Koiran ulkoilut? Ja muuta pohdintaa koiran hankinnasta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuhoon tuomittu idea?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuhoon tuomittu idea?

Vieras
Ollaan jo pidempään koiran hankkimista mietitty, molemmat ollaan miehen kanssa koiraperheessä kasvettu ja kyllä tästä se koira on jo pidempään puuttunut laumasta.

Tarkoituksena hankkia koira lenkkikaveriksi ja sohvalle paijattavaksi, sekä etenkin perheenjäseneksi. Pienehkö n. 30-40cm korkea.

Ainoa jarru on aamut jolloin menemme miehen kanssa molemmat aamuvuoroon, n. joka kolmas viikko siis.

Vaihtoehdot:
1. Koira aamulla omalle pihalle vapaaksi (aidattu ISO piha) kun mies herää n. klo 5.45 ulkona saapi olla niin kauan kuin tahtoo vapaasti, minä lähden lapsia pk viemään klo 7.00 joten silloin sisälle viimeistään.
2. Koira pihalle taas samalla tavalla, ja mukaan kävellen tuon 3km matkan pklle, eli yht. 6km lenkki. MUTTA joutuisi pklla odottelemaan kun vien lapset sisälle, itse vierastan ajatusta jättää koira narunpäähän kiinni.
3. Koira aamulla samalla tavalla ulos, sisälle n. 6.30 jolloin lähtisin lapset pklle viemään ja sen jälkeen koiran kanssa lenkille ja itse töihin.

Oma työpaikkani siis kivenheiton päässä kotoa, mutta päiväkodille matkaa pirusti ja vie todella suuren osan aamusta.
Mies ja minä käydään molemmat ruokiksella kotona, mies n. klo 11 ja minä hänen peräänsä 11.30 tarpeen vaatiessa koira siis tuolloin pääsisi omalle pihalle.

Mies tulee kotiin viim klo 15.30 jolloin koira pääsisi pihalle. Illasta saisi oman valintansa mukaan ulkoilla tai olla sisällä ja illan aikana yksi pitkä n. tunnin lenkki ja joku lyhyempi lenkki.

Onko liian vähän liikuntaa koiralle jos ulkoilut pitkälti omalla pihalla? Omasta mielestäni riittäisi, mutta mies on sitä mieltä että koiralle aamusta saatava jo kunnon lenkki ja illasta toinen saman moinen. Millä ihmeellä te lapselliset perheet hoidatte aamupissatukset?

Meillä ei lapsia, mutta koirat ulkoilee aamuisin omalla isolla pihalla.. Mutta mä sekoittelisin noita sun kolmea vaihtoehtoa eriaamuina :) Ja noin pientä koiraa ei tartte juoksuttaa aivan alvariinsa lenkillä, jos löytyy muutakin aktivointia, esim leikkiä ja etsimisiä kotipihalta!

Mä käytän koiriani harvakseltaan ihan lenkillälenkillä. Saavat rallatella vapaana meidän aidatulla pihalla. Toisinaan heitän koirat autoon ja käytän niitä juoksemassa jossain rannalla tai jossain kaukaisella kuopalla.
Hyvin pärjäävät tällä liikuntamäärällä.

Lisänä hajutunnistuksen koulutusta ja arkitottista.

Yhteistyössä