne pois :o ;)
hommaa on joo kyllä siinä seittemässä viikossa. ei niitten kans helpolla pääse. ;)

Ihana sekotus tulossa!Meillä on sakemanni tällä hetkellä(ja pyrri),ja kunhan aika on sopiva niin tulee varmaan kolmaski...Ja nuo kolme rotua on ehdokaslistalla! :wave: Voi kun sais mieheltä luvan ottaa nyt jo pennun...Varmaan saman tien soittasin teille :whistle:

meistäkin niistä pennuista tulee kivoja kun nuo rodut täydentää kivasti toisiaan ettei ole kauheaa koko eroa ja jonkin verran ovat samannäkösiä,porokoiralla kun on niin nätti naama ku olla ja voi,pilkut silmien yläpuolella niin ku rotikallakin!toivon mukaan ei jää emä nyt sit tyhjäksi,monta kertaa on kyllä astutus onnistunut.syntyyvät sit siellä maaliskuun lopulla =) ja sehän se on pääasia että vanhemmat ovat hyväluontosia!pennut ainakin kasvaa lasten kaa normaaleissa perheoloissa :heart:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2005 klo 16:21 niksu kirjoitti:
meistäkin niistä pennuista tulee kivoja kun nuo rodut täydentää kivasti toisiaan ettei ole kauheaa koko eroa ja jonkin verran ovat samannäkösiä,porokoiralla kun on niin nätti naama ku olla ja voi,pilkut silmien yläpuolella niin ku rotikallakin!toivon mukaan ei jää emä nyt sit tyhjäksi,monta kertaa on kyllä astutus onnistunut.syntyyvät sit siellä maaliskuun lopulla =) ja sehän se on pääasia että vanhemmat ovat hyväluontosia!pennut ainakin kasvaa lasten kaa normaaleissa perheoloissa :heart:

Siis ihanko te tarkotuksella teetätte pentuja sekarotusella? Saako udella, miksi?

ihan tarkoituksella.tulee oikein kivoja kotikoiria,toi rottweiler/saksanpaimen on melko suosittu yhdistelmä.ovat vähän halvempia kuka kotikoiran haluaa.ja vanhemmat hyvä luontosia.tää on meidän eka pentue ja niin kauan odotettu =) ja harrastaahan niiden kaa voi samalla tavalla paitsi niitä näyttelyjä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.01.2005 klo 13:09 niksu kirjoitti:
ihan tarkoituksella.tulee oikein kivoja kotikoiria,toi rottweiler/saksanpaimen on melko suosittu yhdistelmä.ovat vähän halvempia kuka kotikoiran haluaa.ja vanhemmat hyvä luontosia.tää on meidän eka pentue ja niin kauan odotettu =) ja harrastaahan niiden kaa voi samalla tavalla paitsi niitä näyttelyjä.

No ihan samalla tavalla ei voi harrastaa, kun arvokisoihin sekarotuisilla ei voi osallistua. Muutenkaan en ymmärrä, miks niin monet sanoo, että kotikoiraksi välttää myös sekarotuinen :o Mulla ei oo sinällään mitään seropeja vastaan, mutta sitä en ymmärrä, miks niitä ihan tarkotuksella pennutetaan. Ihan varmasti riittä paljon ottajia esim. yhdistelmille joissa on rotikkaa, sakemannia tai dobberia, mutta miks ei saman tien otta puhdas rotusta? Totuushan kuitenkin on, että kun koiran saa halvemmalla, niin sen ottamista ei välttämättä niin tarkkaan mietitä ja koiratarhat on pullollaan kaltoin kohdeltuja ja hylättyjä sekarotuisia :'(

tää tulee olemaan meidän eka ja viimenen seropi pentue.parille pennulle on jo paikka tiedossa ja heillä on aiemminkin ollut seropi ja samalla tavalla se seropikin lenkkeilee ja on maatilalla pihakoirana ja lasten kaverina!meidänkin seuraava pentue tulee olemaan puhdasrotuinen.en kuitenkaan itse lähtis pennuttamaan mitään metsästyskoira risteytyksiä,päätyvät melko varmasti loppujen lopuksi pihan perälle narun nokkaan.ja nykyään kun jätetään heitteille myös tosi paljon puhdasrotuisiakin :ashamed: ja eikai tässä nyt mitään vikaakaan ole kun kerran ollaan asiaan paneuduttu ja valmiita käyttämään aikaa kodinetsintään!minun rakkauteni koiraan ei riipu siitä onko koira minkä rotuinen =) joten eiköhän ala tämä asia olemaan loppuun käsitelty ja turhaan minä täällä kantaani puolustelen kellekään enää kun näyt asiasta tekevän "härkäsen"!ja minun suositukseni sinulle onkin että älä nyt vaan sit "sorru" koskaan seropiin tai ylipäätänsä mihinkään koiraan!kiitos niille jotka ymmärsivät tarkoitukseni ja ihastelivat yhdistelmää :flower:

meillä on aina ollu sekarotunen koira ja tulee aina olemaan...
vielä en oo törmänny jauhopäiseen sekarotuseen puhtaisiin kyllä...

ja tuo meidän tämänhetkinen vanutettava kynnysmatto on sakemanni-leonberg-mustaterrieri, aivan yli ihana jössikkä.

onnea pennuista... :flower: =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2005 klo 16:32 niksu kirjoitti:
tää tulee olemaan meidän eka ja viimenen seropi pentue.parille pennulle on jo paikka tiedossa ja heillä on aiemminkin ollut seropi ja samalla tavalla se seropikin lenkkeilee ja on maatilalla pihakoirana ja lasten kaverina!meidänkin seuraava pentue tulee olemaan puhdasrotuinen.en kuitenkaan itse lähtis pennuttamaan mitään metsästyskoira risteytyksiä,päätyvät melko varmasti loppujen lopuksi pihan perälle narun nokkaan.ja nykyään kun jätetään heitteille myös tosi paljon puhdasrotuisiakin :ashamed: ja eikai tässä nyt mitään vikaakaan ole kun kerran ollaan asiaan paneuduttu ja valmiita käyttämään aikaa kodinetsintään!minun rakkauteni koiraan ei riipu siitä onko koira minkä rotuinen =) joten eiköhän ala tämä asia olemaan loppuun käsitelty ja turhaan minä täällä kantaani puolustelen kellekään enää kun näyt asiasta tekevän "härkäsen"!ja minun suositukseni sinulle onkin että älä nyt vaan sit "sorru" koskaan seropiin tai ylipäätänsä mihinkään koiraan!kiitos niille jotka ymmärsivät tarkoitukseni ja ihastelivat yhdistelmää :flower:

Ja minä kun ihan luulin, että keskustelupalstalla saa esittää myös eriävän mielipiteen, jos sellaisen sattuu omaamaan. Kuten sanoin, mulla ei sinällään oo mitään sekarotuisia vastaan, en vaan ymmärrä, että niitä tarkoituksella teetetään. Itse voisin ottaa aikuisen hylätyn seropin, mutta pentua en koskaan ottas varsinkaan tuntemattomalta ihmiselta. Siinnä kun ei ole mitään takeita pennun vanhempien terveydentilasta ja "hyvinvoinnista". Esim. Keltainen Pörssi on pullollaan näitä dobberi-rotikka-sakemanni yhdistelmiä ja osa niistä teetetään ihan rahastustarkoituksessa. Narttuja astutetaan jo ensimmäisestä juoksusta ja peräkkäisistä juoksuista. Ja tuskinpa monellekaan näiden sakayhdistelmien koirille tehdään niitä tervesytutkimuksia, jotka niilta pennutukseen vaadittais.

Ja lopuksi: Minä kyllä olen jo "sortunut" moneenkiin koiraan ja tulen "sortumaan" jatkossakin ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.01.2005 klo 20:15 Pymppy kirjoitti:
meillä on aina ollu sekarotunen koira ja tulee aina olemaan...
vielä en oo törmänny jauhopäiseen sekarotuseen puhtaisiin kyllä...

ja tuo meidän tämänhetkinen vanutettava kynnysmatto on sakemanni-leonberg-mustaterrieri, aivan yli ihana jössikkä.

onnea pennuista... :flower: =)

Minä kyllä olen törmännyt juuri tuollaisten kyseenalaisten coctailien ongelmiin. Risteytetään muutama kovapäinen ja aktiivinen rotu ajattelematta niiden omistajilleen asettamia vaatimuksia.

Valitettavasti nuo "ongelmaseropit" joutuvatkin usein nopsaan piikille tai narun jatkeeksi pihan perälle.

Itsessään seropeja vastaan minulla ei ole mitään ja voin sen jossain määrin hyväksyä yhden pentueen kohdalla, JOS varmat kodit ovat jo tiedossa.

Sen sijaan puheet seropien paremmasta terveydestä ovat täyttä potastaa. Jos risteytetään rotuja joilla on rotukohtaisia perinnöllisiä sairauksia, mikä tekisi niiden jälkeläisistä sen terveempiä tai tervepäisempiä. Tervepäisyys kun yleensä on vaikutusta sieltä remmin toisesta päästä :\|

itse korostaisin kaikkien rotujen ja seropien kohdalla terveyttä ja äärettömän hyvää luonnetta!tarkotuksena on tosiaan toivon mukaan jatkossa pennuttaa toista narttuamme joka on puhdas rotuinen...mutta saa nyt nähdä...ei ne seropit todellakaan ole terveempiä etenkään jos vanhemmilla on mahdollisesti perinnöllisiä sairauksia tai suurempi riski sellaisiin...ja toi on ihan totta että ihmiset itse osaavat kyllä koiransa pilata!ja en tiedä oletteko huomanneet millasta pentutehtailua pienemmillä coctail koirilla pyöritetään,kauheeta :'( mutta pyrkikäämme kaikki vähentämään eläinten kärsimystä ja tekemään osamme niiden hyvinvoinnin puolesta =)

Yhteistyössä