Mä punnitsisin lääkityksen edut ja haitat, miettisin asiaa niin koiran itsensä kuin myös perheen taloudellisen tilanteen kannalta. Jos sairaus on parantumaton, eikä lääkitykselläkään koiralle voida taata kivuttomuutta/normaalia koiranelämää, päätyisin koiran nukuttamiseen. Saattaisin päätyä lopetukseen siinäkin tilanteessa, että koira saataisiin parannettua, mutta sen elämä olisi sitä ennen tuskaa vaikkapa vuoden verran. Ei koira ymmärrä sitä, että kipu loppuu vuoden päästä.
Ja vaikka koira on rakas perheenjäsen, niin se talouspuolikin on otettava huomioon. Jos koiran elämänlaatu saataisiin pidettyä ns. normaalina vain sellaisella lääkityksellä, johon perheen kukkaronnyörit eivät anna myöden, niin lopetus olisi siinäkin kohdassa se valinta. En voisi esim. pitää lapsiani nälässä tai jättää maksamatta laskuja sen takia, että koiralle saataisiin lääkkeet. Toki turhasta voisin luopua helpostikin, esim. lopettaa tupakoinnin ja alkoholinkäytön, lehtitilauksia, vähentää vaatteiden ja kosmetiikan ostoa, tehdä ruokaa alusta asti itse sen sijaan että ostaisin kalliita eineksiä tai kävisin ravintolassa syömässä jne. - mitä ylimääräistä rahanmenoa nyt siinä tilanteessa minulla ja perheellä olisikaan.
Teillä on kovin, kovin kurja tilanne ja pahoitteluni siitä, että joudutte nyt näitä asioita punnitsemaan ja mahdollisesti tekemään ikäviäkin päätöksiä. :hug: