Kohtu- vai tissitulehdus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.

Vieras
Kuumetta 38,9 astetta, tissit aristaa samalla tapaa kuin synnärillä maidon noustua, maitoa tulee runsaasti joten arvelin johtuvan siitä, ei ole sellaiset "paakkuiset"

Lantion seutu kipeä, mutta kohdun kohta ei arista, ennemminkin samanlainen kipu kuin loppuraskaudessa ja tuntuu enemmän tosiaan lantiossa/lonkissa. Vuoto normaali, aika niukka, ei hyytymiä.

Uskaltaisiko jäädä kotiin seurailemaan? Synnärillä sanottiin että kohtutulehduksen ollessa kyseessä on mentävä välittömästi sairaalaan, tissitulehdusta voi vuorokauden koittaa hoitaa kotona.

Synnytyksestä 1vk 1vrk.

Kun mulla oli kohtutulehdus, olin lopulta niin kipeä,että jouduin ambulanssilla sairaalaan. Eikä mulla varsinaisesti kodun kohdalta ollut kipeä, vaan juurikin koko alavatsa, lantio ja nivuset.Vuotokaan ei ollut mitenkään hurjan runsasta, mutta jälkeenpäin ajateltuna se kyllä varmaan haisi pahalle, olin vaan niin kipeä jo silloin etten sitä itse tajunnut Jouduin tiputukseen ja vietin 5 päivää sairaalassa todella kipeänä. Toisen lapsen syntymän jälkeen tajusin lähteä aikaisemmin päivystykseen ja selvisin pelkällä antibioottikuurilla. Jos todella epäilet kohtutulehdusta lähde heti lääkäriin. Parempi katsoa kuin katua.

Yhteistyössä