Koira kerrostalossa :-(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alakerran naapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alakerran naapuri

Vieras
Kuinka kauan naapureilla kestää pinna, jos joutuvat päivittäin kuuntelemaan sekopäisenä räksyttävää koiraa? Ja miten tuon asian hoitaisi ilman, että hankkisi kyseisille naapureille muita ongelmia tuon koira-asian lisäksi? Ei minulla muuten ole mitään heitä vastaan enkä haluaisi heitä savustaa talosta ulos tai järjestää mitään kampanjaa heitä vastaan, mutta tuohon meteliin on tultava loppu. Ja selvästihän koirakaan ei olostaan nauti.

Miten te koiranomistajat itse hoitaisitte asian, jos koirastanne olisi haittaa naapureille? Mietin, mitä apukeinoja voisin naapureille ehdottaa.

Yläkerrassamme asuu siis mukava nuoripari, joiden kanssa tuskin muuten olisi ongelmia, mutta heidän koiransa ajaa naapurit hulluuden partaalle. Useampi naapuri on lähestynyt minua tämän ongelman kanssa, koska asumme suoraan tämän parin alakerrassa. Asia on otettu kyseisten henkilöiden kanssa puheeksi moneen otteeseen, mutta eivät tunnu pystyvän tekemään mitään tilanteen hyväksi.

Minä varoitin heitä eilen ja kerroin, että heidän tulisi tietää, että talossamme on nyt varsinainen kansanliike nousemassa heitä vastaan ja minua lähimpänä naapurina on pyydetty tekemään heistä valitus, johon muut haluavat sitten yhtyä. Sanoin, etten haluaisi sitä tehdä, mutta että heidän tulisi tajuta, miten tällainen juttu vaikuttaa naapurisopuun ja ihmisten heistä saamaan kuvaan ihan yleiselläkin tasolla. Ja varoitin, että viimeistään syksyllä, kun vauvamme syntyy, en kyllä tuota ulvomista enää aio kuunnella. Eli sitten palaa minullakin hermot.

Mitä muuta tässä vielä voisi tehdä?

Ehkä kannattas ilmottaa esim. eläinsuojeluvalvojalle, tai ellei ole lähettyvillä eläinlääkäriltä voi kai kysyä neuvoa. Koira voi ulvoa joko todellista hätää tai sillä on eroahdistus. Käy sääli :(

Jo joskus vuosi sitten. En tiedä, onko siellä käyty ja seurasiko siitä mitään. Siellä se koira kuitenkin edelleen mekkaloi :-( En ole mikään koiraihminen, mutta kyllä minunkin käy sitä sääliksi, vaikka pirusti ottaa päähänkin.

Ei mihinkään eläinsuojeluvalvojalle ilmoittaa kannata. Ei mitään laitonta tapahdu. Koira kärsii vain eroahdistuksesta. Heidän kannattaisi ottaa yhteyttä jollekin spesialisti-koirankouluttajalle, joka osaa auttaa heitä. Eivät he ilmeisesti itse käsitä, kuinka paljon koiransa meluaa, mutta kouluttamalla sen voi kitkeä pois.

Mun kaverilla oli just toi sitruunapanta käytössä jonku aikaa koirallaan ku ei pysynyt hiljaa heidän ollessaan pois kotoa, ja aika nopeasti se koira sit oppi olee räksyttämättä.
Semmoista vois suositella

Sitruunapanta on panta, jossa on pieni laatikko kuonon alla. Kun koira haukahtaa, tulee pieni sitruunatujaus nenille. Herkkyyttä voi säätää. Eroahdistukseen suosittelen kuitenkin muuta koulutusta.

Ovat selvästi itsekin pahoillaan asiasta ja siksi en haluaisi alkaa heitä vainoamaan virallisia teitä. Poika juuri surullisena mietti, että kunhan sitä nyt ei tarvitsisi sentään "piikille" viedä :-(

Otan asian taas pian puheeksi. Onko tietoa mistään paikoista, joihin heidän ehkä kannattaisi ottaa yhteyttä?

Yhteistyössä