koira söi äsken levyllisen suklaata!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pitääkö mun antaa sille lääkehiiltä vai mitä? apteekitkaan ei oo enää auki eikä mulla sellasta satu täällä kotona olemaan, vai pitääkö se pakolla saaha oksentamaan?

pitääkö mun antaa sille lääkehiiltä vai mitä? apteekitkaan ei oo enää auki eikä mulla sellasta satu täällä kotona olemaan, vai pitääkö se pakolla saaha oksentamaan?

Mulle ne sanoi kunnaneläinlääkäristä että voi oksettaa suolapalloilla, mutta vain kaksi ja suoraan kurkkuun semmosia veden kanssa pyöriteltyjä lumppareita. Koira ei oksentanut, joten suolamyrkytyksen vaara on sitten seuraavaksi. Mutta jos 30kg koira voi syödä lähes 30 kpl suklaalevyjä, niin eiköhän sunkin koira kymmenisen kappaletta ainakin kestä, edes 5.
Lääkehiiltä juotin hirveen tappelun tuloksena, mutta jos olisin tiennyt, mitä määriä koira kestääkin suklaata en tasan tarkaan olis antanu sille mitään.

Joo se oli ihan tavallinen fazerin sininen maitosuklaa :) Eli onko mitään sen suurempaa hätää?

Joo se oli ihan tavallinen fazerin sininen maitosuklaa :) Eli onko mitään sen suurempaa hätää?

Tuskin. Se Eläinlääkiksen tyyppi laski 200g maitosuklaalla. Sanoin sille että Fazerin oli =)
Se vaan että jos foliot meni siinä sivussa, niin pitää kattella että tulee uloskin tai jos alkaa yrjöilemään tai muuta niin lääkäriin.

tää aloitus on kaksi kertaa. laitoin toiseen aloitukseen jo ohjeita aiheesta. eli jos tosiaan kyseessä on maitosuklaa ja koira noinkin iso, niin ei paniikkia. mutta seuraa tilannetta. suklaa kuitenkin on myrkkyä koiralle (taloussuklaa ja tummasuklaa siis pahimmat). kaverin 25-kiloisen koiran kanssa tuli suklaalevystä lääkärireissu, että on tuo hieman yksilöllistäkin.

Yhteistyössä