Osaisko kukaan sanoa. Raskaus ja alamahakipu!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huolestunut.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huolestunut.

Vieras
Eli oon viikolla 15 raskaana. Ja nyt viikon ollut alamahakipua, joka ensin oli aaltomaista, mutta nyt ollut torstai illasta jatkuvaa. Ainoastaan nukkuessa helpottaa. Emätintulehdusta hoidettiin toissaviikolla. Eilen tutkittaessa kohtu oli tosi aristava jo pienestä kosketuksesta, ja nyt kun itsekin vähän painaa niin aristaa kyllä. Itse epäilin kohtutulehusta, ja tk- lääkäri päätyi siihen myös. Mutta, ei tehnyt mitään tarkempia tutkimuksia. Määräsi kyllä Kefexinit ja Flagylit ainoastaan mun oman kertoman perusteella. CRP vain 20, ja pientä lämpöä iltaisin ollut. ( Mutta olen myös flunssassa). Nyt mietin vain, että hirvittää alkaa syömään noin vahvoja lääkkeitä, kun kuitenkaan ei varmuudella voi sanoa onko kohtutulehdus. Vai sittenkin vain ihan normaalia kohdun kasvamisesta johtuvia kipua. Olisiko kellään sanoa tai kertoa omia kokemuksia. Olisin tosi kiitollinen. Ja kipu on tosiaan sellasta menkkakipujen tapasta, ei supistuksia. Ja kohtu tuntuu sellaiselta erikoiselta, painavalta.

Miten olisi käynti synnytyspäivystyksessä, tai edes soitto sinne? Ne kun käsittelevät raskauteen liittyviä asioita varmasti ammattitaitoisemmin kuin tklääkäri

No tk- lääkäri kyllä konsultoi asiasta naistentautienlääkäriä. Yritin saada lähetettä synnytyspolille, mutta ei suostunut tekemään. Soitinkin, mutta sanoivat, ettei sinne pääse ilman lähetettä.

äitiyspoli ja synnytysvastaanotto ovat kaksi täysin eri asiaa. Äitiyspolilla käydään ajanvarauksella ma-pe, mutta synnytysvastaanotto on äitien "ensiapu" (ja ainoa paikka näin viikonloppuna mistä edes apua saa). Hae netistä tulevan synnytyssairaalasi synnytysVASTAANOTON nro ja soita sinne, ne ovat paikalla 24h/vrk ja osaavat ihan yhtä lailla kertoa onko syytä huoleen ja jos kokevat että sinulla on tarvetta lääkärille pääset sinne heti :) Itse olen käynyt viikonloppuna vastaanotossa mm kovan päänsäryn vuoksi joka ei hellittänyt millään

[QUOTE="Jep";25893652]äitiyspoli ja synnytysvastaanotto ovat kaksi täysin eri asiaa. Äitiyspolilla käydään ajanvarauksella ma-pe, mutta synnytysvastaanotto on äitien "ensiapu" (ja ainoa paikka näin viikonloppuna mistä edes apua saa). Hae netistä tulevan synnytyssairaalasi synnytysVASTAANOTON nro ja soita sinne, ne ovat paikalla 24h/vrk ja osaavat ihan yhtä lailla kertoa onko syytä huoleen ja jos kokevat että sinulla on tarvetta lääkärille pääset sinne heti :) Itse olen käynyt viikonloppuna vastaanotossa mm kovan päänsäryn vuoksi joka ei hellittänyt millään[/QUOTE]

Kiitos vastuksista. Siis soitin tuonne synnytysvastaanottoon. Mutta ei sieltä osattu sanoa mitään mistä apua on, koska tk- lääkäri on jo tutkinut. Ja sieltä sanoivat, ettei ilman lähetettä sinne pääse. Ellei kipu sitten voimistu.

Ei välttämättä oteta vielä noin pienillä viikoilla synnytysvastaanottoon/päivystykseen. Yleensä raja menee rv 22. Naistenklinikalla raja on rakenneultrassa. Naistentautien päivystys tai sitten se tk:n päivystys on oikea osoite.

Minä kyllä aloittaisin kuurin. Kaikenlaiset kivuthan kohdun kasvamiseen kuuluvat, mutta ei niiden ihan jatkuvia pitäisi olla. Myöskään kohdun aristamista en pidä normaalina. Crp kuitenkin on koholla, eli kertoo että jotakin infektiota on. Ja mistäs tietää vaikka olisi yhä nousussa.

Yhteistyössä