Koira ripulilla, mitä ruokaa kannattaa antaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mikä olisi hellää ja vatsaystävällistä ruokaa riisin lisäksi?

Koiralla ollut tänään maha sekaisin, ilmeisesti lääkityksen vuoksi ja nyt mietin keinoja helpottaa sen oloa.

Aamulla annoin ruuaksi keitettyä riisiä johon sekoitin ihan hiukan nappuloita joukkoon.

Mitä ruokaa koiralle kannattaisi antaa?
Mikä olisi vatsaystävällistä?

Meillä on aina kaurapuuro-riisi-aptusta apteekista se konsti, mikä auttaa.
Jotkut syöttää raejuustoa, ja muuta mietoa, mut meillä ei oikein raejuusto ole suosiossa. Kotiruokaan sotkettuna se menee, mut ei esim. riisin kans.

piimää, asidophilus vaimitäsenytoli...
Ja apteekista haet sellasta ravintoainetahnaa jotta koira ei kuivu, maksaa 20e tuubi mut on riittoisaa ja pitää koiran ripulista huolimatta hyväkuntoisena. Et anna nappuloita nyt kun kuralla, vaan vaikka piimää ja riisiä sekoitettuna ja sit ku alkaa kiinteytyä niin lisäät piimään nappuloita.

Apteekista Attapect rauhoittaa mahaa. Älä anna mitään syötävää. Tällöin maha saa rauhassa parantua!

Pikkuhiljaa vatsan rauhoittuessa voit alkaa antamaan maitohappoja, piimää/kermaviiliä, riisiä ja nappuloita.

vettä saa juoda ja sen jälkeen aloittaa pienellä määrällä keitettyä riisiä, johon voi lisätä raejuustoa ja vähän keitettyä maustamatonta broiskua. Aina lääkekuurin yhteydessä kannattaa antaa maitohappobakteereja. Eläimille tarkoitettuja löytyy apteekista tai eläinlääkäristä. Eläinlääkäriltä voi ostaa myös herkkävatsaiselle tarkoitettua ruokaa. Mutta jos vatsa alkaa osoittaa paranemisen merkkejä, voi koittaa pikkuhiljaa lisätä koiran omia nappuloita joukkoon.

Paastoa en uskalla laittaa kun lääkitysohjeena on antaa lääke aina ruuan jälkeen,ei tyhjään vatsaan.
Lääkkeen sivuoireissa kerrotaan ripulista joka menee ohi lääkkeenannon lopetettua.

Jotain mietoa pitäisi ilmeisesti antaa, koiralla ainakin ruokahalu kohdillaan.
Juottanut olen kovasti ettei ainakaan kuivuisi.
Täytyy kysäistä apteekista noista maitohappo ja ravintoainetahnoista.

Kun meidän koira oli useamman kerran ripulilla, niin eläinlääkäriasemalla eivät enää suositelleet paastottamista vaan pieniä annoksia useamman kerran päivässä. Mielellään sillä tutulla ruoalla mitä on aikasemminkin syönyt. Ei siis mitään riisiä tms. Meidän koiralle ei esim. riisi sopinut ollenkaan.
Gefilus piimää suosittelivat ja minä olen antanut myös Canikuria, saa apteekista.

Minä olen koiran ripulin rauhoittamisksi antanut ainoastaan Canikuria ja kuurin jälkeen keittänyt seitä ja riisiä sekä sekottanut joukkoon ab-piimää.

Taidan kokeilla tätä ja kysyä vielä neuvoja apteekista noista canikureista ja muista aineista.

Jätän vain tuon piimän pois kun ei meillä sitä ole aiemmin syöty, ei mene sitten maha pahemmin sekaisin.

kiitos kaikille vinkeistä!

Kuumimmat

Yhteistyössä