Koiralla sairaus, nyt mietitään jatkoa... lopettaako vai jatkaako elämää vielä...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuinka ilmaisisin asian selkeämmin... sanotaan nyt näin: yleensä ja normaalisti koira siis on nurkassa nukkumassa mutta toisinaan tekee "lenkkiä" lastenhuoneeseen tai nousee sohvalle nukkumaan ja kun ulkoilee, niin jaksaa siellä kyllä leikkiä toisten koirien kanssa mutta silti mielestäni suurin osa (lähes kaikki) ajasta menee maatessa yksin nurkassa, siis lähes kaikki se aika kun ei olla ulkona lenkillä.

mutta jos 99 % ajasta on nurkassa niin ei kai se voi olla onnellinen. sun täytyy nyt vaan laittaa koira omien tunteiden edelle ja viedä se nyt ainakin lääkäriin uudelleen ja antaa lääkärin päättää kohtalosta jos et siihen itse pysty.

Sinä tunnet itse parhaiten koirasi, joten eipä sitä kukaan muu täällä voi sanoa onko sen elämä kärsimystä vai ei. Jos se sisälle kakkiminen on suurin ongelma niin onhan noita olemassa vaippoja koirille.

[QUOTE="jjj";23889046]Sinä tunnet itse parhaiten koirasi, joten eipä sitä kukaan muu täällä voi sanoa onko sen elämä kärsimystä vai ei. Jos se sisälle kakkiminen on suurin ongelma niin onhan noita olemassa vaippoja koirille.[/QUOTE]

Sanoisin, että sisälle ulostaminen ei ole suurin ongelma jonka takia olen harkinnut lopettamista (se on vain piste iin päälle) vaan suurin ongelma on se, että koira kuitenkin näyttää toisinaan, aika useinkin, kärsivän ongelmasta enkä todellakaan halua pitkittää sen kärsimyksiä... Se ei pysty lopettamaan ulostamista, vaan näyttää siltä että sillä on jatkuva tarve ja tunne siitä, että vielä tulee... Kun en osaa puhua koiraa tai lukea sen ajatuksia on vaikea sanoa mitä se tuntee, ajattelee ja koskeeko siihen miten paljon, mutta uskoisin, että kyllä se ainakin todellakin häpeää itseään ja tekosiaan ja on toisinaan ehkä kipeäkin, vaikka ei sitä ilmaise mitenkään. Toisinaan se vaikuttaa terveeltä ja onnelliselta, kivuttomalta ja elämänhaluiselta. Kyllä jos ajattelee miten itsellä olisi hankalaa vastaavassa tilanteessa, niin ymmärrän, että koiran olisi ehkä parempi päästä pois... mutta toisaalta taas sillä voisi olla vielä useita vuosia elämää jäljellä, laadukasta se ei ehkä olisi... päätöksen tekeminen vaan on niiiiiin vaikeaa, oli viimeksikin edellisen koiran kohdalla, vaikka silloin päätös täytyi tehdä pikaisesti, parin tunnin sisällä verenmyrkytyksen oireiden ilmenemisestä. (Koira olisi siis kuollut verenmyrkytykseen hitaasti, jos me ei sitä olisi viety lopetettavaksi eläinlääkäriin.)

Yhteistyössä