Hoitotukea korvakierteessä olevalle lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
niistä ehdoista en tiiä millä perusteella myöntävät, mutta se alin tuki taitaa olla pikkasta vajaa 80 euroa, ja voi saada takautuvasti vuoden ajalta. Ja hakemiseen tarvitset lääkärintodistuksen ja epikriisit lääkärissäkäynneistä (ainakin osa kannattaa viedä kelaan). Ja tukea myönnetään sen perusteella, millasta rasitusta sairaus perheelle aiheuttaa, ei siis vain ja ainoastaan taloudellista puolta vaan myös fyysinen rasitus (lääkkeiden anto, apuvälineet, lääkärissä käynnit jne)

Voi hakea muistaakseni puoli vuotta takautuvasti..
Sain n.700 ? kerralla tilille :)
Jatkossa eivät kuitenkaan sitä enää maksaneet, vaikka lääkäri sitä lausunnossaan suositteli, en tiedä miksi. Se kuukaudessa maksettava määrä on jotain 80?.
Ja mikä oli hassua, kelan lääkärin mielestä 14 korvatulehdusta/ 6kk on harvakseltaan..!!
Mutta sainpahan ainakin tuon 700?, pojalla oli siis ennen tuubitusta 14 erillistä tulehdusta puolessa vuodessa!

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
niistä ehdoista en tiiä millä perusteella myöntävät, mutta se alin tuki taitaa olla pikkasta vajaa 80 euroa, ja voi saada takautuvasti vuoden ajalta. Ja hakemiseen tarvitset lääkärintodistuksen ja epikriisit lääkärissäkäynneistä (ainakin osa kannattaa viedä kelaan). Ja tukea myönnetään sen perusteella, millasta rasitusta sairaus perheelle aiheuttaa, ei siis vain ja ainoastaan taloudellista puolta vaan myös fyysinen rasitus (lääkkeiden anto, apuvälineet, lääkärissä käynnit jne)
Voidaankohan sitä sitten myöntää jos vanhempien ei ole tarvinnut olla töistä pois sen takia? Minä olen nimittäin kotiäitinä. Meidän lapsella ollut nyt puolen vuoden aikana 9 tulehdusta ja huomasin netissä jutun tosta hoitotuesta. Kyllähän tohon sairasteluun on sekä hermoja, että rahaa palanut....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voidaankohan sitä sitten myöntää jos vanhempien ei ole tarvinnut olla töistä pois sen takia? Minä olen nimittäin kotiäitinä. Meidän lapsella ollut nyt puolen vuoden aikana 9 tulehdusta ja huomasin netissä jutun tosta hoitotuesta. Kyllähän tohon sairasteluun on sekä hermoja, että rahaa palanut....

ei tarvi olla töissä. Pyydät lääkäriltä b-lausunnon ja haet.
Kumma kun kääkäri ei ole automaattisesti antanut

Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:
Voi hakea muistaakseni puoli vuotta takautuvasti..
Sain n.700 ? kerralla tilille :)
Jatkossa eivät kuitenkaan sitä enää maksaneet, vaikka lääkäri sitä lausunnossaan suositteli, en tiedä miksi. Se kuukaudessa maksettava määrä on jotain 80?.
Ja mikä oli hassua, kelan lääkärin mielestä 14 korvatulehdusta/ 6kk on harvakseltaan..!!
Mutta sainpahan ainakin tuon 700?, pojalla oli siis ennen tuubitusta 14 erillistä tulehdusta puolessa vuodessa!

ohhoh, teilläpä ollut monta tulehdusta, tosi har-vak-sel-taan, jep jep :) Teilläkö siis loppui hoitotuki putkituksen jälkeen? Jos kelalla ajateltiin, että kierre loppuu putkituksen jälkeen? Meidän lapsella oli jo putkitus ja kitarisojen poistokin, tainnut kolme tai neljä tulehdusta olla sen jälkeen jo! Eli siitä ei ollut apua... Soitankin huomenna omalääkärille ja kysyn olisiiko meidän mahdollista saada tukea.

ei tarvi olla töissä. Pyydät lääkäriltä b-lausunnon ja haet.
Kumma kun kääkäri ei ole automaattisesti antanut

niin aika jännä kun ei kukaan lääkäri ole mitään maininnut! nyt itse vaan netissä satuin tuohon törmäämään. (on kuitenkin jouduttu lääkärissä ravaamaan varmaan 20-30 kertaa, tulehduksien aikana, jäkitarkastukset ym. Ja putkituksen jäkeen aina kun tulee tulehdus, korvia joutuu käymään lääkärissä imemässä 2-4 kertaa antibioottikuurin aikana)! nyt itse vaan

pyydäppäs lääkäriä kirjoittamaan lääkärintodistus (saattaa olla maksullinen, tai meillä ainakin oli), netistä saat myös tulostettua nuo hoitotuen hakupaperit. ne kannattaa sitten täyttää kunnolla, mainitse pienimmätkin asiat.

Yhteistyössä