koiraihmisille kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse en ole ottanu, mutta mulla on ollu narttu sijoituksessa, ja kaverilla oli samalta kasvattajalta uros.
Tän uroksen ehtoihin kuulu 3 astutusta ( siis tiinehti narttu tai ei ), näyttelyttämis-, ja kipailutusoikeus kasvattajalla, sopimus siitä, miten maksut (mm. lonkkakuva ) hoidetaan, sekä koiran palleista oli erikseen sopimus (että jos ei laskeudu normaalisti )

Uroksille ei ole kennelliiton tekemää sijoitussopimusta, joten se on aika tapauskohtaista miten ehdot menee. Itse en ole ottanut urosta sijoitukseen, enkä luovuttanut. Erittäin hyvän oloisesta uroksesta saattaisin jättää itselleni jalostusoikeuden, alentamalla pennun hintaa.
Oletko itse ottamassa urosta sijoitukseen?
Monestako astumista kasvattaja haluaa uroksesta?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en ole päättänyt vielä että ottaisinko sijoitukseen vaiko en... :)

Jos yhtään epäilyttää, että kasvattajan kans menis sukset ristiin, niin ei kannata ottaa. Mulla tämä yks narttu ollu alunperin sijoituksessa (nyt jo 6.5v ) ja on siinä oma hommansa, kun sitoutuu kasvattajan sanelemiin ehtoihin. Uutta en ota sijoitukseen, vaikkakin meillä oli kyllä hyvä, luotettava ja vastuuntuntoinen kasvattaja, eikä ongelmia tullu.

Sijoituskoirassa ja ikiomassa koirassa on kyllä puolensa. Sijoituskoira kun on toisen omaisuutta, vaikka teillä asuisikin. Mutta saatat saada siitä erittäin hyvän uroksen, jos käy tuuri.
Oma on sitten oma. Kenelläkään muulla ei siihen ole määräysvaltaa ja sinä itse päätät ketä narttuja uros astuu, vai astuuko ketään. Eikä sinun tarvitse jokaisessa näyttelyssä tai kokeessa kierrellä.

Jos kasvattaja ei ole sinulle entuudestaan tuttu, niin mieti tarkkaan otatko sijoitukseen. Tsemppiä päätöksen tekoon. =)

jokin pikkukoirarotu, tiibetinspanieli tms. (spanielit kuitenkin etusijalla)

Ok. Meillä tämä sijoitusnarttu on cockerspanieli. Aika rasittava tapaus nykyään... :kieh: Leikattiin se vajaa vuosi sitten kun toinen koira on uros, ja tästä nartusta tuli sen jälkeen ihan umpiluupää... Tän koiran elämän kiintopiste ja ainoa houkutin on ruoka... HOHHIOIJAA! :/

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Jos yhtään epäilyttää, että kasvattajan kans menis sukset ristiin, niin ei kannata ottaa. Mulla tämä yks narttu ollu alunperin sijoituksessa (nyt jo 6.5v ) ja on siinä oma hommansa, kun sitoutuu kasvattajan sanelemiin ehtoihin. Uutta en ota sijoitukseen, vaikkakin meillä oli kyllä hyvä, luotettava ja vastuuntuntoinen kasvattaja, eikä ongelmia tullu.

Mulla neljäs sijoituskoira, ja voin sanoa että paljon itsestäsi riippuu mihin sitoudut.
Koiraa ei kannata ottaa sillä mielellä että "halvalla saa" koska siinä tosiaan on velvollisuuksia.
Minulle tämä on erinomainen tapa löytää sopiva narttu jolla alkaa oma kasvatustyö.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Mulla neljäs sijoituskoira, ja voin sanoa että paljon itsestäsi riippuu mihin sitoudut.
Koiraa ei kannata ottaa sillä mielellä että "halvalla saa" koska siinä tosiaan on velvollisuuksia.
Minulle tämä on erinomainen tapa löytää sopiva narttu jolla alkaa oma kasvatustyö.

Joo-o, mulle tämä vaan oli eka ja vika sijoituskoira.Eikä kai mitään eläinta kannata oottaa periaatteella halvalla saa.
Olisin ostanu tältä kasvattajalta seuraavasta pentueesta pennun omaksi, mutta kun tuli puhetta sitten, että yksi narttu olis sijoitukseen menossa. Kyselin ja sain itseänikin miellyttävän sopimuksen aikaiseksi, mutta siitäkin huolimatta, oma on aina oma. ja mulla EI ole huonoja kokemuksia sijoituksesta.

Yhteistyössä