Kohtu poistettu, silti vuotaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ritva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hyvin sanottu, jos sukulaiseni olisi samanlainen, en pitäisi yhteyttä, eivätköhän aikuiset osaa käyttää omaa järkeään, se on sallittua.
Pätemisen tarvetta!

Miten tuntuu, että huomioijat ovat yksi ja sama henkilö? En minä ainakaan ole päässyt siihen käsitykseen, että Meikämaija kumoaa kokijan tuntemuksia, vaan tuo vaihtoehtoja ja kunnon näkökantoja, perusteltuja sen sijaan, että useimmat heittävät vain jotain. Kateus vie kalatkin vedestä, sanotaan.

Minä olen kirjoittanut pelkästään yllä olevalla nimimerkillä. Onko sinun noin vaikea uskoa, että tuohon kaikkitietävään saarnaajaan on moni kyllästynyt.

Rohkenen kyllä käyttää nimimerkkiäni, jos on sanottavaa. Hauska huomata, että sanottavani kiinnostaa näinkin paljon, että siitä pitää oikein tapella.

Kommentteja kukin lukee omasta käsitemaailmastaan lähtien.

Alkuperäinen kirjoittaja Meikämaija:
Rohkenen kyllä käyttää nimimerkkiäni, jos on sanottavaa. Hauska huomata, että sanottavani kiinnostaa näinkin paljon, että siitä pitää oikein tapella.

Kommentteja kukin lukee omasta käsitemaailmastaan lähtien.

Oi ei! Lause: "Kommentteja kukin lukee omasta käsitemaailmastaan lähtien", on sitä ominta Meikämaijaa. Lause ei tarkoita mitään, mutta kuullosta varmaan hänestä hienolta. Sen voisi tulkita niin, että meidän, jotka emme hänen neuvoistaan ilahdu, päässämme on jotain vikaa. Emme ymmärrä hänen käsitteitään, jotka on väännetty rautalangasta jo muutenkin, ja jotka harvoin liittyvät kysyjän ongelmaan.

Kerro nyt hyvä ihminen nimimerkkisi, jota normaalisti käytät, jotta tiedän pysyä pois sinun tieltäsi. En tiedä, mitä sinulle vielä sanoisin, en tykkää riidellä. Juttelisin mieluummin oikeista asioista.

Toisaalta, täällä saavat kaikki kukat kukkia, ruusut ja rikkaruohot.

Luuletko ,etteivät kaikkitietävät viestisi kyllästytä monia. Luojalle kiitos, kaltaisiasi besserwissereitä ei ole tuttavapiirissä, ei työtovereina eikä naapureina.

Sinäpä sen sanoit. Mekin haluaisimme täällä jutella OIKEISTA ASIOISTA, mutta sinun jaarituksesi eivät ole sellaisia. Voisit mennä kukkimaan rauhassa jonnekin muualle.

Kirjoitin tälle palstalle, kun huomasin itseäni lähellä olevan kirjoituksen verenvuodosta kohdunpoiston jälkeen. Oli mukava huomata, että täältä löytyi toinen kohduton, jonka kanssa voin jakaa samansuuntaisia kokemuksia. En siis kaivannut diagnooseja tai neuvoja. Niitä varten on lääkärit, jonne osaan hakeutua silloin kun vaivat niin vaativat.

Siihen saumaan MM kommentit siitä, mikä kenties vaivaa ja millä keinoin ne vaivat poistuvat lisättynä huomautuksella, että kaikki meni hänellä hyvin, kertovat mielestäni enemmänkin jostain muusta kuin halusta keskustella oikeista asioista. MM vastaus toisaalta ärsytti ja toisaalta huvitti, sillä tällä palstalla kävijät tietävät jo sen, että MM kohdunpoistoleikkaus onnistui äärettömän hyvin. Ei sillä tarvitse hehkuttaa,jos joillakin toisilla ei ole käynyt yhtä hyvä mäihä. Se on minusta suurta ajattelemattomuutta.

Mutta tämä tällä sivullaha on sana vapaa.....

"Siihen saumaan MM kommentit siitä, mikä kenties vaivaa ja millä keinoin ne vaivat poistuvat lisättynä huomautuksella, että kaikki meni hänellä hyvin, kertovat mielestäni enemmänkin jostain muusta kuin halusta keskustella oikeista asioista. MM vastaus toisaalta ärsytti ja toisaalta huvitti, sillä tällä palstalla kävijät tietävät jo sen, että MM kohdunpoistoleikkaus onnistui äärettömän hyvin. Ei sillä tarvitse hehkuttaa,jos joillakin toisilla ei ole käynyt yhtä hyvä mäihä. Se on minusta suurta ajattelemattomuutta."

ihan samaa mieltä kanssasi.

olin samaisessa operaatiossa viime kesänä ja kun melkein kaikki mahdollinen meni pieleen moninaisine komplikaatioineen niin kyllä siinä tuskaisessa olotilassa suomeksi sanottuna v*tutti kun tää besseri tuli todellakin joka käänteessä hehkuttamaan omaa, onnistunutta operaatiotaan.

suurin osa (jos ei kaikki) muista ketjuuni kantaaottaneista oli ihania, empaattisia kirjoittajia, ja jotkut jo hermostuivatkin meikämaijan hehkutukseen. näin jälkeenpäin asiaa katsellen todellakin äärimmäisen epäkorrektia ja ajattelamatonta käytöstä tilanteessa jossa toinen on juuri ja juuri hengissä selvinnyt.

ja "työkokemus" jos vielä hengaat täällä, hyvää joulua sulle!!!t.myooma

Hei, mukavaa kuulla sinusta, pitkästä aikaa.Toivottavasti voit paremmin, muistelen että meitä oli monia, jotka tunsimme sinua kohtaan myötätuntoa.
Oikein hyvää Joulua!

Juu, kyllä se niin on, että kun leikkaus ja/tai toipuminen ei ole mennyt ihan putkeen, sitä kaipaa sympatiaa, rohkaisua ja kannustusta, neuvoja ja kokemuksia vastaavaanlaisessa tilanteessa olevilta ihmisiltä. Toisten sankaritarinat ja hehkutukset eivät todellakaan helpota tilannetta.

Olen 50v. ja kohtu poistettu 9,5 vuotta sitten.
Elämä on ollut ihanaa tähän saakka, mutta nyt alavatsa- ja selkäkipuja sekä
verta vuotaa. Onko kellään vastaavaa kokemusta ja mistä johtunut?

Ei sieltä pitäis vuotaa mitään.Mene nyt kiireesti lääkäriin.Mulla oli aiemmin tulehdusta (virusperäinen) joka aiheutti vuotoa ja se hoidettiin silmukka eli looppihoidolla pois.Kohdun kaulalla siis.Se parani kyllä sillä kertaa.Mutta myoomien takia myöhemmin poistettiin koko kohtu.Vertahan ei pitäisi tulla enää kun kohtu on pois, näin mä olen ymmärtänyt.Munasarjoista irtoava solu jää vatsaonteloon ja sulaa pois ajan kanssa.Mutta kohdusta irtoava limakalvo ei voi enää valua ulos kun se on poistettu koko värkki.Joten ainoa syy vuotoon täytyy olla haava jossain.tai tulehdus.. Limakalvo tulehtuu helpommin kun se alkaa kuivua ja se ei saa sitä luonnollista suojaa enää.Siihen saa hormonihoitoa jonka minäkin pyysin jälkitarkastuksen yhteydessä, varmuuden vuoksi.Kun olen kärsinyt kuivuudesta jo aiemmin.Toivottavasti olet jo paremmassa kunnossa.voimia sinulle syksyyn ..

Viimeksi muokattu:
Ei sieltä pitäis vuotaa mitään.Mene nyt kiireesti lääkäriin.Mulla oli aiemmin tulehdusta (virusperäinen) joka aiheutti vuotoa ja se hoidettiin silmukka eli looppihoidolla pois.Kohdun kaulalla siis.Se parani kyllä sillä kertaa.Mutta myoomien takia myöhemmin poistettiin koko kohtu.Vertahan ei pitäisi tulla enää kun kohtu on pois, näin mä olen ymmärtänyt.Munasarjoista irtoava solu jää vatsaonteloon ja sulaa pois ajan kanssa.Mutta kohdusta irtoava limakalvo ei voi enää valua ulos kun se on poistettu koko värkki.Joten ainoa syy vuotoon täytyy olla haava jossain.tai tulehdus.. Limakalvo tulehtuu helpommin kun se alkaa kuivua ja se ei saa sitä luonnollista suojaa enää.Siihen saa hormonihoitoa jonka minäkin pyysin jälkitarkastuksen yhteydessä, varmuuden vuoksi.Kun olen kärsinyt kuivuudesta jo aiemmin.Toivottavasti olet jo paremmassa kunnossa.voimia sinulle syksyyn ..

Eiköhän alkuperäinen ole jo ongelmansa kuudessa vuodessa selvittänyt...

Viimeksi muokattu:
Moi!minulla samanlaisia oireita,olen 48v ja nyt hoksasin ettei pitäisi vuotaa kohdunpoiston jälkeeen(2,5v)tapahtuneesta.

joo, ei missään tapauksessa jos tuosta on jo siis 2,5 vuotta! Kyllä tuohon ei ole muuta sanottavaa kuin että pikimmiten lääkäriin, jossa selviää, mistä vuoto tulee. Sillä eihän emättimen pohjassa pitäisi olla mitään paikkaa, mistä vuotoa tulisi, ellei sitten itse limakalvo tihku verta. eikä sekään ole mikään normaalitila.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä