***KOHTI HOIKEMPAA HEINÄKUUTA vko 1****

Tyyppien äippä, hienoa että sinäkin oot tullut mukaan. :wave: Ja tosi kiva että meitä on näin monta, koitetaan kaikki jaksaa pysyä mukana ja pudottaa siinä sivussa painoa. Ja ei väliä, vaikka välillä tuleekin plussaa. Niin käy itse kullekin, mutta siitä ei lannistuta! :D

smesmira , mulla himoherkkujen kärjessä ovat ovat suklaa, suklaa, suklaa... ja aurajuusto. Sain vieroitettua itseni viime keväänä suklaasta (ja sokerista), mutta valitettavasti oon taas palannut samalle linjalle. Ja jouluherkut eivät yhtään edesauttaneet asiaa. Mutta mennyt on mennyttä ja "onneksi" laihdutuksen ja huonoista tavoista irti pääsemisen voi aina aloittaa uudellen. :whistle: ;)

Pataässä, tiedot on päivitetty! :wave:
 
Se ois kaurapuurot syöty ja kohti uutta päivää ja ylläri et mieles on et mitä seuraavaks sit syö, miks pitää ressata :snotty: Harmi et siel on noin paljo pakkast ei ees pääse vaunulenkille ulos ja vaikka yksin menis niin pakkanen ottaa omaanki henkeen. Onneks mennään kyläileen tänään niin on jotain tekemistä jos vaan auto lähtee käyntiin. Mullakun on jokapäivä samanlainen kun oon vaan vauvan kanssa kotona. Ainakin on aikaa miettii et mitä sitä sitten seuraavaks tekis meniskös kouluun viel vai töihin. Valmistuin rakennusmaalariks kevääl mutkuin mua jotenki ei nappaa sekään:D
Raksalla mä oon kyllä viihtynyt mut pitäis osata jotain muitaki hommia kun ei jaksa kittailla koko päivää ja mä inhoan tapetointia jo valmiiks :D toisaalta mulla on jo taas vauvakuumekki, mut mä rukoilen että se johtuu näistä jäljellä olevista raskaushormoneista eikä olis tottakaan.PLääh noh nyt mä meen makoileen kun vauvakin nukahti. Jos tekis vaiks lantionpohjanlihaksia kun muuta ei jaksa. heh
 
Moiks!
Aamu alkoi miehen tekemällä aamiaisella, kananmunia, kahvia ja just paistettuja kroisantteja :snotty:.. Voi hyvin jättää lounaan väliin... En ymmärrä miten tuo imetys ei pudota painoa??? Normaalisti syön ruisleipää, vihanneksia ja kalaa tai kanaa yms suht terveellistä ruokaa. Tarkoitus olisi pudottaa painoa lähelle 70 jos en alle saa ennen helmikuista työhön paluutani. Kirjoittelen tässä kännykkä samalla kun nukutan naperoa. En saa luettua kirjoituksianne, jotta voisin kommentoida . Oli eilen kyselyä Hesen hoikutuksista.. Hampurilaiset ja ranskalaiset eivät ole onneksi koskaan mulle maistuneet , Hesen kanasalaatti talon kastikkeella kyllä, nam, nam!! Kaloreitakin tosi vähän. No , rupesn käymään punttisalilla helmikuusta, ennen töihinmmenoa tunnin treeni. Judoa en voi jatkaa ennen kuin polvileikkauksen jälkitarkastus tehty ja olen saanut painoni reippaasti alle 70 ja lihasvoimaa parannettua. Tulipa koettua miten nopeasti saa itsensä lihotettua ( 33 kiloa) ja kunto täysin retuperällä !!! Mä olin kesällä 2008 huippukunnossa.

Tsemppiä kaikille!!!
 
Täällähän on paljon porukkaa :)
Minäkin näin joulun jäljiltä siirryn uuteen pinoon ja ilmoittelen lähtöpainoni joka tänä aamuna oli 58,7kg.

Joulu toi kilon kaksi takaisin,mutta nyt lähtöpaino taitaa olla suurinpiirtein samoissa mihin se ennen joulua jäi. Tästä on hyvä lähteä.

häkkyrä
Pituus : 162cm
Aloituspaino : 58,7kg (61,2kg todellinen lähtöpaino)
Tavoitepaino :55-57kg
Paino nyt :58,7kg
Pudotettu :0kg
Viikkopudotus : 0kg
Punnituspäivä :maanantai

Eli viimeiset pari kiloa jäljellä, tiukassa ovat,joten urakka ei ole helppo...
 
Kiva joukko on meitä jo kasassa ja mukava huomata että "samalla viivalla" olijoitakin löytyy(pituus+paino).. Nyt vaan kova tsemppi päälle! Pakkasta on vaan niin hirmuisesti ettei juoksulenkitkään tunnu enää mielekkäiltä saisi jo kevätaurinko alkaa pilkistellä niin kaikki tuntuisi mukavammalta! Suklaa on muuten minunkin heikkouteni,niin kuin monen muunkin näköjään täällä!Samoin leipää tulee syötyä paljon.Korvaan leivällä monesti koko päivän ruoat ja siinähän ei ole mitään järkeä.. :|
 
Huamenta =) Eilen ei tullu sit iltasyöpöteltyy ja päivä meni muutenki ihan hyvin, tosin nyt oon epävarma että syönkö liikaa tai liian vähän. Ois mulla toi pistevihko tossa mutta ei jaksais ruveta alkaa lasekeen.. nooh näkeehän sitten jos paino alkaa laskeen. pääasia on tietty et syö terveellisesti ja maitoa riittää vauvalle. Pakko tänään lähteä kyl lenkille käveleen ees vähän, tuun ihan mökkihöperöks ja tuntuu et paikat jomottaa pelkästä liikkumattomuudesta. Sen se teettää kun koko raskausajan makaa ja syö vaan :ashamed: Jäi vähän päälle aamupahoinvointien jälkeen kun en sängystä ylös päässyt.
Söin oikein tuhdin aamupalan, kaurapuuroo, maitoo, kaks ruisleipää kalkkunalla ja teetä nyt oon ihan ähky. Lounaaksi ois kalakeittoo =)
 
Hellou!

Vaaka on kuin jymähtänyt tuohon 77 kilon kohtaan:(
Aamu alkoi kahdella ruisleivällä ja kaffella, tomaatti ja juusto leivänpäällyksenä. Lounaaksi keittoa ja kaupassa käynnin jälkeen katson mitä iltapäivällä syötäisiin. Mulle ei oikein maistu kaksi kertaa päivässä tuo lämmin ruoka. Välillä huomaan syöneeni liian vähän ja sittenhän elimistö menee säästöliekille. Viime yö meni imetellessä.. Neiti on ruvennut syömään useammin . Seitsemän kuukautta täytti vika päivä, kävelee tukia pitkin ja muutenkin liikkuu koko ajan joten kulutus varmasti kova. Viisi kiinteätä ruokaakin syö päivässä joten luulisi yön jaksavan nukkua iltapuuron ja rintamaidon voimin, mutta ei nuku. Tänään ajattelin tehdä kunnon lenkin rattaiden kanssa ja illalla jumpata. Pakko saada kiloja pois ennen työhön paluutani. Ottaa kyllä päähän, miten sitä tulikin kerättyä näin kamalan paljon painoa raskauden aikana!!!! Masentaa välillä kun omat vaatteet eivät mahdu päälle ja yritän olla ostamatta montakaan L kokoista vaatetta. Normaalisti käytän S kokoisia vaatteita. Muiden kilot eivät minua häiritse, itse vaan omista ahdistun. Johtuu varmaan siitä kun olen aina urheillut ja ollut hoikka. Moni ystävistäni on isokokoisia ja täysin tyytyväisiä.

Tässä taas kirjoittelen kännykällä kun imetän ja nukutan naperoa.. Toisaalta ihana palata töihin, toisaalta kamalaa viedä tyttö hoitoon. Alan käymään siellä punttisalilla aamuisin ja muutoinkin liikkumiseni lisääntyy.
Tsemppiä kaikille ja kiitos tästä pinosta:)
 
Tervetuloa mukaan Hoikemmaksi ja kiva että löysit mukaan tähänkin pinoon häkkyrä! :)

Hoikemmaksi, salainen ryhmä on ihan hyvä idea, mutta ainakin viime vuotisessa "Kohti hoikempaa heinäkuuta (ja helmikuuta)" -ketjussa vaihtui porukka aikaslailla, joten minusta on parempi pitää ryhmä kaikille avoinna. Eli mukaan voi tulla koska vaan ja kirjoittaa ilman kerhotunnuksia. (Enkä edes tiedä miten salainen ryhmä perustetaan...) Mutta toki ryhmä käy, jos muut sitä mieltä ovat, ja joku muu sen pystyyn kyhää. :)

Mulla on viime päivät meneet hyvin ja huonosti. Eli päivät sujuvat ok, mutta iltaisin tulee repsahdus. Nyt oon hankkinut "repsahdussyötävää", jota voi siis hyvällä omatunnolla popsia, kaappiin, joten eiköhän tämä tästä. :D Tänään tuli liikuttuakin urakalla. Saatiin molemmat lapset ekaa kertaa kuopuksen syntymän jälkeen hoitoon (kuopus 1 v 3 kk, eli oli jo aikakin :)) ja tehtiin miehen kanssa talvilintulaskenta. Eli siinä kierretään lenkki ja lasketaan matkan aikana nähdyt linnut. 3,5 tuntia meni matkaan aikaa ja kun suuri osa reitistä on peltoa, jolla on n. puolen metrin hanki päällä, niin hiki päässä sai välillä tarpoa.

Lisätään vielä, että mulla on myös töihin meno pian edessä, kuten annekristiinalla. Tai no, syyskuussa olisi paluupäivä, mutta silti ajatus ahdistaa jo nyt. Ja toisaalta oottelen töihin menemistä innolla. Oon ollut kotona huhtikuusta 2006, joten hyvin oon jo mukautunut kotiäitinä olemiseen. :) Myös kiloja on tullut tänä aikana riittävästi ja kova halu olisi olla syyskuussa samassa kunnossa, kuin ennen ekaa raskautta.
 
Argh, mä haluun uuden vaa´an... Sillonku kävin ilmottaa painoni tänne (olin käyny 2x peräkkäi vaa'alla,ja tulos se 68.9), ja menin sen jälkeen uudestaan punnitsee itteni,ku olin tänne siis ilmottamassa painoni (en ollu pukenu,enkä syöny mitää) ni se näytti 72kg, eli se pienempi luku tais olla huijaus:(. Ei taia thon vaakaan olla uskomista:/. Noh, seuraillaan miten se jatkossa mua suostuu punnitsee:/. Mut joo, ei ainakaan ekan viikon saldo taia näyttää oikein!
 
Saako vielä liittyä? Tonne toiseen ketjuun kirjottelinki mutta ajattelin vaihtaa tänne.

Elikkäs oon toukokuussa synnyttänyt ja raskausaika meni aikapitkälti syödessä, IHAN KAIKKEA! En kattonu yhtään mitä suuhuni tungin ja sama tyyli on jääny edelleen päälle.

Mutta nyt on kova päätös päästä pikkasen hoikempiin mittoihin ja karppausta kokeilen ensimmäistä kertaa. Olis siis kiva kuulla jotain vinkkejä jos muut on jo kokeneempia karppaajia :) Aiemmin on kokeiltu jos jonkinmoista sairaaladiettejä, nälkäkuureja ja kaalikeittohölmöilyjä mutta aina on muutaman viikon jälkeen kiinnostus lopahtanut. Nyt on menossa JO neljäs päivä, hurraa! :D

Ja tiedot olis tällaset:

Nimi jutt
Pituus 168
Aloituspaino 88
Tavoitepaino 65
Paino nyt ilmottelen loput tiedot ens punnituspäivänä
Pudotettu -
Viikkopudotus -
Punnituspäivä toi perjantai kuulostaa hyvältä punnituspäivältä meikäläiselle.
 
:wave: Heips vaan sullekin jutt! Meillä onkin melkein samanlaiset mitat, joten eiköhän tsempata toinen toistamme, kuten kaikkia muitakin. :)

Itse tutustuin viime keväänä ihan kantapään kautta karppaamiseen ja mulle homma tuntui sopivan hyvin. Olo oli hyvä ja kevyt, mutta hiilaririippuvaisella riitti pari lipsahdusta, kun homma lähti käsistä. Nyt aattelin aloittaa vähähiilarisen ruokavalion vähän rennommin (enkä ketoosihakuisesti, kuin viimeksi ) ja hiljalleen pudottaa itselle sopimattomia ruokia pois. Lainasin (taas) kirjastosta Salmenkaidan ja Tavin "Laihdu ilman nälkää - hiilihydraattitietoisella ruokavaliolla" -opuksen, jonka luen ajatuksella läpi. Omasta hyllystä löytyy Tavin "Laihdu ilman nälkää - Hiilihydraattitietoista kotiruokaa" ja "Laihdu! Helposti, hiilihydraattitietoisesti, hyväntuulisesti", sekä "Karpin keittokirja", joten eiköhän niillä päästä alkuun. :D

Tsemppiä sulle ja kaikille muille! Tässä on heinäkuuhun puoli vuotta aikaa, joten mahdollisuus on saada vaikka mitä aikaiseksi - ja riittää niitä päiviä vielä senkin jälkeen. ;) Eli tehdään itsellemme palvelus ja parannetaan omaa hyvinvointia ja hyvää oloa!
 
Joo toivotaan että kannustuksen kanssa onnistuu. Yksin on nii tylsä laihduttaa :) Ton Karpin keittokirjan haluaisin itsellenikin, tai pitänee käydä ensin kirjastossa kattomassa jos sais lainattua..

Ainakin näin muutaman päivän jälkeen on tää vähähiilihydraattinen sopinut mulle, eikä tee ees hirveesti mieli mitään herkkuja! ihme ja kumma. Tekis vaan mieli jo mennä puntarille mutta oon vakaasti päättäny jättää sen siihen yhteen kertaan viikossa etten heti masennu jossen ookkaa päivässä laihtunu 5 kiloa :D näinhän sen siis kuuluisi mennä, kaikki mulle heti nyt!
 
piti vast huomen kirjoittaa, mut kirjoitan jo kun tää yö meni valvomiseks tuon vauvelin kans.. syömisten kannalt meni ihan hyvin päivä, nyt on sitte kauhee nälkä jo kun yöl ei saa nukkuu ja pitää oottaa aamupalaa, pitkä aika :'( kävin vaunulenkilläkin 30min, se on jo ihme mulle heh. nyt vaan joka päivä pitäis mennä...toi karppaus kiinnostais muakin, kuhan saan tän imetyksen pois alta niin ehkä lähden kokeilemaan sitä itsekkin, niin paljon olen kehuja kuullut. Ääh hitto ku väsyttäis mut vauva on pirtee ku peipponen. En tie millä ilveellä nukkuis.. |O
 
Huomenia!

Nyt täytyy kysäistä että pääseekö ketjuun kirjoittelemaan myös sellainen jolta laihdutus on kielletty? Eli olen siis raskaana 22+3 joten varsinaisesti en saa laihduttaa, mutta koska olin jo ennen raskautta ylipainoinen niin ei olisi kovin suotavaa lihoa kamalasti raskausaikana. Tämä on minun ensimmäinen raskaus. Täällä ei ollut mitään aktiivista raskausajan painonhallinta ketjua josta saisi vertaistukea ja ajattelin että useimmilla tässä pinossa on lapsia niin tietää varmasti tästä paljon.
Mulle ystävä sanoikin, että nauti raskaudestasi, mutta pidä joku järki syömisissä... Kun hän itse söi mitä halusi ja milloin halusi ja paino nousi yli 25 kg ja edelleen kuulemma suurin osa roikkuu vyötäröllä.
Eli jos sopii että liityn joukkoon niin en tuota painoa niin "hirveästi" seuraa, toki ilmoitan aina sen kun neuvolassa käyn, enempi haluaisin tsempaausta syömisen ja liikunnan tasapainoon. Ja koska tosiaan olen ylipainoinen ollut jo ennen raskautta niin siitä voi päätellä että ruokailu/liikunta tavavat eivät olleet kohdallaan ja tässä olisi hyvä aika ruveta niitä opettelemaan.

Mun mitat:

Pituus: 164cm
Paino ennen raskautta: 80,9kg
Paino nyt: 87,2kg

Tavoite oli aluksi pysyä alle 90 kg, mutta se tuskin enää onnistuu... Jos siis yrittäisi pysyä alle 95kg. Olin liikuntakiellossa supistusten takia, mutta nyt sitä on pikkuisen löysätty niin varovasti voin kokeilla liikkua. Jos supistukset palaa niin liikunta jää sitten ja syömisten tarkkailu pitää ottaa vielä enemmän tosissaan. Mulla on menossa herkuton tammikuu ja tähän asti on toiminut hyvin. En siis laske kaloreita ja syön normaalia ruokaa "normaalisti", mutta suklaat, karkit, pullat, keksit, jäätelöt, roskaruuat, sokeri limpparit yms. on pannassa ainakin tammikuun. Oli pakko katkaista tuo jouluna syntynyt suolaista ja makeaa vuorotellen- kierre heti alkuunsa ja tämä toimii ainakin mulla. Katson sitten helmikuussa miten jatkan siitä eteenpäin. Mutta tsemppiä kaikille painon pudotukseen, mun lopullinen tavoite on olla hoikka sitten kesällä 2011.
 
Olen käynyt tuolla muualla hakemassa tukea ja lisäpotkua, mutta innostuin tästä ketjusta. Joojoo ja Just ootte mun kans kutakuinkin samoissa mitoissa, joten jos huoliitte mut mukaan, niin saisin varmaan teiltä tsemppiä. Kävin eilen ottamassa puntarista ns. aloituslukemat. Painoa oli huikeat 88,6 ja pituutta mulla 0n 170. Karppaamalla kans liikenteessä. Lisävinkkejä otan vastaan oikein mielelläni. En omista yhtään karppikirjaa - lukenut olen muutaman.
 
Tervehdys kaikille!

Raskausajan "luvalliset" mässäilyt, synnytyksen jälkeinen lievä masennuskausi, Joulu ja Uuden Vuoden juhlinnat ovat tehneet tehtävänsä. Vaaka näytti hirmuisia lukemia, kun siihen taas pitkähkön tauon jälkeen kipusin. Kyllähän oma peilikuvakin on antanut osviittaa siitä, että kiloja on tullut, mutta silti lukema palautti maan pinnalle. Onneksi eksyin tänne lueskelemaan teidän juttuja jääkaapin koluamisen sijasta :)

Tytär tupsahti maailmaan 08/09 ja raskauden aikana kiloja kertyi 15. Näistä n. 6 jäi laitokselle ja lopuista tippui vielä n. 5 kiloa synnytyksen jälkeen imetyksen ja lievän masentuneisuuden seurauksena. Kun ruokahalu palasi, niin sitten söinkin taas kaikkea mitä mieli teki sillä verukkeella, että imetys kuluttaa paljon energiaa. Tottahan se on, että imetys kuluttaa, mutta ei se ehkä kuittaa sipsipussillista päivässä? :D Ja tähän vielä Joulun "kyllä Jouluna saa syödä"-mässäilyt päälle, niin paino pompsahti sen 5 kg ylös päin.

Nyt siispä liittyisin mielelläni joukkoonne! Mullakin on taustalla ennen raskautta ties minkä moisia laihdutusyrityksiä ja lukuisia elämänmuutoksia, mutta ekaan repsahdukseen koko homma kaatuu. Nyt jos muistaisin repsahduksen sattuessa tulla tänne lueskelemaan, niin varmaan se into laihduttamiseen ja oman kunnon kohotukseen löytyisi taas :)

Laitetaanpa omat tiedot ylös:
Nimi: morsonen
Pituus: 184 cm
Aloituspaino: 109 kg
Tavoitepaino: 85 kg
Punnituspäivä: Perjantai 8.1.10

Pari päivää on mennyt jo mukavasti ruokapäiväkirjaa täytellen. Tänään olisi taas liikuntapäivän vuoro, kun eilen ei tullut pahemmin mitään tehtyä. Kevättä odotellessa, niin pääsisi vaunulenkillekin kivuttomammin :)

Tsemppiä!
 
Paljon teillä on rasva prosentti? Mie ostin kehonkoostumusmittari vaa`an, ja näyttää painon lisäksi paljon muutakin mm. rasva prosentin. Minä siis 178cm pitkä ja paino 91,7 kg. Ja rasva % on 44,7!!! HIRVEETÄ!!!!
On mulla tosin kolme pientä lasta, nuorin on 10kk, mutta silti ahdistaa tuo rasvan määrä. Enkä etes ole imettänyt pitkään aikaan, joten sekään ei voi olla syynä korkeaan arvoon...
 
Hei vaan uusille, ja tervetuloa mukaan! :wave: Jos laskin oikein, niin 20 laihduttajaa on koossa, joten kiva nähdä paljonko porukasta lähtee yhteensä painoa. Eli voisin laskea joka viikko yhteispudotuksen ja laittaa sen aina ketjun ekaan viestiin.

Tänään tuli postin mukana suoramarkkinointi kirje älykäästä laihdutuspilleristä (juu-u :LOL: ) ja minä älykkäänä tyttönä tilasin tutustumispaketin. ( :LOL: :LOL: ) Onneksi ei maksa muuta kuin postikulut, eikä tarvitse sitoutua tilaamaan pitkäksi aikaa. Kokeillaan nyt sitten tätä(kin), ja oikeastaan otin paketin ihan vaan Detox-puhdistuskuurin takia. Oon ollut aikeissa ostaa sellaisen, mutta tohon sai sen kaupan päälle. Tässä linkki, jos jotakuta kiinnostaa, eikä posti oo kiikuttanut mainosta kotiin: http://www.herbalvital.fi/web.asp

Haave, toki pääset mukaan. Ja onhan tosi fiksua tarkkailla painoa raskaana ollessa, vaikka ei laihduttamaan alakaan. Omasta kokemuksesta voin kertoa, että paino saattaa humpsahtaa ihan huomaamatta pilviin, kun syö raskauden piikkiin mitä sattuu ja kuinka paljon sattuu - neuvolatädin varoituksista huolimatta. Mulla paino nousi ekasta raskaudesta 20 kg, ja niistä synnärille jäi 4,5 kg. Toinen raskaus toi 14 kg, joista sairaalaan jäi 4 kg. Ja imetysaikana ei paino tippunut juuri nimeksikään. Ja niitä raskauskiloja koitan vieläkin pudottaa, vaikka esikoinen on 3,5 vuotta ja kuopus 1 v 3 kk.

MinttuPinja, samoilla lukemilla ja ajatuksilla ollaan, kiva juttu! Saadaan varmaan paljon vinkkejä ja tsemppiä toinen toisiltamme. =)

morsonen tervetuloa sullekin. Itse kuulin aikoinani siskoltani, että imetys kuluttaa saman verran kaloreita, mitä suklaalevyssä on. Eli minä söin sen suklaalevyn päivässä, kun kerran sai hyvällä omatunnolla niin tehdä. :headwall: Kilot eivät siis kariseet ja samalla tein itsestäni suklaariippuvaisen (aikaisemmin en ollut pahemmin karkista ja suklaasta piitannut). Suklaata söin koska olin koko ajan väsynyt, niin sillä sain nopeasti verensokerin ylös. Ja mieleen ei tullut syödä vaikkapa omenaa tai muita hedelmiä suklaan sijaan. :snotty:

Lisätäänpä vielä, ettei mulla oo mitään tietoa mikä on mun rasvaprosentti. Mutta veikkaisin sen olevan aivan liian korkea.
 
joojoo22: Kiitti linkistä! Pitäsköhän miunkin.... Ja oikeestiko ei maksa kuin postarit?? (mieheni kyllä saa taas makoisat naurut tästä...)

PITÄÄKÖ SIIS TILATA KAKSI PAKETTIA NOITA KAPSELEITA, eli se postarihontainan ja sit vielä normi hintainen paketti, että saa sen Detox-puhdistuskuurin?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hoikemmaksi:
joojoo22: Kiitti linkistä! Pitäsköhän miunkin.... Ja oikeestiko ei maksa kuin postarit?? (mieheni kyllä saa taas makoisat naurut tästä...)

PITÄÄKÖ SIIS TILATA KAKSI PAKETTIA NOITA KAPSELEITA, eli se postarihontainan ja sit vielä normi hintainen paketti, että saa sen Detox-puhdistuskuurin?
Huomasin vasta nyt, että tuossa Detoxin saamisessa saattaa olla joku jippo. No, tulee jos on tullakseen ja jos ei tule, niin laihdunhan n. 6 kg kuukauden aikana. Ainakin näin mainos lupaa. :LOL: Laitoin sulle, Hoikemmaksi, yksityisviestin.
 
heippa taas! :wave:
mulla tais vähän ote lähtee lipsumaan tähän painon pudottamiseen. joulu oli tulossa, ja joulu loma reissu. sallin itselleni pienen ylimääräisen herkuttelun, ja päätin olla käymättä puntarilla, enkä ressata itseäni painon pudottamisesta loman ajan.
tänään siis ensimäistä kertaa astuin puntarille, joka näytti numerot 60.2. :attn:
en ollu uskoa silmiäni! pari kertaa tuli varmistettua, näyttääkö vaaka oikeesti nuo numerot! kyllä vaan. siis joulu meni ilman laihdutus ajatuksia melkoisen kevyesti B)
painoa lähtenyt 4 viikon aikana 400g!
olin aivan varma ja varautunut siihen, että vähintääkin kaikki pudotetut kilot on tullut takaisin! tämä siis ihana ylläri :flower: :)
mutta nyt skarppina! mulla on pitkämatka vielä tavoitepainoon, ja jos tässä meinaan onistua helmikuuhun mennessä tälläsiä lipsumisia ei saa enään tulla.
vaikka painoa ei joulun aikana lisää tullutkaan, menetin kullan arvosta aikaa ja jäin pahasti jälkeen.
nyt siis SKARPPINA!!

pituus 160cm
aloituspaino 62.8
tavoitepaino 53
paino nyt 60.2
pudotettu 2.6 kg
punnituspäivä tiistai
 
Ihanaa kun saman kokosia laihduttajia mukana, motivoi sitte itteäänki ku muut onnistuu! :)

Kokeilin puolisentoista vuotta sitten tollasta Detox kuuria ja mulla se ei oikeen toiminu ( johtuiskohan siitä että odotin litkujen hoitavan kaiken työn ku ite makaan sohvalla ja vedän sipsiä naamaan, ei voi tietää :D ). MUTTA eräs ystäväni kokeilia samaista kuuria yhtä aikaa ja hän sai kahden kuurin ja suunnilleen 5 kuukauden aikana tippumaan 10kg!! Ja siis söi silti ettei itteään nälkäkuurilla pitänyt, vaan tarkkaili vaan syömisiään ja jätti kaikki herkut pois. Eli kyllä se detox-kuuri voi ihmeitä saada aikaan kun vaan ite on asialla.
ps. mun detox intoiluja laimensi "lievästi" se, että se litku mitä kyseisellä kuurilla piti juoda puolisentoista litraa päivässä ei oikeeen ollut mun mieleen. :x :D

Nyt tekis mieli jo mennä puntarille, mutta tiedän että jos meen niin mun huomisesta tulee vaikeempi ku masennun jossei puntari näytäkkään jo 60kg :D
 
Pääseekö joukkoon mukaan?
Olen 35-v kahden muksun (-06 ja -08) äiti, joka tuskailee itsekurin puutteessa ja mättää samalla suuhunsa kaikkea herkkua toisen perään..
Töihin pitäisi loppukeväällä palata ja kiloja täytyisi saada pois ihan jo siitäkin syystä että työvaatteet ei mahdu päälle.. argh! No, todellisuudessa syitä laihduttaa on lukuisia: halu näyttää paremmalta, varmistaa "terveempi" ja pitkä tulevaisuus lasten äitinä, pelko aikuisiän diabeteksesta jne.
Mä olen kehittänyt itselleni kamalan sokeri- (lue:SUKLAA) riippuvuuden, joulukuun aikana meni varmaan 20 konvehtirasiaa tästä suusta alas. Uskokaa tai älkää, mutta siis mä vedän suklaata aivan törkeen paljon! Fazerin sininen-levy ei ehdi mun käsissä poltella 10 min kauempaa jos sitäkään.. Kauhistuttaa onko mulla edes mahdollisuutta päästä tästä riippuvuudesta irti??
Liikuntaa yritän harrastaa n.5 krt viikossa; circuit, jumppaa, kuntosalia, lenkkeilyä. Ongelman mulla tuohon vain tuo se, että olen paljon yksin lasten kanssa kun mies tekee reissuhommia, ja on sit aina kerrallaan viikon-3 viikkoa pois. Asutaan vielä aika sivussa keskustasta, "korvessa", eikä mulla ole aina mahdollisuutta viedä muksuja kenellekään hoitoon. Mutta parhaani mukaan yritän, ja aina kun mies vaan on kotona, mä "karkaan" johonkin liikkumaan !
Ostin juuri uuden vaa'an kun meidän edellinen tuntui "seonneen", katsotaan sit perjantaina mitä aloituspainoksi saadaan, toivottavasti on alle sadan..

Mutta tässä jo esitiedot:
nimi: Ticky
pituus: 175 cm
aloítuspaino:
paino nyt:
tavoitepaino: 85 kg (kaukainen haave 80 kg)
viikkopudotus:
punnituspäivä: perjantai

 

Yhteistyössä