koirankarvat

Kamalaa miten mua koiran omistajana ärsyttää koiran karvat!
Meillä oli vauvan ristiäiset viikonloppuna ja koirilta oli pääsy kielletty asuinkerrokseen sen jälkeen kun paikat oli siivottu siihen asti kun juhlat oli juhlittu. Asustivat kellarikeroksen takkahuoneessa tuon ajan ja pihassa pääsivät meuhkaamaan aina kun joku sattui olla siinä niitä vahtimassa.

Vuorokauden ajan kotona oli ihanan siistiä! ei karvatuppoja nurkissa eikä hiekka ja kura rahissut lattoilla. Minä oikein nautin paljain varpain kävelystä parketilla. Toista se on nyt taas kun hurttimukset pyörii jaloissa. Ällöttää, muuta ei ehtis tehdä kuin imuria ja moppia heiluttaa. Nuorempana en voinut ymmärtää äitini koirankarva valitusta, mutta nyt kun itsellä on lapsia, huomaan olevani melkein yhtä ahdistunut koiran karvoista ja siitä hiekkamäärästä, minkä koirat sisälle kantaa.

En millään jaksaisi siivota joka päivä! Sillä tavalla en ole siivousintoinen, vaikka siisteydestä pitäisinkin...

No, koirista en kuitenkaan akrvojen takia aio luopua, joten sopeuduttava on. Tai sitten muututtava siivousintoilijaksi
 
jopelix
olen itse kasvattanut dalmatiankoiria. monet ihmiset kysyivät lähes ensikysymyksenä usein , että lähteekö paljon karvaa????
vastaukseni oli aina sama, jos karvat on ongelma, niin silloin ollaan ihan väärää lemmikkiä hankkimassa.
itselläni on ollut ystäviä jotka jaksoivat kommentoida ainaisista dallun karvoista mutta olempa saanut heidätkin koulutettua siihen, että jos häiritsee, niin sitten ei voi meille tulla, koska koirat ja nykyisin myös kissa, kuuluvat minun perheeseeni ja perheenjäsenillä on kotonaan oikeuksia, kuten karvastelu.
toki meillä imuroidaan jokatoinen päivä mutta tiedät varmaan että vaikka niitä lattioita ja mattoja hinkkaa kuinka, niin ei sieltä kaikkea pois saa koskaan.
joten relaa vähän, koira ei karvoilleen mitään voi, ne kuuluu koiraperheeseen. ja koira antaa niin paljon muuta ihanaa että se on loppu viimex pikku juttu. meidän puolivuotias tyttö rakastaa näitä eläimiä jo nyt.
 
mammuu
meidän koirasta lähtee jatkuvasti karvaa, oli sitten kesä tai talvi, joka päivä harjaan lattian, sekä kerran viikossa imuroin. kuraa ei hirveesti noin pienestä koirasta tule, mutta karvoja senkin edestä :headwall: aijemmin karvanlähtö oli ongelmallisempaa, kun poikamme oli ryömimis iässä, joten kokoajan sai putsata pojan naamaa ja suuta karvoista, sekä lelut on toinen johon karvat tarttuvat, tuntuu että leluissa on joku ihme megneetti joka vetää kaikki karvat niihin.

kyllä olen tullut siihen tulokseen, että seuraava koira joka meille tulee, on joko villakoira tai jokin muu josta ei lähde karvaa =) mutta siihen menee vielä aikaa, ei tuo koiramme ole kuin vasta 3,5v.
 
Juu, sivutuotteena sitä karvaa todellakin löytyy sieltä sun täältä...Noista kahdesta corgin pötkylästä ja kissastakin ihan kiitettävästi :D

Ei anneta kuitenkaan pikkuasioiden häiritä, ne plussat kun kuitenkin peittoaa karvarumban kuus-nolla. Imuroida saa lähestulkoon joka päivä, sittenkin viimeistään seuraavana aamuna kurkistelee villakoiria sohvan ja nojatuolien alta. Siihen on yksi helpotus, aurinkoisina aamuina helpottaa kummasti kun laittaa sälekaihtimet kiinni :whistle:

No, lemmikkien kanssa elämä vaan on sitä siivousrumbaakin, etenkin taas kurakelien saapuessa. Talvella taas helpottaa. Nekin koirat jotka eivät irtokarvoja tiputa, pölyttävät kuitenkin samaan malliin- ja kuraavat- ja teettävät enemmän työtä turkin kanssa, ellei sitä sitten ajella ihan lyhyeksi.

Meillä taas itse turkin hoito on erittäin helppoa, vaikka sitä karvaa muuten kämpästä löytyykin. Siinäkin on eroa koirien välillä, meillä tuo veteraani karvaa huomattavasti enemmän, toinen tuskin lainkaan. Kissan karvat ne vasta mukavia onkin :p

No, kaikesta huolimatta kovasti jo haaveillaan kolmannesta koirasta, jonkin sortin hulluutta varmaan....mutta kun niitä plussia on selvästi enemmän kuin miinuksia :)

Mainittakoon vielä että meillä lapset ovat olleet aina erittäin terveitä, moniin ikätovereihinsa verrattuna. Osa kiitos kuulunee lemmikeille?
 
Supris
Minä en todellakaan ymmärrä sitä yleistystä, jota koiraihmiset tekevät, että on suurinpiirtein huono koiranomistaja, jos karvat haittaavat ja vaivaavat. Minä tunnen olevani yhtä hyvä koiran omistaja kuin muutkin ja tykkään kovasti meidän koirasta, mutta ne karvat on niiiiin inhottavia. Imuroin päivittäin, joskus useammankin kerran päivässä ja harjaan tarraharjalla sohvaa ja sängynpeitettä. Koiralta on pääsy kielletty sohvalle ja sänkyyn, mutta kun ne karvat ilman mukana leviää joka paikkaan.

Vaikka inhoan koirankarvoja EI KUKAAN VOI TULLA SANOMAAN MINULLE, ETTÄ OLEN HANKKINUT AIVAN VÄÄRÄN LEMMIKIN. Sellainen loukkaa, koska Susu on minulle juuri se oikea lemmikki.
 
Lukatinos
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2005 klo 14:03 Supris kirjoitti:
Minä en todellakaan ymmärrä sitä yleistystä, jota koiraihmiset tekevät, että on suurinpiirtein huono koiranomistaja, jos karvat haittaavat ja vaivaavat. Minä tunnen olevani yhtä hyvä koiran omistaja kuin muutkin ja tykkään kovasti meidän koirasta, mutta ne karvat on niiiiin inhottavia. Imuroin päivittäin, joskus useammankin kerran päivässä ja harjaan tarraharjalla sohvaa ja sängynpeitettä. Koiralta on pääsy kielletty sohvalle ja sänkyyn, mutta kun ne karvat ilman mukana leviää joka paikkaan.

Vaikka inhoan koirankarvoja EI KUKAAN VOI TULLA SANOMAAN MINULLE, ETTÄ OLEN HANKKINUT AIVAN VÄÄRÄN LEMMIKIN. Sellainen loukkaa, koska Susu on minulle juuri se oikea lemmikki.

MINÄKIN VIHAAN koirankarvoja sekä kissankarvoja ja siivoan pakonomaisesti lähes koko ajan ,koska harvat yms häiritsee.

Silti rakastan jokaista lemmikkiäni ,vaikka ne "sotkevat" kodin ja varmasti olen kanssa yhtä hyvä elukoitteni omistaja kuin muutkin!

:saint:

 
minä myös inhoan karvoja. ja rakastan koiraamme. siivoan niitä karvoja aina ja aina ja aina.

Toisinaan hävettää, jos kylään tulee koirattomia ihmisiä ja meillä lattiat lainehtii karvoista. silloin on turha yrittää sanoa, että imuroin aamulla...

Hauskaa on, että lapset ovat oppineet näihin karvoihin, ja tyynesti putsaavat lattialle pudonneelta leivältään enimmät karvat ennen kuin jatkavat leivän syöntiä. =)

 
Sae
Meillä karvaa tiputtelee 9 eläintä. Ja karvan lisäksi saa siivota heinää, papanoita, pellettejä, oksennuksia, kakkaraitoja, hiekanmurusia, raksun jämiä, kuivuneita lihanpaloja, kynnenkuoria, vesikupin roiskeita, hiekkaa, kuraa, nenänjälkiä ikkunoista... Välillä tuntuu, että vieraita häiritsee "sotku" paljon enemmän kuin meitä itseämme. ;) Imurointi ym siivous täytyy tehdä päivittäin (joskus parikin kertaa) ja silti roskaa pyörii jaloissa. En valita, itse olen eläimet hankkinut ja ottaessa olen tiennyt minkä määrän sotkua ne tuovat mukanaan. Ja myös iloa. :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 17:25 Sae kirjoitti:
Meillä karvaa tiputtelee 9 eläintä. Ja karvan lisäksi saa siivota heinää, papanoita, pellettejä, oksennuksia, kakkaraitoja, hiekanmurusia, raksun jämiä, kuivuneita lihanpaloja, kynnenkuoria, vesikupin roiskeita, hiekkaa, kuraa, nenänjälkiä ikkunoista... Välillä tuntuu, että vieraita häiritsee "sotku" paljon enemmän kuin meitä itseämme. ;) Imurointi ym siivous täytyy tehdä päivittäin (joskus parikin kertaa) ja silti roskaa pyörii jaloissa. En valita, itse olen eläimet hankkinut ja ottaessa olen tiennyt minkä määrän sotkua ne tuovat mukanaan. Ja myös iloa. :heart:
Niinpä niin, lemmikkien tuoma ilo korvaa aiheutuneen työmäärän :heart: ja todistettuahan on niiden tuoma muu hyöty:lemmikin silittäminen laskee todistettavasti mm. verenpainetta ;) Tuskin kukaan niitä irtokarvoja rakastaa, mutta eipä niille mitään voi...
 
Tiuhti-77
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2005 klo 14:03 Supris kirjoitti:
Minä en todellakaan ymmärrä sitä yleistystä, jota koiraihmiset tekevät, että on suurinpiirtein huono koiranomistaja, jos karvat haittaavat ja vaivaavat. Minä tunnen olevani yhtä hyvä koiran omistaja kuin muutkin ja tykkään kovasti meidän koirasta, mutta ne karvat on niiiiin inhottavia. Imuroin päivittäin, joskus useammankin kerran päivässä ja harjaan tarraharjalla sohvaa ja sängynpeitettä. Koiralta on pääsy kielletty sohvalle ja sänkyyn, mutta kun ne karvat ilman mukana leviää joka paikkaan.

Vaikka inhoan koirankarvoja EI KUKAAN VOI TULLA SANOMAAN MINULLE, ETTÄ OLEN HANKKINUT AIVAN VÄÄRÄN LEMMIKIN. Sellainen loukkaa, koska Susu on minulle juuri se oikea lemmikki.
NO TOTTA HITOSSA koirien karvoista SAA ja PITÄÄ valittaa jos siltä tuntuu :eek: :eek:

Todellakin jos tänne koira palstalle (oli se sitten missä vain se koirapalsta) niin AINA saa haukut ja parjaukset MISTÄ vain!!


Miu kaveril on 5 koiraa, 3 kissaa ja 2 pupua ja hää ainaski valittaa koko ajan ja imuroi 2 kertaa päiväs j a silti on elukoiden onnellinen omistaja =) =)


MITÄ väliä jos ihmiset valittaa koiriensa karvoista onhan täällä nyt HErranen aika vähän paljon muutakin asiaa josta voi valittaa kun koirien karvojen valittamisen valittamista :LOL: :LOL:

MIul on ihana koira ja valitan jos on valittamisen aihetta :D voi teitä hassuja
 
Tiuhti-77
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2005 klo 17:25 Sae kirjoitti:
Meillä karvaa tiputtelee 9 eläintä. Ja karvan lisäksi saa siivota heinää, papanoita, pellettejä, oksennuksia, kakkaraitoja, hiekanmurusia, raksun jämiä, kuivuneita lihanpaloja, kynnenkuoria, vesikupin roiskeita, hiekkaa, kuraa, nenänjälkiä ikkunoista... Välillä tuntuu, että vieraita häiritsee "sotku" paljon enemmän kuin meitä itseämme. ;) Imurointi ym siivous täytyy tehdä päivittäin (joskus parikin kertaa) ja silti roskaa pyörii jaloissa. En valita, itse olen eläimet hankkinut ja ottaessa olen tiennyt minkä määrän sotkua ne tuovat mukanaan. Ja myös iloa. :heart:
Kylsieki kuule joku päivät perkeitä huutelet ko sotkuja siivoot :LOL: :LOL:

Ja saahan sitä valittaa :p :p
 
Me " poistettiin" karvaongelma tässä keväällä! Siis ajoimme koiralta karvat pois lehmän karvanleikkuukoneella! Sille jäi semmonen ohut untuvainen alusvilla! meijän vanhus oli todella innoissaan uudesta kesä kampauksestaan! Nyt on kasvanut jo uusi hieno turkki takaisin, eikä karvoja lähde nyt syksyllä ollenkaan!
Ensi keväänä medän pipsa saa taas uuden kampauksen! ;)
 
Leopardigekko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 15:19 karvatonkoira kirjoitti:
Me " poistettiin" karvaongelma tässä keväällä! Siis ajoimme koiralta karvat pois lehmän karvanleikkuukoneella! Sille jäi semmonen ohut untuvainen alusvilla! meijän vanhus oli todella innoissaan uudesta kesä kampauksestaan! Nyt on kasvanut jo uusi hieno turkki takaisin, eikä karvoja lähde nyt syksyllä ollenkaan!
Ensi keväänä medän pipsa saa taas uuden kampauksen! ;)
minkä rotuinen? mäkin olen monesti miettinyt, että jos leikkaisi tuon koiran kaljuksi, mutta taitaisi koira saada muikeat naurut sen jälkeen lenkillä :D koira on siis chipperke.
 
Mä ainakin inhoon koirankarvoja ja oon hysteerinen siivooja...Imuroin joka ikinen päivä!Rottiksestakin lähtee karvanvaihtoaikaan älyttömästi karvaa...Koitan pitää mökin siistinä senkin takia ettei lapsi pyörisi lattialla ollessaan koirankarvoissa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 19:06 Leopardigekko kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 15:19 karvatonkoira kirjoitti:
Me " poistettiin" karvaongelma tässä keväällä! Siis ajoimme koiralta karvat pois lehmän karvanleikkuukoneella! Sille jäi semmonen ohut untuvainen alusvilla! meijän vanhus oli todella innoissaan uudesta kesä kampauksestaan! Nyt on kasvanut jo uusi hieno turkki takaisin, eikä karvoja lähde nyt syksyllä ollenkaan!
Ensi keväänä medän pipsa saa taas uuden kampauksen! ;)
minkä rotuinen? mäkin olen monesti miettinyt, että jos leikkaisi tuon koiran kaljuksi, mutta taitaisi koira saada muikeat naurut sen jälkeen lenkillä :D koira on siis chipperke.
meillä on ihan sekarotuinen koiruli on pystykorvaa, karhukoiraa ja hirvikoiraa eli periaatteessa sillä on aika lyhyt turkki mutta alusvillaa kyllä riittää! Parissa viikossa karva kasvoi jo niin ettei kukaan enää nauranut sille! monet ihasteli, että ompa ihan jonkun hienon rotukoiran näköinen!
 
Leopardigekko
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 21:33 karvatonkoira kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 19:06 Leopardigekko kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 15:19 karvatonkoira kirjoitti:
Me " poistettiin" karvaongelma tässä keväällä! Siis ajoimme koiralta karvat pois lehmän karvanleikkuukoneella! Sille jäi semmonen ohut untuvainen alusvilla! meijän vanhus oli todella innoissaan uudesta kesä kampauksestaan! Nyt on kasvanut jo uusi hieno turkki takaisin, eikä karvoja lähde nyt syksyllä ollenkaan!
Ensi keväänä medän pipsa saa taas uuden kampauksen! ;)
minkä rotuinen? mäkin olen monesti miettinyt, että jos leikkaisi tuon koiran kaljuksi, mutta taitaisi koira saada muikeat naurut sen jälkeen lenkillä :D koira on siis chipperke.
meillä on ihan sekarotuinen koiruli on pystykorvaa, karhukoiraa ja hirvikoiraa eli periaatteessa sillä on aika lyhyt turkki mutta alusvillaa kyllä riittää! Parissa viikossa karva kasvoi jo niin ettei kukaan enää nauranut sille! monet ihasteli, että ompa ihan jonkun hienon rotukoiran näköinen!
ok, no josko sitä ensikesänä uskaltaisi leikata kaljuksi, tai jättäisi sellaisen pienen sängen, niin ei ainakaan kovin herättäisi huomiota :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 22:38 Leopardigekko kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 21:33 karvatonkoira kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 19:06 Leopardigekko kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.08.2005 klo 15:19 karvatonkoira kirjoitti:
Me " poistettiin" karvaongelma tässä keväällä! Siis ajoimme koiralta karvat pois lehmän karvanleikkuukoneella! Sille jäi semmonen ohut untuvainen alusvilla! meijän vanhus oli todella innoissaan uudesta kesä kampauksestaan! Nyt on kasvanut jo uusi hieno turkki takaisin, eikä karvoja lähde nyt syksyllä ollenkaan!
Ensi keväänä medän pipsa saa taas uuden kampauksen! ;)
minkä rotuinen? mäkin olen monesti miettinyt, että jos leikkaisi tuon koiran kaljuksi, mutta taitaisi koira saada muikeat naurut sen jälkeen lenkillä :D koira on siis chipperke.
meillä on ihan sekarotuinen koiruli on pystykorvaa, karhukoiraa ja hirvikoiraa eli periaatteessa sillä on aika lyhyt turkki mutta alusvillaa kyllä riittää! Parissa viikossa karva kasvoi jo niin ettei kukaan enää nauranut sille! monet ihasteli, että ompa ihan jonkun hienon rotukoiran näköinen!
ok, no josko sitä ensikesänä uskaltaisi leikata kaljuksi, tai jättäisi sellaisen pienen sängen, niin ei ainakaan kovin herättäisi huomiota :D
Juu, kannattaa jättää ainakin pieni sänki, koska koirankin iho palaa auringossa, ellei ole mitään suojana. Ja toisekseen varsinkin pitkä ja ilmava karva pitää koiran olon kesällä viileämpänä =)
 

Yhteistyössä