Koirani puri toista koiraa tapellessa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitäs nyt?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mitäs nyt?

Vieras
Elikkäs tilanne oli seuraava. Olin kävelyllä koirani kanssa. Pidin koiraani vierelläni hihnassa risteykseen saapuessamme. Yhtäkkiä edessämme seisoi koira, jonka kanssa oma koirani ei tule toimeen. Tämä koira oli myös kiinni mutta pitkällä omistajastaan flexin varassa.

Oma koirani meni nätisti ohi eikä piitannu toisesta koirasta. Tämä toinen koira alkoi räkyttää ja kiskoa koirani suuntaan. Jatkoimme vain matkaa, mutta tämä toinen koira edelleen jatkoi uhoamista. Tämän koiran omistaja käveli oman koiransa ohi flexin varassa, mutta hänen koiransa oli edelleen meidän tuntumassa huutamassa.

Kun olimme ohittaneet koiran ja se jatkoi vaan uhoamista , oma koirani meni myös uhoamaan ja heille tuli noin sekunnin kontakti (tappelu) jossa ilmeisesti oma koirani ehti puraista tätä toista korvaan tai sitten haava tuli ihan vahingossa hampaiden lonksutuksesta. Nyppäsin heti omani pois ja samoin yritti se toinenkin omistaja, joskin vaikeammin kuin oli noin 4 metrin päässä flexin varassa.

Naureskelimme hieman, etteivät ne taida oikein tulla toimeen vieläkään ja jatkoimme kotiin omiin suuntiimme. Seuraavana päivänä oli tätä toista koiraa käytetty eläinlääkärillä ku korvassa oli vekki, joka piti tikata ja he toivat laskun meille ja uhkasivat rikosilmoituksella, jos ei makseta.

Mitä olette mieltä, ollaanko velvollisia maksamaan, kun kuitenkin tämän toisen koiran omistaja antoi omansa ärhennellä pitkän flexin varassa meidän koiralle vielä senkin jälkeen kun olimme ohittaneet heidät?

Ikävä kyllä 99%:sti vika on siellä flexin toisessa päässä eikä suinkaan koirassa. En kyllä suosiolla ite maksais, vähän vastaavaan tilanteeseen jouduttiin mutta onneks ei tälle toiselle osapuolelle tullut mitään. Onko silminnäkijöitä?

Niin kaks piippunen juttu.. sul oli koira kuitenki tiukemmin kytkettynä, et vikaa oli kyl siinä toisessaki koirassa tai lähinnä sen omistajassa, mitä jos ehottasit et laitetaan puoleksi!

En maksaisi, mutta nuo on tuollaisia tilanteita, joissa voi kumpi tahansa valehdella mitä tahansa, jos ei ole todistajia. Periaatteessa ei ole mitään todisteita, että kyseessä on sinun koirasi. Tämän flexi -koiran omistajakin voi väittää vaikka, että sinun koirasi ole flexissä tai jopa irti.

kunnon kusipäiltä kuulostaa muutenkin,kun uhkaavat rikosilmoituksella. itte eivät osaa ulkoiluttaa piskiään, niin oma moga. ehkä joudutte korvaamaan, mutta en mäkään ihan suosiolla lähtis mitään maksamaan. asianajajaa sitten kehiin jossei muuta.

itekki ajattelin tätä puoliks maksamista, mut he tuskin tyytyvät siihen...

Tässä on vielä vaikeaa se, ettei ole niitä silminnäkijöitä, toisen koiran asiaa hoitaa tämän lenkillä olleen naisen mies, eikä itse lenkittäjä siis ja lisäks tää nainen oli miehellensä sanonut, että heidän koira oli ollut koko ajan ihan vierellä, mikä ei pidä paikkaansa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En maksaisi, mutta nuo on tuollaisia tilanteita, joissa voi kumpi tahansa valehdella mitä tahansa, jos ei ole todistajia. Periaatteessa ei ole mitään todisteita, että kyseessä on sinun koirasi. Tämän flexi -koiran omistajakin voi väittää vaikka, että sinun koirasi ole flexissä tai jopa irti.

toi oli ihan hyvä pointti. mä en kyllä maksais siis edelleenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tässä on vielä vaikeaa se, ettei ole niitä silminnäkijöitä, toisen koiran asiaa hoitaa tämän lenkillä olleen naisen mies, eikä itse lenkittäjä siis ja lisäks tää nainen oli miehellensä sanonut, että heidän koira oli ollut koko ajan ihan vierellä, mikä ei pidä paikkaansa...

ehota ainaki ja sano et ei se rikosilmoituksen tekeminen muuta kuin vaikeuttaa asioita!

Aivan ovat valehdelleet eli sinäkin voit sanoa vaikka että ei ole edes ollut lenkillä. Inhottavaa todella, mutta tuollainen uhkailu saa kyllä meikäläiset puolustautuun. Kyllä varmaankin jättäisin laskun huomioitamatta. MItään todisteita ei ole.

Ette ole mielestäni velvollisia maksamaan yhtään mitään. Sinun koirasi oli asianmukaisesti kytkettynä, etkä tehnyt mitään väärää - vaikka et tietysti pitänyt tarpeeksi välimatkaa toiseen koiraan. Koita jatkossa toimia niin, jotta koirasi ei tarvitse alkaa puolustaa itseään. Koirasi kiittää siitä. :)

Mun koira oli kyllä kans flexissä, mutta stopattuna ihan tiukimmilleen, eli noin metrin päässä musta eli siis lyhyemmällä kuin tavallinen remmi!

Kävi kyllä mielessä koko asian kieltäminenkin, kun kerran tälle linjalle lähdettiin...

En jaksaisi lähteä "tappelemaan" asiasta ja uhraamaan siihen voimia ja mielenrauhaa. Maksaisin siitä, että hoitaisn asian pois päiväjärjestyksestä. Maksaisin siis tästä syystä ja unohtaisin asian mahdollisimman nopeasti.

Meidän koirat ei ole koskaan tulleet toimeen keskenään ja molemmat osapuolet tiedetään se. Mun koira ei oikeestaan piittaa tästä toisesta, joka aina räkyttää meille ku tullaan vastaan. Luulis, että sen toisen koiran omistaja olis sitä suuremmalla syyllä pitänyt koiransa lähellään, mutta ei. Antoi uhitella meille, vaikka siis tiesi, ettei ne tule toimeen...

Meillä kävi vähän vastaavan lainen tilanne sukulaisten koirankans. Ja mä en alkanu korvaan mitään syystä että heidän koira tuli meidän pihalle ja pääsi heidän pojalta karkuun. Ja nuo koirat ei kans todellakaan tule toimeen keskenään. Meidän koira on fyysisesti paljon isompi ja voimakkaampi.
Tilanne oli seuraava. Mä olin lasten ja oman koiran kans meidän pihalla. Koiramme oli irti ja kun huomasin et sukulaispoika on heidän koiransa kans liikkeellä niin otin oman koiran kiinni että he pääsevät ohi meidän pihasta. No tämä sukulaisen koira riuhtaskin yhtäkki itsensä irti taluttajan otteesta ja syöksy suoraan meidän koiran kimppuun.Ja meidän koira puras jalasta tätä toista koiraa niin et siihen tuli kans haava.
Tämän sukulais perheen mielestä meidän koira olis pitäny lopettaa heti ja pitivät koiraamme suoranaisena petona.
Ja eräästä syystä meidän koira ei voi sietää sitä perhettä ollenkaan. Kun näkee heidän lapset niin on tosi arvaamaton. Ja se on heidän ihan omaa syytä-

Mun koira oli kyllä kans flexissä, mutta stopattuna ihan tiukimmilleen, eli noin metrin päässä musta eli siis lyhyemmällä kuin tavallinen remmi!

Kävi kyllä mielessä koko asian kieltäminenkin, kun kerran tälle linjalle lähdettiin...

Mä ehkä kieltäisin koko jutun juuri sen vuoksi, ettei koiran omistajat ymmärrä tehneensä väärin eivätkä ota itse yhtään vastuuta tilanteesta.

Juu, ei kuulu maksaa.

Mä varmaan pyytäisin miestä hoitamaan asian kun olen niin huono valehtelemaan. Sanokaa vain puhelimessa että "eei olla oltu siellä päinkään" tai vastaavaa. Milläs ne sen todistaa?

Kiukuttaa sekin, ettei tää nainen ite voi tulla hoitaan tätä asiaa vaan pistää miehensä asialle. Sit kun yritin sille selittää, että tää juttuhan nyt oli ihan puhtaasti inhottava tapaus ja vahinko kaikin puolin, niin se vaan totes, ettei normaali korvien välistä kunnossa oleva koira pure toista koiraa missään tappelutilanteessakaan. Vai niin...

Yhteistyössä