Koiraihmiset on kaikki ihan tyhmiä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn

Vieras
Yleistäen palstan tapaan otsikko.

Mutta kertokaas koirankasvattajat, että onko tää ihan normaalia:

Meillä on uroskoira, joka on lisääntymisiässä. Ostosopimukseen on kirjattu, että kasvattaja saa kerran käyttää koiraamme lisääntymiseen. Ok, koira on tarkastettu lekurilla ja on todettu, että on lisääntymiskelpoinen.

Nyt ykskaks tuli viesti minulle sähköpostiin täysin ventovieraalta, että heidän fifillä on just kohta juoksut tulossa, että he ottavat sitten meidän rakkimme sinne ja me sitten saadaan siksi aikaa vaihtariksi heidän tyttölauman toisen jäsenen ettei tule liikaa pentuja.

Anteeks häh? Eikö nyt sen kasvattajan olisi edes kohteliasta ilmottaa, että joku haluaa meidän rakin käyttöönsä? Ja ihanko oletetaan, että me annetaan täysin vieraalle koiramme muutamaksi päiväksi ja otamme täysin vieraalta vaihtarina koiran?

Mulle ihan ok, että meidän koiraa käytetään, mutta ei kai tää ny ihan näin voi mennä? Vai voiko?

Siis mitään velvollisuuttahan sulla ei ole kenenkään muun piskejä hoitaa.

Mä en ainakaan hoitais jos iitäkin syystä että mun muut koirat tykkäis melko huonoa jos roudaisin tänne kasan koiria.

[QUOTE="vieras";22131691]mä veisin uroksen astumaan mutta en ottaisi kenenkään koiraa siksi aikaa itselleni. Sellaiseen ei mikään sopimus velvoita.[/QUOTE]

Saavat kyllä ihan ite hakea, koska matkaa on 100 km. Guuglasin netistä nimen perusteella.

Ja en aio kyllä suoraan tälle ventovieraalle vastata mitään saa luvan myyjä olla ihan itse yhteydessä. Minusta outoa, ettei meille kerrota mitä on suunnitteilla vaan tulee vaan tollanen viesti niinkuin asia olis itsestäänselvä. Entä jos olisimme just reissussa?

Ja ehkä oisin ite viä niin itsekäs et ajeluttaisin sen nartun uroksen kotiin. Enkä siis tarkota et se jäis nurkkiin muutamix päivix. Vaan että pari kertaa kävis.
Ja proggarit kantsii ottaa ni tietää varmana missä ne juoksut menee.

[QUOTE="vieras";22131691]mä veisin uroksen astumaan mutta en ottaisi kenenkään koiraa siksi aikaa itselleni. Sellaiseen ei mikään sopimus velvoita.[/QUOTE]

Niin, ja annettujen tietojen mukaan vain yksi tällainen kerta.

Asiahan on täysin yksiseltteinen, jo kerran näin on kirjattu:
"Ostosopimukseen on kirjattu, että kasvattaja saa kerran käyttää koiraamme lisääntymiseen. ..."

Hoitakoon asiansa siis täysin omavastuisesti ja omakustanteisesti siten kuin haluaa. Tietysti kuitenkin yhteistyössä teidän kanssanne - eihän asiaa mitenkään muuten pystyisi käytännössä (onnistuneesti) järjestämäänkään.

Hoitakoon järjestelynsä siis siten, että saa hommansa skulaamaan.

Loistava otsikon valinta!!! :D

Et ole velvoitettu yhtään mihinkään muuhun, kuin mitä siinä sopimuksessa sanotaan. Jos asiaa ei ole tarkemmin määritetty, ei mitään erityis- tai lisävaatimuksia voida sinulle esittää.

Itse en antaisi koiraa kenenkään vieraan matkaan noin pitkäksi aikaa ja pitkälle matkalle. Kyllä niitä vaihtoehtoja varmasti löytyy.

No kasvattajalla on oikeus järjestää tuo astutus niin että hakee teiltä koiran muutamaksi päiväksi ja "suorittaa astumisen". Ja kaikista kuluista vastaa kasvattaja eikä teidän tarvitse mitään koiraa nurkkiinne ottaa pyörimään siksi aikaa. En kyllä ymmärrä kasvattajia jotka laittavat sijoitukseen koiran perheeseen joka ei ymmärrä mihin sijoitussopimuksella sitoutuu...

Täällä, missä mä asustelen, niin ne on kyllä ne nartun omistajat, jotka kuskaa koiriaan astutettavaksi. Tuo ap:lle tarjottu kuvio kuulostaa kyllä vähintäänkin erikoiselta! "ettei tule liikaa pentuja"?!:O Ei kai sitä kollia nyt sinne narttujen keskelle päästetä hyörimään, vaan tasan sen yhden nartun kanssa järjestetään treffit, vai? Näin se mun logiikalla menis (ja olis helpompi toteuttaakin niin, että se narttu tulis kylään), mutta mähän oonkin ihan übertyhmä, koska meillä on kolme koiraa :D

No kasvattajalla on oikeus järjestää tuo astutus niin että hakee teiltä koiran muutamaksi päiväksi ja "suorittaa astumisen". Ja kaikista kuluista vastaa kasvattaja eikä teidän tarvitse mitään koiraa nurkkiinne ottaa pyörimään siksi aikaa. En kyllä ymmärrä kasvattajia jotka laittavat sijoitukseen koiran perheeseen joka ei ymmärrä mihin sijoitussopimuksella sitoutuu...

Ei tämä ole sijoituksessa, tämä on ihan oma. Astuminen on sovittu ostotilanteessa, mutta siinä olen kyllä ollut tyhmä, että luulin, että koirat vaan pari kertaa tapaavat ja se on siinä. Ja myyjä myös totesi myyneen ties kuin monta koiraa eikä koskaan käyttäneen astumisoikeutta. Toisaalta luulin myös, että koska koira on 100 % meidän ni tässä tilanteessa myös pidetään meidät ajantasalla.

Noh, varmaan selkiintyy ja sitten pääsee poika varmaan palleistaan eroon, että sitä odotellessa. :D

Näin, juuri näin se menee. Mä en kanssa ymmärrä miksi sijoitetaan perheisiin mitkä eivät tajua sijoitussopimuksia. Itsellä menossa viides sijoitusnarttu ja olen itse sijoittanut yhden.

Näin, juuri näin se menee. Mä en kanssa ymmärrä miksi sijoitetaan perheisiin mitkä eivät tajua sijoitussopimuksia. Itsellä menossa viides sijoitusnarttu ja olen itse sijoittanut yhden.

Vaikkei tässä tapauksessa varsinaisesti ollut siis kyse oikeasta sijoitussopimuksesta edes.. Kyllä pistää aloittelevana kasvattajana miettimään hyvin tarkkaan näitä kuvioita, varsinkin kun tulevista pentueista joutuu jokusen sijoittamaan että saa materiaalia tulevaisuutta varten. Niin paljon on kuullut juttuja kun ei kemiat natsaakaan yhtään yhteen sijoitusperheen/kasvattajan välillä, kasvattaja sanelee ihan ihme ehtoja koiran pitämiseen jne... :O

[QUOTE="eka";22131936]Selvennätkö, että onko kasvattaja minä vai myyjä? Itse pidän itseäni ylivertaisen älykkäänä. :D[/QUOTE]

Sinä olet tyhmä jos olet maksanut koirasta täyden hinnan ja silti olet allekirjoittanut sopimuksen jossa suostut siihen että koiraa käytetään astutukseen kasvattajalle. Onko koira käynyt näyttelyssä?

Yleistäen palstan tapaan otsikko.
Nyt ykskaks tuli viesti minulle sähköpostiin täysin ventovieraalta, että heidän fifillä on just kohta juoksut tulossa, että he ottavat sitten meidän rakkimme sinne ja me sitten saadaan siksi aikaa vaihtariksi heidän tyttölauman toisen jäsenen ettei tule liikaa pentuja.

Anteeks häh? Eikö nyt sen kasvattajan olisi edes kohteliasta ilmottaa, että joku haluaa meidän rakin käyttöönsä? Ja ihanko oletetaan, että me annetaan täysin vieraalle koiramme muutamaksi päiväksi ja otamme täysin vieraalta vaihtarina koiran?

Siis oliko tuo ventovieras sopinut kasvattajan kanssa jotain, vai oliko se vaan todella täysin ventovieras? Kyllä noita meinaan ventovieraiden "pennuttajien" kyselyitä muidenkin sähköposteihin tippuu.

Ette te mitään vaihtareita ota. Jos toi ventovieras ei ole kasvattajanne kanssa mitään edes sopinut, niin ilmoita sille että astutusmaksu on 1000;- kiitos

Jos taas tämä kyselijä on kasvattajanne kanssa jo sopinut... Astutussopimus tarkoittaa just sitä, että uros käy kerran-pari pukilla. Ei se jää asumaan, eikä tarvi ottaa vaihtareita. Herrajumala mikä uuno tuo kyselijä. Jos sen toisella nartulla ei ole edes juoksuja niin mitään ongelmaa ei ole. Jos on juoksut, niin hommatkoon itse sille toiselle hoitopaikan.

Sinä olet tyhmä jos olet maksanut koirasta täyden hinnan ja silti olet allekirjoittanut sopimuksen jossa suostut siihen että koiraa käytetään astutukseen kasvattajalle. Onko koira käynyt näyttelyssä?

Ei ole näyttelyissä käynyt ja tosiaan on sovittu yhdestä pentueesta. Eikä tule näyttelyissä käymäänkään.

Pidän itseäni edelleen ylivertaisen älykkäänä :saint:, eikä tässä ole muuta onkelmaa kuin tuo esitystapa, mielestäni asiat voisi hoitaa vähän paremminkin.

Vaikkei tässä tapauksessa varsinaisesti ollut siis kyse oikeasta sijoitussopimuksesta edes.. Kyllä pistää aloittelevana kasvattajana miettimään hyvin tarkkaan näitä kuvioita, varsinkin kun tulevista pentueista joutuu jokusen sijoittamaan että saa materiaalia tulevaisuutta varten. Niin paljon on kuullut juttuja kun ei kemiat natsaakaan yhtään yhteen sijoitusperheen/kasvattajan välillä, kasvattaja sanelee ihan ihme ehtoja koiran pitämiseen jne... :O

Jep, eipä aloituksesta käynyt ilmi että kyse ei ole sijoituksesta. Mä sijoitin mun pennun älykkäälle ja ennestään tuntemalleni ihmiselle joka kyllä tietää mihin sitoutui, ja kaikesta pystyy aina neuvottelemaan.

[QUOTE="eka";22132004]Ei ole näyttelyissä käynyt ja tosiaan on sovittu yhdestä pentueesta. Eikä tule näyttelyissä käymäänkään.

Pidän itseäni edelleen ylivertaisen älykkäänä :saint:, eikä tässä ole muuta onkelmaa kuin tuo esitystapa, mielestäni asiat voisi hoitaa vähän paremminkin.[/QUOTE]

En epäile älyäsi hetkeäkään, mutta olisi kannattanut kysellä vähän tuosta sopimuksen kohdasta että mitä se tarkoittaa. Koska olet allekirjoittanut tuollaisen, niin joudut antamaan koiran astutusreissulle, mutta sen jälkeen voit sen vapautuneesti steriloida onnistuu astutus tai ei. Se on se kerta vaikkei narttu jäisikään tiineeksi. Sun kasvattaja ei oikein herätä luottamusta jos urosta käytetään jalostukseen ilman näyttelytulosta.

Alkuperäinen kirjoittaja mietteitä;22131987:
Siis oliko tuo ventovieras sopinut kasvattajan kanssa jotain, vai oliko se vaan todella täysin ventovieras? Kyllä noita meinaan ventovieraiden "pennuttajien" kyselyitä muidenkin sähköposteihin tippuu.

Ette te mitään vaihtareita ota. Jos toi ventovieras ei ole kasvattajanne kanssa mitään edes sopinut, niin ilmoita sille että astutusmaksu on 1000;- kiitos

Jos taas tämä kyselijä on kasvattajanne kanssa jo sopinut... Astutussopimus tarkoittaa just sitä, että uros käy kerran-pari pukilla. Ei se jää asumaan, eikä tarvi ottaa vaihtareita. Herrajumala mikä uuno tuo kyselijä. Jos sen toisella nartulla ei ole edes juoksuja niin mitään ongelmaa ei ole. Jos on juoksut, niin hommatkoon itse sille toiselle hoitopaikan.

Siis voisi olettaa, että on sopinut myyjän kanssa tämä ventovieras... Mutta enhän minä siitä voi tietää ja siksi oletan, että myyjä itse kertoo minulle kuvioista. Saamassani viestissä ei sanallakaan viitattu myyjään vaan asia esitettiin, niinkuin se olisi minulle jo entuudestaan tuttu. Joten periaatteessa kyseessä voisi olla joku sekopää, joka yrittää meidän valiohurtasta hyötyä. :D

[QUOTE="eka";22132031]Siis voisi olettaa, että on sopinut myyjän kanssa tämä ventovieras... Mutta enhän minä siitä voi tietää ja siksi oletan, että myyjä itse kertoo minulle kuvioista. Saamassani viestissä ei sanallakaan viitattu myyjään vaan asia esitettiin, niinkuin se olisi minulle jo entuudestaan tuttu. Joten periaatteessa kyseessä voisi olla joku sekopää, joka yrittää meidän valiohurtasta hyötyä. :D[/QUOTE]

Sulla ei ole valiohurttaa jos se ei ole saanut näyttelystä arvostelua eikä se terveyttä ole tutkittu.

Näin juuri.

Olet yhteydessä kasvattajaan ja kysyt että missä mennään ja mitä tämä tämmöinen vaihtokoirajuttu tarkoittaa.

Jokatapauksessa kasvattaja on se joka kuluista vastaa, ja käsittääkseni hänellä on oikeus nyt 'ottaa' koiranne täyttämään pyhää lisääntymisvelvoitettaan vaikka sitten pariksi päiväksi pois kotoa, mutta teille ei siitä tule yhtään lisäkustannuksia, ei todellakaan. Eikä ylimääräisiä koiria...

Yhteistyössä