Koiran pesu mäntysuovalla???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mäntis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Enpä pesis. Se kuitenkin poistaa hyvin rasvaa ja kuvittelisin kuivattavan ihoa tosi pahasti.

Kerran olen tosin koiran pessyt mäntysaippualla. Tai oikeastaan vatsanalusen, koira oli kävelly suht tuoreella asfaltilla ja siitä oli irronnut pikeä tassukarvoihin ja mahanaluseen. Suuren osan sainkin irtoamaan mäntysaippualla, joten on se jollain tavalla vahvaa ainetta...

[QUOTE="vieras";24644810]no ei saa. peseppä ittes mäntysuovalla niin saat vastauksen.[/QUOTE]

Itseasiassa olen joskus mökillä pessytkin itseni mäntysuovalla ;) Enkä saanut traumoja....

Alkuperäinen kirjoittaja mäntis;24644834:
Itseasiassa olen joskus mökillä pessytkin itseni mäntysuovalla ;) Enkä saanut traumoja....

En mä mistään traumoista puhu. Se vaan ei ole tarkoitettu ihmisen tai koiran pesuun, se on tosi kuivattavaa ainetta. Onko susta ihan ok että koira saa jonkun kutiavan ihottuman? Jonkun turkkirodun turkki voi jopa mennä piloille. Miksi ihmeessä et voi käyttää koirashampoota?

[QUOTE="vieras";24644854]En mä mistään traumoista puhu. Se vaan ei ole tarkoitettu ihmisen tai koiran pesuun, se on tosi kuivattavaa ainetta. Onko susta ihan ok että koira saa jonkun kutiavan ihottuman? Jonkun turkkirodun turkki voi jopa mennä piloille. Miksi ihmeessä et voi käyttää koirashampoota?[/QUOTE]

No siksihän mä just kysyinkö että voiko pestä.
Useampi kasvattaja on kertonut pesseensä vuosia koiransa mäntysuovalla ilman mitään ongelmia, mutta itseäni hieman asia arveluttaa.

Pitkäkarvaisia kissoja suositellaan pesemään fairylla. kai sitä voi koiraankin kokeilla. mutta ei mäntysuopaa, kuivattaa ihoa ja turkkia. saat pahimmilaan koirallesi pahan ihottuman. koiran voit pestä myös ihmisen shampoolla, laimennat sitä vain vedellä. jos pitkäkarvainen koira laita turkkiin shampoo pesun jälkeen myös hoitoainetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkitietäviä paikka täynnä;27375319:
VOI pestä mäntysuovalla.. Jopa suositeltavaa jos koiraa ei pese usein

Koiraa ei saa pestä usein. Tietty näyttelykoiria joutuu pesemään mutta niitäkin mahdollisimman harvoin. Ihan kotikoiraa ei tarvitse pestä säännöllisesti jos ei tule likaiseksi.

Ja pesuaineena mahdollisimman vähän rasvaa poistavaa pesuainetta. Koska mitä tujumpaa ainetta sitä enemmän koiran turkki alkaa rasvoittumaan ja sitten ollaankin pesukierteessä mikä aiheuttaa sitten iho-ongelmia.

Nim. kahteen vuoteen en ole koiran koiraa pessyt.

Alkuperäinen kirjoittaja mäntis;24644800:
Siis voiko koiran pestä mäntysuovalla?
Mulle sitä on suositeltu, mutten ole viel uskaltanu kokeilla.

koska et saa koskaan huuhdottua sitä pois! Äly hei älä jätä.! Ennemin vaikka garnier shampooo! mitä käytetään ihmisellä. E i ne siihen kuole vaikka nuolee. Mäntysuopa ei lähe kun kulumalla.

Olen pessyt mäntysuovalla. Pitkäkarvainen sakemanni-sekoitus. Hyvin sai huuhdeltua pois, ei iho-oireita, ei rastoittunut eikä muitakaan ongelmia. Harvoin koiraa pesen eikä tossa mäntysuovassa kyllä mitään huonoja puolia tullut esiin..

Yhteistyössä