Pennut sotki meillä valkoiseen ryijymattoon huulipunaa...millahän ilveellä sen sais pois?Lähtisköhän fairylla?Juu ja minä siis pesen kesällä painepesurilla ryijymaton muuten
Mä olen kyllä pessyt ihan mäntysuovalla ja on ollut myös pesulassa, riippuen onko ollut kesä vain talvi kun on pesua tarvinnut. Molemmilla tavoilla yhtä hyvä tulos. Meidän ryijymatot on hobbarilta, joten eivät ehkä mitään parasta laatua edes.
Minun ryijymatossa on pesuohjeena 40 asteen vesipesu. Matossa ei ole mitään koviketta pohjassa, joten laitoin sen ensin vesipaljuun hetkeksi likoamaan ja sitten huitelin mäntysuovalla ja harjalla kevyesti. Irtoväriä lähti ihan tolkuttomasti, mutta muuten matto ei pahastunut pesusta ollenkaan.
Tekisi siis mieli ryijymattoa, mutta en ole uskaltanut ostaa, kun tykkään kesällä aina pestä kaikki matot mäntysuovalla, ni siksi mietin, että voiko tuollaisenkin maton niin perinteisesti pestä ilman, että menee pilalle.
Täällä koiranoksennuksen ja kissankyökän luvatussa maassa olen joutunut oman ryijymatonkin? ( en tiedä mitä tässä tarkoitetaan mikä muuten on ryijymatto, siis materiaali?) pesemään jos millä myrkyllä eikä ole kyttyrää tykännyt.
Mäntysuopaa, tiskiainetta, pesupulveria mm. olen käyttänyt vaahtopesujen lisäksi.