Koiralla käytösongelmia, aggre muita koiria kohtaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Rotu on sellainen, minkä EI saa olla rotumääritelmän mukaan aggre toisia uroksia kohtaan, päin vastoin, sosiaalinen kuin mikä. Vaan kun mun tuntuis olevan aivan päinvastainen. :( Tänään viimeksi joutui tappeluun toisen uroksen kanssa. Tyhmä minä, kun päästin tilanteen siihen.
Koira on pian 3-vuotias, eli pitäisi alkaa olla aikuinen, mutta tuntuu, että sille on iskenyt nyt joku ihme "murkku" pörhistely. Miten se vasta nyt tuli?
Ja siis me ollaan heti 8-viikkoisesta asti sosiaalistettu koiraa kulkemalla monessa paikassa ja olemalla toisten koirien kanssa paljon.
Harmittaa, että olen mokannut kaikesta huolimatta ja nyt tilanne on niin paha, että lenkillä ollessa ei tarvii kun olla näköpiirissä joku, niin jo on koko komeudella karvat pörhöllä ja koira ääntelee tosi rähisevästi. Tuossa pari päivää sitten meinasi käydä tosi huonosti, kun se otti yhtäkkisen syöksyn toista koiraa kohti ja meinasi riistäytyä multa käsistä. Koira painaa 30kg. ja sillä on hirmuiset voimat, mulla on pitelemistä.

Mitä mä teen ton koiran kanssa? Kotona se on ihan ok. normaali itsensä ja enimmäkseen muutenkin, mutta toisten koirien kanssa ei voida olla missään samassa tilassa, kun se alkaa rähistä ja tehdä hyökkäyksiä. :( Tänään pillahdin itkuun tuon tappelun seurauksena, koska nyt mulla ei ole enää ketään, kenenkä kanssa käydä lenkkeilemässä. :(

Koira on muuten varma, se tottelee hyvin käskyjä ja on hallinnassa. KUNNEs tulee toinen uros vastaan, silloin se ei vaan ota käskyjä vastaan, eikä ole hallinnassa laisinkaan. Mitä tässä voisi tehdä? Tämä tilanne on ollut näin paha 2kk. Sitä ennen pystyttiin tekemään ohitukset jne. ihan normaalisti ja koira pysyi kontaktissa.

Oletko käyttänyt eläinlääkärissä, jos kerta käytös on muuttunut dramaattisesti parin viikon aikana.?Voi olla mitä vaan; haljennut hammas, välilevyn pullistuma, aivo-kasvain, jne jne.

Jos koiran kroppa on tarkastettu eikä pitäisi olla mitään kipua aiheuttavaa, eikä ole tapahtunut mitään traumatisoivaa kohtaamista tai hyökkäystä niin onkin hankalampi juttu keksiä syy käytökselle.

Olisiko sinun mahdollista tilata koirahierojaa? Meidän koiraa kun hieroi ammattilainen niin löytyi kipeitä jumi-kohtia jotka olivat ihan kosketusarat ja krampissa.

Ei tuossa kaiketi muu auta kuin tehdä poissulkevia tutkimuksia ja tarkkailla koiraa...
Kannattaa tuo pallien poisto tosiaan tehdä jos ärhentely olisikin vain kukkoilua. Voisiko leikkaamista aikaistaa, tilanne kuulostaa raskaalta kaikkien suhteen. :( tsemppiä!

Yhteistyössä