Koira murisi ja näytti hampaita yllätysvieraalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hullun koiran emäntä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hullun koiran emäntä

Vieras
Vanha kaverini tuli tänään yllätysvierailulle. Olin itse vessassa ja lapset olohuoneessa pelaamassa kun kuulin että koira tuli hulluksi. Se haukkui kovempaa kuin ikinä ja kuulin kuinka ovi pamahti. Vanha kaverini oli tullut käymään ilmoittamatta ja avasi oven koputtamatta. Koira oli tullut ovelle vihaisena ja kaveri paiskasi oven kiinni.
Tulin vessasta pois,koira rauhoittui heti ja tuli viereen kiltisti kun avasin oven ja päästin kaverin sisälle.

Kaverini mielestä olen hullu kun pidän isoa agressiivista koiraa meillä ja se pitäisi ampua!
Tottakai koira vahtii kotia kun ainoa kotona ollut aikuinen oli vessassa piilossa.. Ja ennen meille ei ole tullutkaan ketään koputtamatta.

Mitä mieltä te olette?
Kuljetteko ihmisten taloihin sisään noin vain?

No meidän mammutin kuuluukin toimia juuri noin,. Vai pitäisikö sen muka kantaa murtovarkaillekin tietsikat ja pöytähopeat valmiiksi säkkiin? Totta mooses meidän koira suojelee laumaansa. Niin suojelen minäkin.

Kaipa noita sattuu. Mun mies meni sovitusti (eli kellonaika sovittu) eräälle tilalle työasioita hoitamaan; ajoi auton pihaan ja kun avasi auton oven, perheen pihalla irrallaan ollut koira kävi suoraan kiinni mieheni käteen. Kuulemma kovin suojeluviettinen koira (omistajien mukaan). Tuota mä en suoraan sanottuna ymmärrä, että jos koiran käytös tiedossa ja sovittu tapaaminen, niin miksi se hurtta pitää pitää siellä irrallaan.

Mies kävi sitten uusimassa jäykkäkouristusrokotuksen.

Koirasi on käyttäytynyt täysin oikein ja fiksusti.
Suojeli kotia ja leikkiviä lapsia. Tottakai koska ketään aikuista ei ollut näköpiirissä.

Kyllä ei meillekkään tule ovesta sisään kuka vaan. Berni nostaa sellaisen konsertin... Nöffi kyllä toivottaa halauksin ja suukoin sisään vaikka murtomiehet :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Dobermanni.
Kiva rotu ja koirahan toimi juuri niin kuin sen pitääkin toimia! :)

Dobermanni = kamalin minkä tiedän, ja miks lemmikin pitäisi olla joku vahtikoira? Ei meidän koti ainakaan sellaista vahtia tarvi, tai jos koira on niin aggressiivinen, niin pelkäisin aina milloin sen päässä naksahtaa ja oikeasti puree jotakuta.

En tykkää tuollaisesta puumasta. Kamalaa kun ihmisillä on tuollaisia pelottavia koiria.

Mutta käveletkö suoraan sisään ilmoittamatta? Ei tämä koira muuten ole vihainen.

En kävele. Mutta en uskalla tulla ollenkaan, jos siellä joku peto räyhää. Jotkut oikeasti pelkää koiria.

Dobermanni.

Dobermanni = kamalin minkä tiedän, ja miks lemmikin pitäisi olla joku vahtikoira? Ei meidän koti ainakaan sellaista vahtia tarvi, tai jos koira on niin aggressiivinen, niin pelkäisin aina milloin sen päässä naksahtaa ja oikeasti puree jotakuta.

no hei ota sä vaikka kääpiöluppa tai akvaario =)

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
Dobermanni.

no hei ota sä vaikka kääpiöluppa tai akvaario =)

Joo meillä onkin akvaario.

Alkuperäinen kirjoittaja Joopa:
Kaipa noita sattuu. Mun mies meni sovitusti (eli kellonaika sovittu) eräälle tilalle työasioita hoitamaan; ajoi auton pihaan ja kun avasi auton oven, perheen pihalla irrallaan ollut koira kävi suoraan kiinni mieheni käteen. Kuulemma kovin suojeluviettinen koira (omistajien mukaan). Tuota mä en suoraan sanottuna ymmärrä, että jos koiran käytös tiedossa ja sovittu tapaaminen, niin miksi se hurtta pitää pitää siellä irrallaan.

Kun meille tulee entuudestaan tuntematon ihminen, niin mä pyrin jo etukäteen tästä ihmisestä "kkuulostelemaan", miten mun koirani suhtautuu siihen ihmiseen. Jos epäilen tulevan ongelmia, junnu saa suosiolla ottaa koiran omaan huoneeseensa. Mutta minkähän ikänen esmes palstan Ford Prefectin nuorimmainen oli, kun meille putkahtivat taannoin about 10 minuutiksi? En ole kysynyt, mutta veikkaan, että em palstailijan lapsi ei puudeliani siliteltyään saanut mitään traumaa =)

Mun iso koirani on siis hyvinkin rauhaa rakastava otus. Ainoa, mitä mun pitää vieraitteni kohdalla varoa, on että se vieras tekee tietoisesti tai tietämättään jonkin sellaisen eleen, jonka koirani käsittää uhkaukseksi mua tai mun lapsiani kohtaan. Koska silloin se puolustaa laumaansa. Niinkuin sen kuuluukin. Eli mun ei tarvitse olla huolissani tai tarkkailla koiraani vaan tarkkailla vieraitani.

Alkuperäinen kirjoittaja Joopa:

Nehän oli vain tyypillisiä koiranomistajia elikkäs röyhkeyttä ja välinpitämättömyyttä piisaa. Muista viis. Koirilla on vaan oikeuksia ja kun jotain sattuu, niin vika on aina sen uhrin. Sun miehellä oli varmaan väärän värinen takki....

Dobermanni.

No, makunsa kullakin ja tuskimpa noita kukaan ihan sohvakoiraksi hommaa, vaan palveluskoiraharrastukseen. Itse tunnen paljon Dobermanneja ja ovat kyllä huomattavasti tervepäisempiä, kuin keskiverto kouluttamaton pikkuräksä, jota saa oikeasti pelätä, että se puree.

En kävele. Mutta en uskalla tulla ollenkaan, jos siellä joku peto räyhää. Jotkut oikeasti pelkää koiria.
Mulla on ystäviä, jotka pelkää koiria tai on allergisia koirille. Joten en kutsukaan heitä kotiini vaan tavataan aina jossain muualla =)

Yhteistyössä