Koiran hoitovastuu ja ero.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26973583]Mä en nyt ymmärrä että miksi kaikenmaailman yh:t vetää herneet tästä nekkuun ja kertoo miten paljon raskaampaa se heidän arkensa on. Mitä se tähän kuuluu? Kun se mies ei halunnut ottaa koiraa YKSIN. Heidän piti hoitaa koira YHDESSÄ. Mistä rautalangasta vielä väännän..[/QUOTE]

No jumalauta. Kuulostaahan toi nyt tosi hullulta, että yks koira muka vetää aikuisen niin piippuun! Ja ettei se aikuinen osaa ratkaista ongelmaansa, vaan vinkuu exästään. Onneksi noilla ei sentään lapsia taida olla.

Ei sitä naista voi pakottaakaan ottamaan vastuuta koirasta. Ihan samalla tavalla mun kaverille ja hänen avokilleen kävi, kun erosivat 7 vuoden yhdessäolon jälkeen. Tässä tapauksessa mun miespuolinen kaverini ei halunnutkaan koiraa hetkeksikään itselleen, kun se muistutti menneistä (vaikka siis hän oli se, joka jätti suhteen ja naisensa aikalailla yllättäen ja jatkoi työkaverinsa kanssa elämää siitä, mihin oli exänsä kanssa jäänyt). Koiran hoitovastuu jäi siis kokonaan tälle ex-kumppanille eron myötä, vaikka alunperin puhe oli ollut muusta. Hyvin on ex-kumppani pitänyt langat käsissään, eli sekä hän että koira voivat hyvin.

Mielestäni kaverisi pitäisi miettiä asiaa pitkällä tähtäimellä ilman ajatusta ex-kumppanin osallistumisesta, koska tuo ex ei todennäköisesti tule osallistumaan koiran hoitamiseen ollenkaan. Jos tilanne tai jo pelkkä ajatus tuntuu mahdottomalta, eikä siihen hevin ratkaisuja löydy (esim. että mies saisi muita lenkittäjiä koiralle edes kerran päivässä), niin miehen ehkä kannattaisi harkita koirasta luopumista. Sekä omaksi että koiran parhaaksi.

Ovatko tuon miehen kaikki työvuorot tosiaan aina 12 h per kerta, vai puhutaanko noilla määrillä pelkistä yövuoroista? Tiedätkö, paljonko miehellä on vapaapäiviä viikossa?

Tekee mielestäni myös 9-10h päiviä mutta noita 12h vuoroja saattaa olla kaksi tai kolmekin viikossa. 1-2 vapaapäivää on kai työtunneista riippuen.

Mä olen samaa mieltä siitä että koirasta täytyy luopua jos mitään helpotusta tilanteeseen ei ole tulossa. Siksi kyselinkin aloituksessa että onko kellään kokemusta koiran yhteisomistuksesta jonkun toisen perheen/henkilön kanssa. Kun ei mun mielestä kuulostais yhtään hullulta jos joku toinen sinkku tai miksei perhekin haluaisi lemmikkiä mutta ajanpuutteen vuoksi se ei onnistu. Näin miehen ei tarvitsisi luopua koirasta kokonaan ja koiralla olisi toinenkin jaksava ja välittävä hoitaja. Tiedän kuitenkin miten tärkeä se koira on tälle miehelle.. Jos ei olisi niin kai se koira olisi lähtenyt jo ajat sitten.

Mä ymmärrän kyllä miestäkin, on se kaupunkialueella välillä todella aikaavievää puuhaa se koiranhoito.
Todella palkitsevaa ja kivaa myös usein.

Jos se alkaa noin ylivoimaiselta tuntua, on parempi ehkä koirasta luopua.

Jos mies todellakin haluaa pitää koiran, niin nyt täytyy unohtaa sen ex-muijan panos ja keksiä muita keinoja. Tässä voisi olla joitain keinoja.

- Laita ilmoitus paikallislehteen jossa haetaan koiranulkoiluttajaa PIENTÄ korvausta vastaan.
Vaikeinta tässä on löytää se luotettava ihminen,mutta aina on eläinrakkaita teinityttöjä joiden äiti kieltää koiran hankinnan.

- Koirapuisto.
Tunti koirapuistossa muiden koirien kanssa leikkiessä on huomattavasti "rasittavampaa" koiralle kuin tunnin kävelylenkki.

- Muutto maalle/rauhallisempaan paikkaan.
- Tämä ei auta lopettamaan lenkitystä, mutta välillä helpottaa energian purkua jos vetää hiukan lyhyemmän lenkin.

- Ota yhteys paikalliseen koirakerhoon ja kysy olisiko harrastajapiirissä nuoria tyttöjä jotka haluaisivat ottaa koirasi harjoitukseen mukaansa.

Nämä voi hiukan helpottaa, mutta ei poista sitä faktaa että 12h työpäivää tekevällä ei ole aikaa koiranhoitoon.

[QUOTE="Simba";26973682]No jumalauta. Kuulostaahan toi nyt tosi hullulta, että yks koira muka vetää aikuisen niin piippuun! Ja ettei se aikuinen osaa ratkaista ongelmaansa, vaan vinkuu exästään. Onneksi noilla ei sentään lapsia taida olla.[/QUOTE]

Mikä sulla on hätänä? Oon tosi pahoillani että kaikki eivät ole niin jaksavia ja energisiä supersuorittajia kuin sinä. Millä oikeudella sä tulet haukkumaan tuntemattomia ihmisiä tietämättä heistä sen enempää? Mitä vinkumista tässä on nyt ollut siitä exästä? Eikö sitä saa ääneen sanoa että avopuoliso lähti ja jätti koiran? Sä voit itse kokeilla sitä 12h yövuoron jälkeen kahden tunnin reipasta lenkkiä ja frisbeen heittoa koirapuistossa ja sit taas yöksi töihin,sitä ennen tietysti päivälenkki ja iltalenkki.. jatka tätä 2kk putkeen ja unohda sun koko sosiaalinen elämä. Vituttaa tommoset vänisijät joiden mielestä kukaan ei sais koskaan olla tyytymätön mihinkään kun "mulla on sentään ollu niin rankkaa ja mulla on viis kersaa viidelle isälle eikä kukaan niistä ole kiinnostunut ja sit mul on vielä kuus koiraa ja kaks undulaattia ja sit mä herään viideltä aamulla siivoomaan esson vessaa!!!111!!!"

Ainoa joka tässä vinkuu olet sinä. Joten ole hyvä ja poistu jos sulla ei todella ole mitään muuta sanottavaa tai annettavaa tähän ketjuun kuin tuntemattoman ihmisen morkkaus sun omien mielikuvitustarinoiden pohjalta. Vajokki.

[QUOTE="vieras";26973786]Mä ymmärrän kyllä miestäkin, on se kaupunkialueella välillä todella aikaavievää puuhaa se koiranhoito.
Todella palkitsevaa ja kivaa myös usein.

Jos se alkaa noin ylivoimaiselta tuntua, on parempi ehkä koirasta luopua.

Jos mies todellakin haluaa pitää koiran, niin nyt täytyy unohtaa sen ex-muijan panos ja keksiä muita keinoja. Tässä voisi olla joitain keinoja.

- Laita ilmoitus paikallislehteen jossa haetaan koiranulkoiluttajaa PIENTÄ korvausta vastaan.
Vaikeinta tässä on löytää se luotettava ihminen,mutta aina on eläinrakkaita teinityttöjä joiden äiti kieltää koiran hankinnan.

- Koirapuisto.
Tunti koirapuistossa muiden koirien kanssa leikkiessä on huomattavasti "rasittavampaa" koiralle kuin tunnin kävelylenkki.

- Muutto maalle/rauhallisempaan paikkaan.
- Tämä ei auta lopettamaan lenkitystä, mutta välillä helpottaa energian purkua jos vetää hiukan lyhyemmän lenkin.

- Ota yhteys paikalliseen koirakerhoon ja kysy olisiko harrastajapiirissä nuoria tyttöjä jotka haluaisivat ottaa koirasi harjoitukseen mukaansa.

Nämä voi hiukan helpottaa, mutta ei poista sitä faktaa että 12h työpäivää tekevällä ei ole aikaa koiranhoitoon.[/QUOTE]

Kiitos! Näistä voisin vinkata sille miehelle. Mietin itsekin tuota vakituista koiranulkoiluttajaa mutta en tiedä yhtään heidän taksojaan siellä pääkaupunkiseudulla..? Voisiko esim. eläinsuojeluyhdistys tai joku muu auttaa löytämään kauttaan näitä koiraihmisiä?

Yhteistyössä