koira-ilmotuksista vaan ihmettelyä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pienenhetken
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pienenhetken

Aktiivinen jäsen
11.09.2005
17 073
0
36
meitä vaivaa koirakuume ja ollaan jo vuosia kateltu koiraa...tai lähinnä mietitty asiaa,välillä enemmän ja välillä vähemmän tosissaan...lähinnä odotellaan että lapset kasvaa vielä vähän :) mieluisista roduista etsitty tietoo ym...
mutta siis tässä taas samalla apulan sivuja selailen ja taas pisti silmään se,että jokaisessa ilmoituksessa sanotaan että pitää olla ennestään kokemusta koirista paljon,ei ensikoiraksi,kokeneelle kouluttajalle ym...
ja sama homma täällä,jos kysyy koirasta jotain niin tulee kamalasti haukkuja että ei kokemattomalle koiria! :o mutta siis miten sitä kokemusta saa koirista ja kouluttamisesta jos ei ikinä "saa" ottaa sitä eläintä? :o mietimpä vaan...ja jatkan selailua :D

ja meillä miehen kans on kokemusta molemmilla koirista,mutta yhteistä ei ole ollut...vielä ;)

Tokihan kokematonkin koiran voi ottaa :D Kannattaa vaan valita rotu niin, että se vastaa myös käyttötarkoitusta. Ei esim. metsästyskoiraa pelkäksi kotikoiraksi jne. Kannattaa etsiskellä sopivan tuntuista rotua ja ottaa sitten yhteyttä kasvattajiin. Kunnon kasvattaja pysyy teidän ja koiranne elämässä tukena koko koiran elämän ajan. Kun reilusti kerrotte että olette kokemattomia ja haluatte kasvattajan tukea ja neuvoja niin varmasti saatte koiran kotiinne.
On tietysti rotuja, joita en itsekään aloittelijalle möisi ja niitä on mm. saarloos wolfhound ja tsekkiläinen susikoira, mutta tuskinpa te niin vaativia rotuja olette ajatelleetkaan :D

Tiedän että jotkut kasvattajat ei myy koiraa ensimmäiseksi koiraksi koskaan. Se on oikeasti aika väärin, kuten itsekkin sanoit, niin eihän sitä voi oppia kouluttamaan ilman koiraa.
Minä olen luovuttanut pennun ensimmäiseksi koiraksi, sillä ehdolla että koira peruskoulutetaan. (Kyseessä siis sakemanni ja tarjoan itse kasvateilleni tottelevaisuuskoulutusta.) =)

Kyllä sinä vielä löydät mieleisen pennun ja kasvattajan, onnea pennun etsintään. =)

Yhteistyössä