kohtutulehduksen oireet?kokemuksia?

Km oli 1.9 ja rv 10+ . :'( Nyt 5 vrk:tta vuodotonta mutta alkoi eilen pieni särky alavatsalla. Ei vuotoa siis ja kuumetta (lämpöä oli 36.9-37.1), mutta voisiko olla kohtutulehduksen oire pelkästään tämä särky? Tuli mieleen kyllä että, voisiko olla kyseessä ihan kohdun palautuminen tai siis kutistuminen vain.
Yö meni ilman särkylääkettä ja eikös tulehduksessa pitäs särkyä olla aika kovastikin? Eilen meni 3 särkylääkettä, tosin olen nykyään aivan jumalattoman kipuherkkä.

Kiitos vastauksista etukäteen :flower:

Mulla oli alkukesästä lantionalueen tulehdus eli tulehdus kohduissa, munasarjoissa, emättimessä. Päivystykseen hakeuduin pari päivää kestäneen totaali väsymyksen, aaltoilevan kuumeen, kovan alavatsa kivun vuoksi.
Nyt alkuraskaudessa minulla alkoi vain ja ainoastaan punertavan rusehtava vuoto (ei kipuja tms) jota gyne kutsui marjapuuromaiseksi vuodoksi ja diagnoosina oli emätin tulehdus... Nyttemmin tulehdus hoidettu mutta keskenmenon se aiheutti...

Mä sain KM:n 24.9 rv 8 ja siitä n kahden viikon päästä alkoi todella kamalat vatsakivut (en pystynyt kunnolla kävelee). Sairaalassa todettiin kohtutulehdus, johon sain todella vahvat antibiootit. Antibiooteista sain lääkeaineallergian ja jouduin käymään vatsahuuhtelussa ja lopettamaan toisen niistä lääkkeistä kesken. Kävisin Kysymässä asiasta esim. sairaanhoitajalta, sillä hoitamattomana saattaa aiheuttaa vatsaontelon tulehduksen, joka on vaikeampi hoitaa (näin mulle sanottiin kohtutulehduksen yhteydessä)

Minulla ollut toistuvia kohdunkaulantulehduksia joihin sain estolääkityksen (joka sitten lopetettiimn kun raskauduin). Oireina TODELLA kova alavatsakipu, alaselkäkipu, vaikeudet liikkua/kävellä, runsaampi valkovuoto ja kuumeilu.

Yhteistyössä