Mattojen pesusta, miten pesette "karvamaton"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cukkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kun nuo meidän karvalankamatot on halvalla kirpparilta ostettuja niin olen ihan vaan itse pessyt matonpesupaikalla eikä niille ole mitään tapahtunut. Tai puhtaaksi ovat tulleet ja hyväntuoksuisiksi :)

Lisäys: bukleematot olen myös pessyt ihan normaalisti kuten muutkin. Varmaan on jotain ohjeita että pesulaan tms mutta meillä pestään itse kun ei siitä ole mitään haittaakaan ollut.

eli sellanen matto missä on periaatteessa muivia tuo alapuoli eli on liimattu nuo hapsut kyytiin...on askosta ostetut. pesulassa maksais laakapesu n40? matto,....en raaskisi....vaan voisin pestä ihan vaan itse harjalla....ehkä ne ei mene pilalle...eikö kukaan ole pessyt....? onhan nuo hapsu matot niin yleisiä jo?

Meillä just pestiin viime viikonloppuna 2 vaaleaa karvalankamattoa itse painepesurilla. Ja vaaleita kun ovat, niin liuotin valkopesuun tarkoitettua Bio Luvilia veteen ja pestiin sillä ja pehmeällä varsiharjalla.

Kyllä meidänkin matoissa lukee, että suositellaan laakapesua pesulassa, mut hyvä tuli näinkin. Annettiin valua hetken tamppaustelineen päällä ja sitten terassille vaakatasoon kuivumaan aurinkoon. Nyt oli niin lämmintä, että ne kuivuivat päivän aikana ja saatiin puhtaat matot lattialle jo samana iltana. B)

Yhteistyössä