Kohtu pois ensi viikolla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hui kauhistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sulla viikko aikaa toimenpiteesees, mikä fiilis?
Toivoitko erikseen, että et halua opiskelijoita leikkuriin?
Mä en ja niitä olikin pilvin pimein =)
Ajattelin vaan, kun mä en etukäteen saanu tietää leikkaavan, enkä sen enempää nukkumatinkaan nimeä.

Alkuperäinen kirjoittaja hui kauhistus:
Sulla viikko aikaa toimenpiteesees, mikä fiilis?
Toivoitko erikseen, että et halua opiskelijoita leikkuriin?
Mä en ja niitä olikin pilvin pimein =)
Ajattelin vaan, kun mä en etukäteen saanu tietää leikkaavan, enkä sen enempää nukkumatinkaan nimeä.

TÄÄÄÄH !
En halua eikä tullu mieleenkään eikä kukaan edes kertonut että se olisi mahdollista. Luuletko/ tiedätkö (oletko Helsingin seudulta) että Kättärillä olisi se mahdollista.
Mulle kyllä sanottiin että joku Lauri olisi leikkaava lääkäri suku nimeä en muista se kyllä mainittiin.
Ihan OK fiiliksin liikkeellä.
Jos niitä siinä töllistelee kun leikataan niin ei haittaa sillä unessa olen mutta muuten tuntuisi ikävältä =((

No just kättäri on opetussairaala. Mulla vasta salissa tuli mieleen koko opiskelija-juttu, kun väkeä oli niin paljon. Toisaalta...kyllä ne valmiit lekurit seuraa silmä kovana siinä vieressä. Vähän harmitti kun laittoivat sitä epiduraalia ja kävivät pitkän neuvottelun paikasta, johon sitten lopulta pistettiin. Pakkohan se on harjoitella, ei niistä voi päteviä tulla jos vaan teoriassa opettelevat.

No just kättäri on opetussairaala. Mulla vasta salissa tuli mieleen koko opiskelija-juttu, kun väkeä oli niin paljon. Toisaalta...kyllä ne valmiit lekurit seuraa silmä kovana siinä vieressä. Vähän harmitti kun laittoivat sitä epiduraalia ja kävivät pitkän neuvottelun paikasta, johon sitten lopulta pistettiin. Pakkohan se on harjoitella, ei niistä voi päteviä tulla jos vaan teoriassa opettelevat.

Niin, totta turiset ; )
Mutta vastuun kuitenkin kantaa joku pätevä kirurgi. No, kyllä minä luottamuksella edelleen suhtaudun ja pääasia että ongelmasta pääsen eroon.
Vielä vajaa viikko töitä ja sitten sukkia sommittelemaan kinttuihin.

Nunnukka: jokos olet sukkia sovitellut? :) On ne aika äreät, semmosia vois sit kesällä pitää lyhyen hameen kanssa :))
Täällä on ollut monenlaista kommenttia seksistä kohdunpoiston jälkeen. Pääsin sitä viimeinkin kokeilemaan ja ainakaan minun kohdallani ei muutosta huonompaan ole tapahtunut, parempaa oli kuin viime vuodet kohdullisena ;)

Koeilin aamulla niitä seksy sukkia ja pikkasen piti pyöriellä miten ne jalkaansa virittäisi mutta eiköhän ne oikein mennyt että sitten maanantaina osaan laittaa oikein.
Viime yönä näin jo unta että sukat jäin kotiin =O
Tänään käyn kirjastosta hakemassa kirjoja pinon niin aika kuluu mukavasti.
Että tällaisissa tunnelmissa.

toivottavasti näet tämän vielä ennen kuin operaatioon menet, mutta voin sanoa että mainitsemasi lääkäri on ihan äärettömän hyvä leikkaaja!
oikein paljon tsemppiä leikkaukseen!

:)

Hip hei ja kotona taas ; )
Olo on melko raihnainen mutta ei kuitenkaan niin paha ettenkö olisi pääsyt kertomaan että leikkaus onnellisesti ohi ja huoh olen jo kaksi kertaa pistänytkin.
Jaahas ja kipulääkettä taas popsimaan. Terpiakoira kainalossa ; ))
Siis sellanen valkoinen karvapallo.Ihan oikea !

Hyvä että olet taas kehissä :)
Nopeasti sinäkin pääsit sairaalasta pois.
Pistätkö 10 päivän ajan vai kuinka kauan? Paljonko oli kohdulla painoa?
Terapiakoira on hyvä olemassa, mullakin on :)

Joo kyllä kivun lievitys oli hyvää sairaalassa ollessa ja hoitajat ihania ;) Epiduraalipuudutus oli tosi hyvä niin kauankuin siitä sai nauttia eli tähän aamuun saakka :/
Pistämisestä: Kyllä siinä paketissa taisi 10 ruiskua olla ja kaikki täytyy tuhota =`( okei hyvän asian puolesta teen sen mukisematta.
Vajaat 800g sieltä pois otettiin eli toivottavsti painokin laskee edes sen verran ja nyt tuntuu että sairasloma 20.5. saakka ei ole turhaa. Miten pian sinulla kivut helpotti ? entä tuo turvotus ?
Ja nyt taas punkkaan köllöttelemään.

Ohoh, aikamoinen oli sitten myoomien määrä, varmaankin on ollut melkoista vaivaa. Miten sulla oireili ne myoomat?

Varmaan ihan hyvä aika tuo kuukausi toipua.

Kyllä mä jouduin kolmisen viikkoa niitä särkylääkkeitä ottamaan. Eka viikko oli tietty pahin ja esim. ylösnousut aika kivuliaita. Turvotus laski melko hitaasti, taisi vatsa palautua ennalleen vasta noin kolmen viikon päästä leikkauksesta. Mulla oli mielestäni suurin ongelma vatsan toimimisen kanssa, mielettömät kivut, kun vaan kiersi ja väänsi.
Nyt kun aikaa on toimenpiteestä jo yli kuukausi, eikä ole minkäänlaista vaivaa, tuntuu tosi mahtavalta ja helpottuneelta, kun koko rumba on takana päin :)
Varmaan paras kesä aikoihin tulossa, uida voi milloin vaan, eikä tarvitse aina kalenteria kurkkia ja miettiä voiko johonkin mennä vai onko just ne hirveät vuotopäivät päällä.

Ohoh, aikamoinen oli sitten myoomien määrä, varmaankin on ollut melkoista vaivaa. Miten sulla oireili ne myoomat?

Varmaan ihan hyvä aika tuo kuukausi toipua.

Kyllä mä jouduin kolmisen viikkoa niitä särkylääkkeitä ottamaan. Eka viikko oli tietty pahin ja esim. ylösnousut aika kivuliaita. Turvotus laski melko hitaasti, taisi vatsa palautua ennalleen vasta noin kolmen viikon päästä leikkauksesta. Mulla oli mielestäni suurin ongelma vatsan toimimisen kanssa, mielettömät kivut, kun vaan kiersi ja väänsi.
Nyt kun aikaa on toimenpiteestä jo yli kuukausi, eikä ole minkäänlaista vaivaa, tuntuu tosi mahtavalta ja helpottuneelta, kun koko rumba on takana päin :)
Varmaan paras kesä aikoihin tulossa, uida voi milloin vaan, eikä tarvitse aina kalenteria kurkkia ja miettiä voiko johonkin mennä vai onko just ne hirveät vuotopäivät päällä.

Ei niistä myoomista oikeastaan ollut muuta haittaa kuin että ne kasvoivat melkoista vauhtia ja vaihdevuosiin oli vielä aikaa jotka olisi omalla osallaan niitä pienentäneet. Eli päätin lopettaa niiden kasvattamisen omassa kehossani. Ehkä virtsaamistarvetta oli enemmän kun ne pallerot painoivat rakkoa.

Nyt leikkauksen jälkeen vatsan kanssa ei ole ollut vaikeuksia, rakko kuitenkin on muistettava tyhjentää sopivin välein.
Olen nyt lukenut sellaista sopivaa kevyttä hömppäromaania ja joissakin kohdin kun tulee kiihkeitä rakkasujuttuja niin huomasin että ei ainakaan halut ole leikkauksessa kadonneet. Nyt vaan on odotettava kiltisti että paikat on kunnossa.
Tämä vaan sen vuoksi kun joku mietti häviääkö seksihalut niin näyttää siltä että EI. ; )

Nyt olisi mukava päästä ulos aurinkoon. Hmm jospa viikonloppuna veisi tuolin ulos.

Nunnukka: saako kysyä, minkä ikäinen olet? Mä 42 ja ajattelin myös, että vaihdevuosia on turha jäädä odottelemaan, josko nekään olisivat sitten loppujen lopuksi myoomia pienentäneet. Mulla oli kaksi isoa myoomaa (suurempi kait jtn 8x8 cm) ja kohdunsuuta lähempänä painoi niin pahasti limakalvoa, että veren tulo oli hurjaa, taempana oleva vaan olla nökötti, mutta eipä ole enää :)

Mahtava viikonloppu sään puolesta tulossa, ulos nauttimaan, mutta ei ihan vielä jäiden sekaan mereen pulikoimaan :)

Yhteistyössä