kohtutulehduksen antibiootit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihan nenä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihan nenä

Vieras
Mitä antibiootteja teille määrätty?
Itse tulin juuri päivystyksestä ja lääkäri määräsi ehkä kohtutulehdukseen kefexiniä ja trikozolia. Ei ollut varma onko kohtutulehdus kun ei oikeastaan ole muuta oiretta kuin kipu alavatsalla. CRP oli 2, kuumetta/lämpöä ei ole, alavatsa aristaa enemmän kuin kohtu, vuoto normaalia, ei hajua. Synnytyksestä tosiaan 1½vkoa.

Kefexin+Trikozol on perusyhdistelmä kohtutulehduksiin. Sitten samat suonensisäisesti jos ei ala auttaa ja vasta sitten kokeillaan muuta jos ei nuokaan auta. Ihan oikeat lääkkeet olet saanut.

ok. ihmettelin vaan, että kun kahdet antibiootit määrättiin ehkä kohtutulehdukseen. Mutta hyvähän se on ottaa varman päälle. Miten muuten imetettekö samalla ja kuinka vauvat reagoivat antibiootteihin? Mietin että kannattaisiko aloittaa vauvalle maitohappobakteerit?

Alkuperäinen kirjoittaja voihan nenä;28934248:
ok. ihmettelin vaan, että kun kahdet antibiootit määrättiin ehkä kohtutulehdukseen. Mutta hyvähän se on ottaa varman päälle. Miten muuten imetettekö samalla ja kuinka vauvat reagoivat antibiootteihin? Mietin että kannattaisiko aloittaa vauvalle maitohappobakteerit?

Mulle määrättiin haavatulehukseen tuplaten antibiootit ja myönnetään että hiukan kesken jäi. Mulle sekä vauvalle tuli nii järkyt mahakivut ja pahaolo että oksat pois. Ei auttanu sillon maitohappobakteeritkaan.

Mulle määrättiin haavatulehukseen tuplaten antibiootit ja myönnetään että hiukan kesken jäi. Mulle sekä vauvalle tuli nii järkyt mahakivut ja pahaolo että oksat pois. Ei auttanu sillon maitohappobakteeritkaan.

voi että... voisikohan nuo lääkkeet syödä siten että söisin ensin toisen kuurin ja sitten vasta toisen... näkisi kummasta lääkkeestä menee maha sekasin. Mulla on niin pleko perseessä, että tämäkin vauva alkaa huutaa mahavaivoja kun syön antibiootteja. Kolme edellistä ovat alkaneet huutaa ja antibioottikuurien aikana ja sitä huutoa on kestänyt niin kauan että on sitten löytynyt sopiva maidoton äidinmaidonkorvike.

Alkuperäinen kirjoittaja voihan nenä;28934431:
voi että... voisikohan nuo lääkkeet syödä siten että söisin ensin toisen kuurin ja sitten vasta toisen... näkisi kummasta lääkkeestä menee maha sekasin. Mulla on niin pleko perseessä, että tämäkin vauva alkaa huutaa mahavaivoja kun syön antibiootteja. Kolme edellistä ovat alkaneet huutaa ja antibioottikuurien aikana ja sitä huutoa on kestänyt niin kauan että on sitten löytynyt sopiva maidoton äidinmaidonkorvike.

Kyl ne piti yhtäaikaa syödä. Vaikutusten takia. Mulla oli kefexin ja flagyl. Tosta sun koktailista en tiiä miltä tuntuu.

Kuureja EI voi syödä peräjälkeen jos haluaa niistä vastaavan tehon. Jos sulla oikeasti on kohtutulehdus (en voi tietää kun en ole sua tutkinut) niin kannattaa nyt ottaa kiltisti ne molemmat kuurit kerralla, ettet päädy osastolle suonen sisäisiä antibiootteja saamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Lääkäri;28934454:
Kuureja EI voi syödä peräjälkeen jos haluaa niistä vastaavan tehon. Jos sulla oikeasti on kohtutulehdus (en voi tietää kun en ole sua tutkinut) niin kannattaa nyt ottaa kiltisti ne molemmat kuurit kerralla, ettet päädy osastolle suonen sisäisiä antibiootteja saamaan.

Niin kyllä mä sen tiedän, mutta tulen kuolemaan jos/kun tuokin lapsi aloittaa sen 24/7 huudon ja vasta puoli vuotiaana löytyy sopiva maito. Itse joudun tiukalle imetysdieetille ja nyt mun pitäisi vauvan lisäksi kyetä hoitamaan myös kolme muuta (4v ja 2x alle 2v). Esikoisen kanssa söin kefalex kuurin kun tämä oli viikon ikäinen ja siitä ne ongelmat lähti. Tuplat taas sai antibiootteja jo teholla ja homma oli sillä selvä. Tää neljäs on ollut nyt niin rauhallinen ja mahavaivaton ja nyt kun joudun syömään nuo antibiootit niin voin vain kuvitella mitä tuleman pitää...

Alkuperäinen kirjoittaja voihan nenä;28934473:
Niin kyllä mä sen tiedän, mutta tulen kuolemaan jos/kun tuokin lapsi aloittaa sen 24/7 huudon ja vasta puoli vuotiaana löytyy sopiva maito. Itse joudun tiukalle imetysdieetille ja nyt mun pitäisi vauvan lisäksi kyetä hoitamaan myös kolme muuta (4v ja 2x alle 2v). Esikoisen kanssa söin kefalex kuurin kun tämä oli viikon ikäinen ja siitä ne ongelmat lähti. Tuplat taas sai antibiootteja jo teholla ja homma oli sillä selvä. Tää neljäs on ollut nyt niin rauhallinen ja mahavaivaton ja nyt kun joudun syömään nuo antibiootit niin voin vain kuvitella mitä tuleman pitää...

Niin, mutta se kohtutulehdus ei ole leikin asia.

Alkuperäinen kirjoittaja voihan nenä;28934473:

Toki voit odottaa myös niin pitkään että joudut osastolle ab-tippaan.

[QUOTE="Vieras";28934479]Niin, mutta se kohtutulehdus ei ole leikin asia.[/QUOTE]

oonko väittänyt muuta?
Onko muille määrätty alavatsakivun perusteella antibiootit kohtutulehdukseen? mitään muita oireita ei siis ole.

Alkuperäinen kirjoittaja voihan nenä;28934487:
oonko väittänyt muuta?
Onko muille määrätty alavatsakivun perusteella antibiootit kohtutulehdukseen? mitään muita oireita ei siis ole.

On, eikä toiminut, jonka jälkeen oltiinkin sitten tipassa ja syötiin kourallinen muita antibiootteja lisäksi...

Mulla crp oli korkeampi, alle viis on normaali? Kohtu ei ollu supistunu tarpeeks, oli arka, isoja hyytymiä ja crp koholla. Maha on ollu sekasin ja olo vetämätön, mutten tahdo kaavintaan. Ab loppu tänään, jes.

[QUOTE="vieras";28934506]On, eikä toiminut, jonka jälkeen oltiinkin sitten tipassa ja syötiin kourallinen muita antibiootteja lisäksi...[/QUOTE]

no täytyy kai sitten huomenna hakea kuurit ja aloittaa. Nauttia viimeisestä yöstä jonka saan taas seuraavaan 1½ vuoteen nukkua lukuunottamatta kahta kolmea yösyöttöä. Tai sitten täytyy lopettaa imetys ja antaa korviketta. Selviääpähän sitten samantien, että tällä neljännelläkin on maitoallergia ja varmaan kaikki muutkin allergiat kuten muillakin on ollut. Mutta siinäkin tapauksessa huuto alkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja voihan nenä;28934102:
Mitä antibiootteja teille määrätty?
Itse tulin juuri päivystyksestä ja lääkäri määräsi ehkä kohtutulehdukseen kefexiniä ja trikozolia

Alkuperäinen kirjoittaja voihan nenä;28934248:
Miten muuten imetettekö samalla ja kuinka vauvat reagoivat antibiootteihin? Mietin että kannattaisiko aloittaa vauvalle maitohappobakteerit?

Mulle lääkäri määräsi juuri samat tabut kohtutulehdukseen 6 vrk synnytyksen jälkeen (oli muuten sama lääkäri joka myös oli synnytyksessä gynekologina). Ja lääkäri kielsi ehdottomasti imettämisen kuurin aikana.

Tuo Trikozol on nimen omaan se, jonka vuoksi ei saa imettää!

Minulta ei kielletty imetystä trikozolin aikana. Kolme vuotta jo aikaa, mutta muistan sen vauvan kakan hajun edelleen antibioottien aloituksen seurauksena.
Maitohappobakteerit sekä äidille että vauvalle. Vauvalle ehdottomasti luontaistuotekaupasta bioteekin tuote tai DDS junior ja jatkatte niillä seuraavan vuoden tehostetusti.

Kandee ostaa canesten kombipakkaus, siinä olevaa voidetta voi ulkoisesti käyttää, jos hiiva puskee kuurin aikana jo ja sit kuurin loputtua siinä sisäinen lääke, että hiiva saadaan pois. Voide hoitaa kutinaa pois.

Mitähän vauvan kannalta turhat antibiootit tekee vauvan suolistolle ja sen bakteereille?