Miten oppia pitämään itsestään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Meitsi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Meitsi"

Vieras
Kertokaa nyt hyvät immeiset, miten ihminen oppii tykkäämään itestään? Mulla on jo monta vuotta ollut kauhee kriisi itsestäni, lähinnä ulkonäön takia. Elän hyvää elämää muuten, 1,5v lapsi ja toinen on nyt tulossa rv32, ihana koti ja mies, työpaikka jne jne. Asia, joka on pielessä, on oma peilikuva. Inhoan itsessäni melkein kaikkea, vähiten tällä hetkellä masun sisällä kasvavaa vauvaa. Tiedän, ettei raskausaikana saisi miettiä tällaisia saatikka laihduttaa, mutta ajatukseni pyörivät tyytymättömyyden ympärillä lähes jatkuvasti. En saata katsoa peiliin muulloin kuin meikatessa, vaatteita on kaapit pullollaan, mutta ei ne mahu päälle, koska olin n.30kg laihempi silloin ku ne ostin. Ärsyttää!! Kova on urakka kunhan vauva syntyy. Siihen tuo vielä omat haasteensa se, etten pidä liikunnasta. En tiedä johtuuko se ylipainosta vai mistä, mutta en ole koskaan saanut liikunnasta sitä nk. hyvän olon tunnetta. Tällä hetkellä hyvän olon tunnetta ei tule kyllä mistään muustakaan, ku ajatukset pyörii ulkonäössä ja kaikki melkein mitä teen tuo huonon omantunnon, jos se vaikka sattuu olemaan sellainen juttu, mikä ei edistä ulkonäköä. Tunnen melkein häpeää liikkuessani ihmisten ilmoilla! Välillä on sellainen tunne, että pitää pyytää anteeksi kavereiltakin, että sori ku oon tän ja tän näkönen jne jne. Neuvolassa mua I-N-H-O-T-T-A-A nousta vaa'alle, verenpaineenmittaus aiheuttaa ylimääräistä painetta, koska joka kertaa saa jännittää, että pysyykö se mansetti käsivarren ympärillä vai ei jne jne. Aivan turhia juttuja, mutta miten päästä noista eroon ja miten kääntää ajatusta eri suuntaan? Ja ennen kaikkea miten saada karistettua nämä kilot sitten synnytyksen jälkeen... huoh... ulkonäkökeskeistä jorinaa, mutta siihenhän tämä nykymaailma niin sanotusti pakottaa. En silti syytä mediaa yms tästä, vaan ihan oma moka ja syy, ku on päästänyt itsensä lihomaan.

Ihmeellistä, ettet ole saanu vastauksia, onhan tää naisille aika yleistä tai sit tää on "liian" yleistä ettei kukaan ole vaivautunu vastaamaan :)

En nyt tosta tekstistä löytäny, onko miehesi asiasta mitään maininnu ja tykkääkö liikkua kanssasi. Joskus te naiset stressaatte vähän liikaa ulkonäöstänne. Oisko helpointa vaan kattella siihen peiliin ja todeta: " Sieltähän kattelee aika pirun hyvännäkönen nainen mua"?

Mä tein listan siitä, mitkä asiat saisi mun elämän paremmaksi. Silloin 6 v sitten listaan tuli 10 asiaa, joista 8 on nyt toteutunut/lähellä toteutusta. Laihtuminen oli niistä yksi. Ja kyllä, olen tyytyväisempi elämääni nyt ja sitä kautta onnellisempi. Suosittelen.

Karju, mies ei ole millään lailla maininnut/kommentoinut ulkonäköäni, siis negatiivisesti. Kyllä hän on ihan samaa mieltä kanssani siitä, että kiloja voisi karistaa, mutta ei tämä näytä vaikuttavan hänen elämäänsä mitenkään. Juu, helpompaahan se olisi peiliin katsoessa todeta, kuten sanoit, mutta se ei ole mahdollista.

Ilmeisesti tosiaan aiheena sellainen, josta joku tekee aloituksen joka päivä. Kiitos kuitenkin kummallekkin kommentoijalle. Tuo listan tekeminen kuulostaa kyllä hyvältä! =)

Yhteistyössä